Pagina 1 van 1
s60 aankoopadvies
Geplaatst: 24.06.2013 - 19:15
door 850sittard
Hey,
Ik ben nu een paar weken op zoek naar een nieuwe auto en mijn oog is gevallen op een s60 2.4 turbo uit 2000.
km 160.000, schokbrekers, remmen, stabilisatorstangen, banden nieuw. Volgeladen met opties en loopt als een zonnetje. Turbo pakt goed en rap op en t blok bokt niet bij gas abrupt los laten of 1200 toeren laten terugzakken en weer gas gaan geven. Geen kraakjes oid.
Nu alleen viel mij op dat t stuur niet super licht draait, banden zijn 225/45/17. Wel gewoon prima te draaien bij stilstand. De versnellingsbak niet super soepel is en t rempedaal best een stuk ingeduwd moet worden. Koppelingspedaal is ook niet super licht.
Normale dingen? Idee wat zo'n auto zou mogen kosten? Zonder garantie.
Bedankt!
Geplaatst: 25.06.2013 - 11:09
door roadrage
normale dingen ja..
kosten..poeh..3 a 4dznd ?? gezien de km stand..
makes you think.. 160K : 13 jaar = 12K per jaar..
zelfs mn moeder rijd meer in dr polo op jaarbasis...maar het zou heel goed kunnen..
Geplaatst: 25.06.2013 - 11:26
door 850sittard
Auto kost idd 4000, zit wel NAP bij.
in het eerste jaar 44k gereden en daarna per jaar bijna niks.
Geplaatst: 25.06.2013 - 11:38
door Fredhead
Als mijn ouders de 5.000 km per jaar halen is het veel.
Zou heel goed kunnen, alleen vind een turbo korte ritjes niet zo leuk dus houd dat wel even in het achterhoofd.
Klinkt verder niet verkeerd!
Geplaatst: 25.06.2013 - 21:16
door Doeke Dobma
Voor circa 95 euro kun je bij de Volvo dealer een aankoopkeuring laten uitvoeren. Auto wordt dan helemaal binnenste buiten gekeerd. Ik heb er goede ervaringen mee.
Geplaatst: 25.06.2013 - 21:37
door Laguna-S60
Dit zijn toch wel een paar standaard punten bij de S60, S80 en V70N.
D-riem elke 10 jaar/160DKM.
Magneet koppeling (valt de airco uit naar 10 min?)
Condensor van de Airco (even door het gat van de voorbumper kijken of ie nog een beetje strak is..)
Ophanging is slijtage gevoelig, dus let op kraakjes en bonkjes onder de auto.
Handrem voering wil wel eens los laten, let dus op gebonk bij de achter remmen en of je handrem heel hoog kan trekken en/of moeilijk wil terugkomen.
Bij de benzine versies van My 2000/My 2001/My2002 wil de ETM het nog wel eens af laten weten (heel kleine kans, maar dit zou je kunnen nakijken, originele heeft witte sticker, nieuwe heeft gele sticker, zit aan de onderkant).
Verder zou ik even bellen met de garage's dealers in het boekje om de O.H historie na te trekken.
Onze vorige S60 had 343.000km op de teller, dit was een 2.4 140pk benzine, was niks aan de auto te merken. (km stand bleek teruggedraaid, wij dachten met 200.000km te rijden..)
Re: s60 aankoopadvies
Geplaatst: 25.06.2013 - 21:52
door Gast
850sittard schreef:De versnellingsbak niet super soepel is en t rempedaal best een stuk ingeduwd moet worden. Koppelingspedaal is ook niet super licht.
Het zou dus kunnen dat de koppeling op is.
Wat gezien leeftijd en weinig km's best zou kunnen. Meer koppelen om deze km's te halen?
Geplaatst: 27.06.2013 - 11:54
door Fredhead
Jij bent in de war met de drukgroep, die voel je als je het koppelingspedaal in trapt.
De koppelingsplaten zelf niet, die gaan slippen als ze slecht worden
Geplaatst: 27.06.2013 - 17:32
door Gast
fredhead schreef:Jij bent in de war met de drukgroep, die voel je als je het koppelingspedaal in trapt.
De koppelingsplaten zelf niet, die gaan slippen als ze slecht worden
Veelal zal de koppeling zwaarder in te trappen zijn als de koppelingsplaat meer is versleten.
Geplaatst: 27.06.2013 - 18:56
door 850sittard
Auto krijgt komend weekend een aankoopkeuring, wist niet dat zoiets bestond.
Dan kijken wat daar uit komt, ik ben benieuwd!
merkbaar slippen doet de koppeling niet, voelt het zoals de bak heel solide aan. Wel lange slagen, maar dat had mijn c70 ook