Pagina 1 van 1
aankoop s70 lpgg3
Geplaatst: 22.05.2006 - 21:14
door victor
Vanmiddag heb ik een proefrit gemaakt in een s70 uit 98 met lgpg3. de wagen rijdt op zich goed maar tijdens het optrekken haperde de motor telkens. dit gebeurde op gas en benzine. volgens de eigenaar is er sprake van een haperend relais en is het probleem dus elektronisch. heeft iemand ervaring met dit probleem?
Geplaatst: 23.05.2006 - 13:10
door Brinky
Alleen bij deellast of ook bij vollast? Bij welke toerentallen?
Het probleem kan ook bij de ontsteking liggen (rotor, verdelerkap, bougiekabels, bougies). Op LPG komt dat wat nauwkeuriger dan op benzine.
Geplaatst: 23.05.2006 - 19:20
door victor
Het komt eigenlijk bij alle toerentallen voor. Eigenaar zegt dat probleem zich oplost als de auto goed warm is gelopen en je op de snelweg rijdt, zelf heb ik dat niet ervaren.
Geplaatst: 23.05.2006 - 19:38
door Ludo
nou, die eigenaar komt niet echt geloofwaardig over hoor.
koude of warme motor, mag in beide gevallen niet haperen.
zal idd in de ontsteking zitten of de verdamper.
een ralais hapert niet, die doet het of doet het niet, in geen enkel geval zal die tijdens rijden stotterend werken.
is er een onderhoudshistory aanwezig?.
Geplaatst: 23.05.2006 - 19:48
door Remon
Een onderhouds historie is bij een lpg auto wel van belang lijkt me. Zal dit niet met de kleppen te maken kunnen hebben?
Geplaatst: 23.05.2006 - 21:11
door Ptje
Kleppen heeft deze auto in principe nooit last mee.
Geplaatst: 23.05.2006 - 22:12
door Brinky
Brandde het lampje van de lambdasensor ook? Die worden soms vuil...
Geplaatst: 24.05.2006 - 11:23
door Marc O.
Luchtmassameter? Kijk en vraag anders ook eens op het
Volvo 850 Forum.
Geplaatst: 25.05.2006 - 20:19
door martijnv70
zet de airco eens uit, misschien is het dan weg?
mvg, martijn
Geplaatst: 04.06.2006 - 18:58
door victor
hallo allemaal weer. bedankt voor de reacties, voor de zekerheid heb ik de auto laten keuren bij een anwb station. De uitkomst was op z'n minst verbijsterend. :-x Het haperen van de motor kon volgens de monteur aan een relais liggen, maar hij constateerde ook een defect aan de koppeling. verder was de airco kaduuk, en volgde er ook een hele rits kleine defecten met als klap op de vuurpijl de kilometerstand die volgens nap een kleine 50000km was teruggedraaid. Dus of je de distributiesnaar ook even vervangd voor de zekerheid. zoals je begrijpt is de koop niet doorgegaan,daar de verkoper niet van mening was dat bovengenoemde informatie consequenties hadden voor de verkoopprijs. inmiddels ben ik nu eigenaar van een puntgave 850 station uit 96 met 290dkm op de teller maar ziet er nog uitstekend uit en is niet teruggedraaid
ps: kenteken van de s70: TX-GJ-13, defenetly een NO GO!! :twisted:
Geplaatst: 04.06.2006 - 19:06
door Marc O.
Zet hem ook even op het volvo850forum.nl als een no-go. Hier is de link naar die draad:
http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=5306.0
Geplaatst: 05.06.2006 - 00:32
door Ramon&Ramon
Een teller terug draaien is niet voor de wet verboden!
Nog niet tenminste!
Er hoeft zelfs voor de wet geen kolometerteller aanwezig te zijn,alleen een snelheidsmeter!
Dus zullen ze eerst de wet moeten aanpassen!
Geplaatst: 05.06.2006 - 00:32
door Ramon&Ramon
Kolometerteller:):):)?????????
Geplaatst: 05.06.2006 - 09:59
door Marc O.
Ik denk dat we het er anders wel over eens zijn dat het terugdraaien van een teller niet om humanitaire redenen gebeurt maar puur en alleen om meer geld voor een auto te kunnen krijgen. Daar kan ik weinig goeds in zien :?
Geplaatst: 05.06.2006 - 13:29
door Ramon&Ramon
Dat is een ander verhaal,het is niet netjes,dat is waar,maar het gebeurd op grote schaal denk ik!