Thuislaadpunt voor <50,- ?

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
evol
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 22.02.2013 - 20:56

Maar je kan ook wachten met het terugvragen van de BTW tot de jaarnota en het in 1 keer goed doen? Om zoveel gaat het nu ook weer niet...
Don't hate the player, hate the game.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Nee, formeel kan dat niet. Er is jurisprudentie waarbij een ondernemer een grote investering was vergeten op te geven op zijn aangifte omzetbelasting. Hij voerde de post alsnog een kwartaal later op. De rechter was het met de belastinginspecteur eens dat dit niet kon. BTW moet worden teruggevraagd in het tijdvak waarin het is gefactureerd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
evol
1st Gear member
Berichten: 39
Lid geworden op: 22.02.2013 - 20:56

Dan heeft Essent het fout:
http://www.essent.nl/content/zakelijk/o ... n/btw.html

Voor mij als eenmanszaak is het vrij omslachtig om op basis van voorschotten de BTW terug te vragen en dan met de jaarafrekening te corrigeren. Tuurlijk kan het wel, maar als het niet nodig is dan prefereer ik de jaarafrekening. Lijkt mij ook duidelijker, van een voorschot krijg ik niets anders dan de omschrijving bij de automatische incasso.

Overigens snap ik wel wat je zegt en twijfel ik niet aan jouw bron. Ik ga er nog even over lezen en denken hoe ik het ga doen!
Don't hate the player, hate the game.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik heb het er even bij gezocht. Essent heeft het inderdaad fout, tenzij je de rekening in 1 keer betaalt (dus zonder voorschotten) of ze verklaren dat in de voorschotten geen btw zit. Maar het lijkt me dat zij dat niet mogen van de belastingdienst. Ze zijn waarschijnlijk verplicht btw te rekenen bij elke betaling.

Ik vind het zelf niet heel omslachtig, gewoon elk kwartaal 3 extra items in de boekhouding met 75% naar de rekening courant (voor privé gebruik) en dus 25% van de btw naar de aangifte omzetbelasting.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”