Pagina 1 van 2
Foutmelding Anti skid service vereist
Geplaatst: 19.06.2013 - 19:08
door jan64
Ik kreeg onlangs de melding op het dashboard:
"Anti skid service vereist" en meteen liep de motor beroerd. Ik ben in Schotland en de AA kwam er bij. Hij las de storing uit en die gaf aan:
P 1261. De auto is vervolgens afgesleept en wordt naar NL teruggebracht (rep hier niet mogelijk) . Geweldige vakantie dus......
Auto heeft vorige maand beurt gehad en heeft nu 25000 km gedraaid. Zucht.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Geplaatst: 19.06.2013 - 20:29
door Herko_ter_Horst
Even door Google halen levert dit:
http://engine-codes.com/p1261.html
(aangenomen dat jouw Volvo een Ford-motor heeft)
Geplaatst: 19.06.2013 - 20:42
door Gast
Volgens de storingcode p1261 is het iets met de injector van cilinder 1.
Maar gezien ze het niet ter plekke op konden lossen zou het ook de ECM (Engine Control Module) kunnen zijn.
Laat ons even weten wat ze in NL vinden.
Geplaatst: 19.06.2013 - 23:09
door jan64
Ik dacht dat het een Peugeot motor was.
En dat ie niet gerepareerd kon worden binnen een paar dagen was omdat de plaatselijke Volvo garage er pas maandag naar kon kijken.... ( er valt kennelijk geen geld te verdienen aan een garantie gevalletje.....)
Geplaatst: 20.06.2013 - 17:43
door Gast
Tja Ford motor.
Geplaatst: 20.06.2013 - 21:41
door Fons099
Ik heb ook paar keer deze meldingen gehad en meerdere A4-tjes vol met foutcodes.
Bij mij was de oplossing om alle connectors op de module onder het dashboard los te halen, in te spuiten met contactspray en tot nu toe geen meldingen meer gehad. (op advies van de wegenwacht...)
Oorzaak bij mij was vocht / condens via de kabelboom op de connectors gekomen.
Geplaatst: 21.06.2013 - 00:20
door Xanthine
Ik heb dit ook eens gehad, maar ging vanzelf weer weg na enkele uren :p
Geplaatst: 21.06.2013 - 01:00
door jan64
Ok, maar liep jullie motor dan ook zo beroerd?
Ik heb ovrigens meerdere uren gewacht, maar de storing ging niet vanzelf over.
Geplaatst: 21.06.2013 - 06:54
door Fons099
jan64 schreef:Ok, maar liep jullie motor dan ook zo beroerd?
Ik heb ovrigens meerdere uren gewacht, maar de storing ging niet vanzelf over.
Ja, motor in noodloop, geen vermogen, zelfs alarmlichten werkten niet, dashboard valt kompleet uit en nadat ik gestopt was kon ik de versnellingshendel niet meer in P krijgen en de sleutel niet uit het slot krijgen.
De laatste keer ging dit ook niet vanzelf over en moest de ANWB er bij komen.
Zoek maar eens op "anti skid service vereist"
De garage vervangt de meest vreemde onderdelen omdat allerlei foutmeldingen worden gegenereerd, terwijl er dikwijls niets aan de hand is.
Maar goed, wel aandacht aan geven natuurlijk voor het geval er echt iets mis is!
Geplaatst: 21.06.2013 - 16:13
door stud
Ik heb 3 maand geleden zelfde probleem gehad, totaal geen vermogen meer ,ik ben zo een paar honderd meter doorgereden ,daarna toch de auto maar aan de kant gezet . Motor uitgezet en even gewacht. Daarna kon ik de motor zonder problemen weer starten en was er niks meer aan de hand....
heel vreemd...
Later bij de garage nog na laten kijken , maar daar konden ze ook niks bijzonders vinden ...
blijft raar dit , als je er op googled blijkt dat het best wel een volvo probleem is volgens mij ...
Geplaatst: 21.06.2013 - 20:30
door Henielma
Fons099 schreef:
Ja, motor in noodloop, geen vermogen, zelfs alarmlichten werkten niet, dashboard valt kompleet uit en nadat ik gestopt was kon ik de versnellingshendel niet meer in P krijgen en de sleutel niet uit het slot krijgen.
De laatste keer ging dit ook niet vanzelf over en moest de ANWB er bij komen.
Zoek maar eens op "anti skid service vereist"
De garage vervangt de meest vreemde onderdelen omdat allerlei foutmeldingen worden gegenereerd, terwijl er dikwijls niets aan de hand is.
Maar goed, wel aandacht aan geven natuurlijk voor het geval er echt iets mis is!
Hier hetzelfde verhaal. Na de 2e keer heb ik de connectoren op de CEM een paar maal los gehaald en weer vastgezet. Ik verdenk met name die connectoren met veel pennen op de CEM module. Inmiddels is het alweer een week of zes niet meer opgetreden dus het lijkt te helpen.
Geplaatst: 03.07.2013 - 12:10
door jan64
Wel, de C30 is inmiddels terug uit Schotland (heeft langer vakantie gehad dan ik....)
Bleek een verstuiver kapot. Was na anderhalf uur gerepareerd. Volvo UK heeft hier behoorlijke steken laten vallen..
Geplaatst: 03.07.2013 - 17:18
door Gast
Eens!
Geplaatst: 13.07.2013 - 10:00
door jan64
OK,
hij is gerepareerd, maar loopt nu niet lekker.
Bij lage toerentallen trekt hij niet goed, het trilt allemaal wat. Terug naar de garage daar hebben ze alles opnieuw bekeken en niks kunnen vinden. Men denkt er over na wat het zou kunnen zijn. Het is wel opvallend dat dit gedrag zich manifesteerde na vervanging van een verstuiver.
Men denkt aan iets in de aandrijving. Iemand ook dergelijke problemen?
Geplaatst: 02.08.2013 - 20:47
door Gast
Hebben ze wel de juiste verstuiver gemonteerd?
Geplaatst: 02.08.2013 - 22:23
door MarioC70
Enig idee wat voor brandstof je getankt hebt,daar kan namelijk het probleem zitten...
Had hier een Volvo met ongeveer hetzelfde probleem,na de tank te hebben leeg gereden en hier weer getankt te hebben,was het probleem plots weg.
Geplaatst: 02.08.2013 - 23:08
door jan64
Nee, ik heb daar Shell getankt en hier inmiddels meerdere tanks leeggereden.
Men komt er bij de dealer maar niet uit. Ik moet nu eerst weer wachten wat Volvo in Brussel gaat vinden van het probleem. Mogelijk moet de auto naar de importeur. Afwachten dus maar weer.........
Geplaatst: 02.08.2013 - 23:11
door MarioC70
Kabelboom loopt waarschijnlijk vol met ruitensproeierspul,waarbij er sluiting of slechte contacten ontstaan,dat is bekend bij de dealers,dus ik begrijp niet dat je dealer dat niet weet..
Geplaatst: 03.08.2013 - 19:35
door Gast
Oei, zal toch niet?

Geplaatst: 03.08.2013 - 22:04
door MarioC70
Kan zomaar..kabelboom kun je som zo uit elkaar peuteren door die ruitensproeiermeuk.