Pagina 1 van 1
v50 2.4 140 PK
Geplaatst: 03.07.2013 - 23:07
door webmeister
Hallo Allemaal,
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een Volvo V50 2.4 summum uit februari 2006.
Nu heb ik enkele vragen. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen aangezien ik nieuw ben op deze forum.
1: Wie heeft er ervaring met het tunen van een 2.4 benzine motor?
Wat zijn de plus en minpunten?
2. Weet er iemand waar je bekerhouders kan kopen?
3. Horen jullie ook een klikkend geluid jullie schakelen?
Alvast bedankt voor de info!
Geplaatst: 03.07.2013 - 23:16
door Laguna-S60
1: Tunen is zeker mogelijk naar zo'n 170PK. Dit vermogen merk je wel pas boven in de toeren. Dus je moet flink trappen wil je dat vermogen voelen. Rijd je liever wat rustiger en soms trailer d'r achter? Gewoon standaard houden.
Geplaatst: 03.07.2013 - 23:22
door MarioC70
Die 30 pk meer merk je onderin ook hoor,rijdt ook een stuk prettiger met iets meer fut erin..
Geplaatst: 13.07.2013 - 23:14
door Bakboord1
De bak van de originele 170pk is anders dan van de 140pk.
Daardoor is de eerste wat feller dan een getunede 140.
Na tuning ga je naar ca180 pk.
Dat komt boven de 3500 toeren pas vrij.
Het koppel stijgt slechts minimaal.
De ervaring is idd dat het ook onderin wat fijner zou rijden maar op basis van de rollenbank zou dat niet merkbaar kunnen zijn.
Kijk eens bij rica, fasttech of bsr. Ook op youtube staat een acceleratiefilmpje. Dat scheelt wel!
Een klikkend geluid heb ik nooit gehad in v50. Dat hoort niet volgens mij.
Geplaatst: 14.07.2013 - 12:18
door Rutger
Trouwens bakje beker houder-> dealer
Geplaatst: 14.07.2013 - 19:27
door snorremans
Ik heb de mijne bij Rica gedaan, en dat merk je heel goed ook als je minder hard rijd.
De auto hangt veel beter aan het gas pedaal en is over de hele linie feller
Geplaatst: 15.07.2013 - 14:44
door Volvov60polestar
heb een v50 2.0d 136pk met rica tuning - deze is merkbaar zowel onderin als bovenin. Ongeveer 15.000 mee gereden en nog geen spijt van gehad!
Geplaatst: 01.08.2013 - 11:33
door Willempie5
Ik had een V50 140 PK welke ik ook bij Rica gedaan heb. Ik vond het verschil onderin niet heel groot, maar bovenin des te meer.
Wel vond ik dat met een grote aanhanger je in de 5e versnelling nog steeds behoorlijk vermogen te kort kwam. Vaak terug naar de 4e. Dat heeft idd met de verhoudingen in de bak te maken.