Pagina 1 van 1

iGo connected touch versus RTI

Geplaatst: 23.06.2013 - 21:48
door Arnold
Volvo heeft iGo navigatie op het connected touch systeem geïntroduceerd. Wat zijn de voordelen/nadelen en verschillen ten opzichte van het bestaande RTI systeem.
Je kunt zelfs voor beiden kiezen. Wie heeft ervaring en wil dat hier delen?

Geplaatst: 24.06.2013 - 07:41
door twcoolen
Mijn ervaringen met iGo zijn nog enigzins beperkt. Heb nu SCT een paar dagen erin zitten. iGo werkt in principe goed. De stemmen van de gesproken aanwijzingen zijn wat vervelend, alsof ze vertraagd opgenomen zijn.

Calculeren gaat redelijk snel. Hercalculeren ook. Daarnaast kan iGo patronen herkennen in je navigatiegedrag. Op basis van dag, tijd en locatie kan hij suggesties voor bestemmingen maken.

Wanneer je met internet verbonden bent (3G), dan zal iGo ook alternatieve routes aanbieden in het geval van wegwerkzaamheden en files. De alteratieve route wordt eerst aangeboden waarna je de keuze kunt maken om de route te accepteren.

De versie van iGo in SCT is in feite gewoon de iGo Primo app. Op internet zijn er verschillende handleidingen te vinden die de details beschrijven.

Een absoluut pluspunt bij iGo vind ik de duidelijke aanwijzingen bij splitsingen van snelwegen. Je ziet in feite gewoon de borden zoals je ze boven de weg ziet ook op het navigatiesysteem terug.

De 3D functie heb ik nog niet echt werkend gezien. Waarschijnlijk omdat 3D gebouwen uitsluitend in grote steden beschikbaar zijn.

De integratie met Google Maps is geweldig. In Google Maps zoek ik een bestemming of POI op en kan deze met 1 actie overnemen in iGo. Bijzonder handig wanneer je het adres nog niet weet en uitsluitend een naam van een bedrijf of locatie hebt.

Geplaatst: 24.06.2013 - 09:28
door BanRay
Ik heb nog geen RTI (wacht op V60 PIH), maar een voordeel van RTI vind ik voice control. Dat heb ik nu ook en is een stuk veiliger dan tijdens rijden liggen drukken/draaien.

Ik had meen ik wel ergens een nadeel gelezen over hoe RTI omgaat als je een route tijdelijk onderbreekt voor tanken of zo. Misschien kan iemand dat hier nog uit de doeken doen?

Een ander nadeel van RTI schijnt dat je veel zaken nogmaals moet bevestigen.

Daarnaast: updaten van RTI is geen soepel lopend klusje als ik het hier en daar nalees. Maar goed, wel 2x gratis nieuwe kaarten. Ik weet niet hoe dat met iGo zit.

Voordeel is dat RTI samenwerkt met Volvo On Call. Je kunt in de app een bestemming ingeven en die doorsturen naar RTI. Invoeren van een bestemming in de app kan nog wel gebruikersvriendelijker (maakt bijvoorbeeld geen gebruik van ingebouwd adresboek), maar dat komt hopelijk nog wel.

Geplaatst: 24.06.2013 - 09:41
door P-V60
In je iGo abonnement zit een automatisch update functie inbegrepen.

Geplaatst: 24.06.2013 - 09:48
door Autozoeker
RTI is drama met verkeersproblemen. Hij laat je rustig uurtje omrijden voor 10-15 mins file. aanwijzingen blinken ook niet altijd uit in duidelijkheid (als je tomtom of navion oid gewend bent)

Verder zijn niet alle routes even logisch. Ik heb verder die traffic zooi ook maar uitgezet want daar heb je alleen maar meer last van dan profijt.

Update proces is verder niet meer van deze tijd, onlangs setje dvd's binnen, ik begrijp echt niet waarom je uren nodig heb voor die dvd's. Daarnaast zijn de Navteq mappen in NL inferieur aan de tomtom mappen (wegen die al 2 a 3 jaar liggen kent navteq bijv niet altijd).

Ik popel om RTI met pensioen te sturen...

Geplaatst: 24.06.2013 - 11:22
door MichelR
Vroeger met de PDA en bluetooth GPS muis altijd genavigeerd met iGO.

En was daar altijd erg tevreden over vond het zelf grafisch en qua aanwijzingen veel beter dan Tomtom in die tijd.

Voor mijn huidige V40 altijd met de C30's gereden met iPhone en Navigon waar ik ook heel tevreden over ben.

En ja, RTI is inderdaad wennen en je mist de nodige dingen.. Maar mooie is dat het is geintegreerd en geen losse apparaten meer nodig hebt.

Geplaatst: 24.06.2013 - 13:53
door jbuure
Autozoeker schreef:RTI is drama met verkeersproblemen. Hij laat je rustig uurtje omrijden voor 10-15 mins file. aanwijzingen blinken ook niet altijd uit in duidelijkheid (als je tomtom of navion oid gewend bent)

Verder zijn niet alle routes even logisch. Ik heb verder die traffic zooi ook maar uitgezet want daar heb je alleen maar meer last van dan profijt.

Update proces is verder niet meer van deze tijd, onlangs setje dvd's binnen, ik begrijp echt niet waarom je uren nodig heb voor die dvd's. Daarnaast zijn de Navteq mappen in NL inferieur aan de tomtom mappen (wegen die al 2 a 3 jaar liggen kent navteq bijv niet altijd).

Ik popel om RTI met pensioen te sturen...
Dit is niet correct. Ze staan niet op de RTI DVD dat klopt maar dat heeft te maken met de versie van de database die Volvo voor zijn producten gebruikt. De NAVTEQ mappen zijn zeker niet inferieur, het is niet voor niets dat een overgrote meerderheid van de automotive industrie kiest voor NAVTEQ ipv TeleAtlas (de TomTom kaarten)

Geplaatst: 25.06.2013 - 06:05
door Arnold
Ik heb ook ervaring met "de alternatieve route" door RTI. Als er bij Antwerpen file staat, en dat is 's morgens nogal eens het geval, komt RTI met een nieuwe, kortere route, die ook nog sneller is. Doen dus. Wat blijkt? Wordt je, in de spits, door het stadsverkeer met heel veel verkeerslichten, gestuurd........

Geplaatst: 25.06.2013 - 06:11
door MichelR
Die ervaring heb ik inderdaad ook keer gehad maar dan dwars door Centrum Rotterdam wordt je niet vrolijk van.

Geplaatst: 25.06.2013 - 09:08
door Ben
Altijd zelf blijven nadenken guys

Geplaatst: 25.06.2013 - 09:30
door Autozoeker
jbuure schreef:
Autozoeker schreef:RTI is drama met verkeersproblemen. Hij laat je rustig uurtje omrijden voor 10-15 mins file. aanwijzingen blinken ook niet altijd uit in duidelijkheid (als je tomtom of navion oid gewend bent)

Verder zijn niet alle routes even logisch. Ik heb verder die traffic zooi ook maar uitgezet want daar heb je alleen maar meer last van dan profijt.

Update proces is verder niet meer van deze tijd, onlangs setje dvd's binnen, ik begrijp echt niet waarom je uren nodig heb voor die dvd's. Daarnaast zijn de Navteq mappen in NL inferieur aan de tomtom mappen (wegen die al 2 a 3 jaar liggen kent navteq bijv niet altijd).

Ik popel om RTI met pensioen te sturen...
Dit is niet correct. Ze staan niet op de RTI DVD dat klopt maar dat heeft te maken met de versie van de database die Volvo voor zijn producten gebruikt. De NAVTEQ mappen zijn zeker niet inferieur, het is niet voor niets dat een overgrote meerderheid van de automotive industrie kiest voor NAVTEQ ipv TeleAtlas (de TomTom kaarten)
Ik had het over de mappen in Nederland. Mijn ervaring zijn toch echt anders. Ook in italie zijn waren de tele atlas mappen beter. Denk je verder dat fabrikanten echt alleen kaarten makers selecteren vanwege de map kwaliteit? Geld speelt vrees ik een grotere rol.

Geplaatst: 25.06.2013 - 20:05
door friend
Een ander voordeel van iGo op de SCT is dat er 5 jaar lang map updates bij de aanschaf zit, niet zoals bij RTI slechts 2x (die soms binnen 7 maanden opgebruikt zijn als het slecht uitkomt).

Igo navigatie

Geplaatst: 13.07.2013 - 19:56
door Texelrob
Vandaag m'n plug-in hybride opgehaald bij de dealer. Navigatie werkt goed. Ik kan bevestigen dat je eerst thetering aan moet zetten voordat je verkeersinfo krijgt.
Verschrikkelijk irritant is dat IGO al bij 2 km te hard roept dat je te hard rijdt.... En dat om de haverklap!
Weet iemand hoe je dat uit zet?

Geplaatst: 13.07.2013 - 20:38
door Ben
Niet te hard rijden?
Welkom op het forum. We hebben een speciaal voorsteltopic. Laat eens wat van je horen :D

Geplaatst: 14.07.2013 - 18:51
door Kurt1975
Zelf ook die ervaring gehad vorige week. Je kan de snelheidsmeldingen uitzetten, maar kan ook het geluid gewoon dempen. Dit doe je door in het beginscherm van I-go naar instellingen te gaan, geluidsinstellingen, ...
Maar ik denk dat je er ondertussen zelf wel,zult zijn achtergekomen :P :P
Proficiat met je PIH trouwens. Veel plezier ermee...

Geplaatst: 15.07.2013 - 11:39
door Virl1969
Ik rij sinds afgelopen donderdag mijn V60 PIH met SCT. Superwagen! Het SCT is nog wel ff wennen. De verkeersmelding via 3G is niet optimaal (of ik heb 'em nog niet goed ingesteld). Je krijgt alle wegwerkzaamheden door, dus om de paar kilometer krijg je een melding: 'verkeersopstopping', die er vervolgens niet is. Je ziet in het scherm ook de 'vertragingstijd'. Dus ik heb er nog geen betrouwbaar gevoel bij de verkeersfunctie. Daarnaast zou het mooi zijn als de stem over het radio/cd/ipod/etc. geluid gaat zoals bij de RTI en niet zoals nu dat de muziek uit gaat - de verkeersmelding binnen komt - en de muziek weer aangaat.