Pagina 1 van 1

Zekering brandstofpomp knalt er soms uit

Geplaatst: 26.06.2013 - 19:26
door Tommel
Heb dec. 2010 een Volvo V50 T5 Kinetic van 2005 gekocht met km. stand 143000. Destijds is na 3 maanden stil komen te staan.
Volvo Assistance erbij (ANWB), e.e.a. bekeken bleek de zekering van de brandstofpomp (voor de kenners nr. 74 "Relais brandstofpomp" onder dashboard passagierzijde) te zijn.
Zekering vervangen en tip meegekregen om e.e.a. na te laten kijken.
Dit gedaan bij de Volvo dealer, pomp doorgemeten, kabels etc. bekeken. Allemaal goed dus weer weg. Na 2 maanden nogmaals zelfde probleem, ik had inmiddels extra zekering in auto liggen dus vervangen en weer rijden.
Weer naar Volvo dealer gebracht. Die hebben destijds weer gekeken en uiteindelijk ook brandstofpomprelais vervangen. Dit ging ca. 1,5 jaar en +/- 30.000km goed en vorige week stond ik weer stil. Was dit probleem alweer vergeten dus afgesleept naar mijn eigen universele garage. Storing uitgelezen "primaire stroomkring pompsignaal te laag. Sluting tegen massa regelmodule pomp." De inmiddels voor mij bekende zekering vervangen en hij doet het weer. Ook kabels, stekkers etc. nagekeken. Niks vreemds aan te zien. Als het brandstofpomp zou zijn dan zou dit weer eerder moeten optreden dan 30.000km /1,5 jaar. Auto heeft ook de bekende modificatie gehad die voor alle 5 cyllinders van toepassing was.
Nu is het zo dat ik de auto toch een beetje minder vertrouw op dit moment en hier wil ik eigenlijk vanaf.

Is dit voor iemand een bekend probleem en wat was de oplossing? Wat raden jullie aan? Kennen jullie evt. een Volvo specialist op dit gebied waarvan ik b.v. nog kan zeggen besteed er 4 uur aan en wanneer er dan niks gevonden wordt dan maar accepteren.

Geplaatst: 27.06.2013 - 21:39
door evert65
misschien ergens de isolatie in de kabelboom erafgeschuurd en maakt ie ergens kortsluiting?

Geplaatst: 27.06.2013 - 22:29
door lint
Lijkt inderdaad een probleem in de kabelboom, goed laten inspecteren anders blijft de zekering eruit gaan.

Geplaatst: 01.07.2013 - 14:10
door Tommel
Waar zouden ze dan moeten beginnen met zoeken? Vanaf de pomp? En hoe kun je dit het beste inspecteren? Kun je ook e.e.a. meten?

Geplaatst: 01.07.2013 - 18:29
door lint
Vanaf de pomp het hele circuit systematisch nalopen op fouten.