Pagina 1 van 2

onderhoudsbeurt in het noorden

Geplaatst: 23.05.2006 - 00:18
door T4Robert
Mijn T4 is sinds ie in mijn bezit is voor het eerst aan een onderhoudsbeurt toe. Er staat nu 114000 km op de teller. Ik ga er dus vanuit dat de distributieriemen vervangen dienen te worden (is volgens de onderhoudspapieren nog niet gebeurd, en ook geen sticker onder de kap).
Sinds de onverwachte U-turn vandaag voelt de auto ook niet meer zoals daarvoor :( Gelukkig net geen lantaarnpaal geraakt...

Weet iemand een betrouwbare garage/monteur in drenthe/groningen?

Geplaatst: 23.05.2006 - 09:11
door Richard
Is furnesscar in Zwolle een optie? Qua afstand? Ik zit er zelf voor onderhoud en het bevalt me echt uitstekend. Goede service mensen met verstand en gevoel voor de auto.

Geplaatst: 23.05.2006 - 11:45
door Najreg
Is inderdaad een prima garage, bellen na een paar weken nog eens om te horen of het in orde is (had wat remschijf problemen).

Geplaatst: 23.05.2006 - 12:15
door DN
De betrouwbaarste is uiteraard de Volvo Helpman garage die onder meer in Groningen en Roden zit. Een kennis van mij is daar monteur. Niet dat ik reclame voor hem wil maken, maar je krijgt wel kwaliteit voor je geld en ze lichten je zeker niet op.

Geplaatst: 23.05.2006 - 14:15
door Castaway
Heb persoonlijk héle slechte ervaringen met Helpman, ik kom er nooit meer. Ga liever naar Combigarage in Westerbroek, vlakbij Groningen.

Geplaatst: 23.05.2006 - 14:24
door V480-S60
Combigarage is geen officieel dealer. Maar dat even terzijde.

Is de dealer in Assen, ik weet de naam even niet meer, geen optie? Ik heb daar aardig goede verhalen over gehoord. (Zelf geen ervaring mee)
Dat is vanuit Bovensmilde toch heel best te doen.

Geplaatst: 23.05.2006 - 16:02
door T4Robert
V480-V40 schreef:Combigarage is geen officieel dealer. Maar dat even terzijde.

Is de dealer in Assen, ik weet de naam even niet meer, geen optie? Ik heb daar aardig goede verhalen over gehoord. (Zelf geen ervaring mee)
Dat is vanuit Bovensmilde toch heel best te doen.
De volvo dealer in Assen heet Broekhuis.
Dit is mijn eerste volvo en ik heb dus nog geen ervaring met dealers/monteurs/garages voor deze auto. Vandaar ook mijn gestelde vraag.

Geplaatst: 23.05.2006 - 17:00
door Renkel
He, er is daar een topic over geweest>>een 440 station; die staat nu bij die Combigarage in Westerbroek te koop kun je die als leenauto mee http://www.combigarage.nl/ onder volvo-2.

Geplaatst: 23.05.2006 - 17:07
door Remon
Als je T4 voor 2000 is moest de riem al vervangen zijn bij 110dkm dat kost dan€754
Na 2000 koste een 110dkm beurt €405. Dan moet de riem bij 150dkm vervangen worden. en die beurt kost dan weer €800.

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:15
door T4Robert
Remon schreef:Als je T4 voor 2000 is moest de riem al vervangen zijn bij 110dkm dat kost dan€754
Na 2000 koste een 110dkm beurt €405. Dan moet de riem bij 150dkm vervangen worden. en die beurt kost dan weer €800.
T4 is van 1999. De verkopende garage vertelde me dat de riem bij 120.000 km vervangen moest worden. Ik dacht: daar ben ik wel voor aan, bij de eerstvolgende beurt wordt ie vervangen. Nu lees ik dus dat dit al bij 110.000 moest worden gedaan. Ik vind de prijs overigens wel ff schrikken.

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:19
door menjo
Gewoon bij 120000 hoor

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:19
door Remon
Ja, dat vond ik ook al. Voor mijn diesel is de prijs gelijk. En dan staat er nog boven: voordelig onderhoud #-o . Maar furness car is wel altijd correct in de afspraken en afhandeling (ook als het niet goed gegaan is lossen ze het netjes op).

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:22
door menjo
Er staat trouwens ook maximaal 8 jaar voor die riemen, maar dat schijnt al 5 te zijn (hier ergens op het forum gelezen), dus eigenlijk had ie al wel vervangen mogen worden.
En onderhoud is vrij prijzig ja. Een distributieriem vervangen is nou eenmaal een flinke klus.

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:23
door menjo
De diesels moesten dacht ik al na 90000km een nieuwe riem

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:29
door Remon
De oudere diesels inderdaad bij 90dkm maar de commonrail bij 120dkm.

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:31
door menjo
klopt

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:37
door T4Robert
Wat is na die 120dkm de volgende dure stop? Bij welk kilometrage moet ie daarna vervangen worden?

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:41
door menjo
Daarna 240000, of dus die termijn in jaren, afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:41
door T4Robert
Dat scheelt dan weer;) Na 5 jaar dus pas.

Geplaatst: 23.05.2006 - 18:43
door menjo
Kijk ook hier even, alles even door 20000 delen en met 15000 vermenigvuldigen, dan weet je het zo'n beetje.