Pagina 1 van 1

V60 Plug-in Hybrid: eco training

Geplaatst: 05.07.2013 - 11:10
door YoVol
Ik zie dit op Twitter:
Volvo geeft elke koper van een Volvo V60 Plug-In Hybrid een 1 op 1 rijtraining van ruim 1 uur @MarkMaaskant
Afbeelding
Iemand hier al iets van vernomen? Zal het zinnig zijn of gewoon rustig rijden, anticiperen en laten rollen.

Geplaatst: 05.07.2013 - 11:33
door P-V60
Jup, bij Best gebruikt met ProDrive hiervoor:

http://www.prodrivetraining.nl/

Geplaatst: 05.07.2013 - 11:51
door Walter
Mark Maaskant is ProDrive. Deze training wordt via de dealers aangeboden, komt vanzelf. Men is het aan het uitrollen.

Zag ook deze op Twitter:
‏@WJvanNiekerk
Gewoon 1,9 liter per 100 kilometer #gemiddeld met de #volvo #v60 #phev #zuinigerdandefolder
Zie afbeelding. Denk dat ProDrive je wel wat tips kan geven die kans op te gaan.

Geplaatst: 05.07.2013 - 13:53
door Autozoeker
ze mogen wel beetje stoffen :/

Geplaatst: 08.07.2013 - 22:48
door Mnemonics
Ik heb de Voucher afgelopen weekend gekregen.
En ik ben erg benieuwd hoe ze mijn woon-werk situatie (80km enkele reis) met 1,9l/100km krijgen.
Ik kom niet verder dan 4.7l/100km.
Als je naar de gemiddelde woon-werk afstand kijkt (14km) dan ga je het vast halen.

Lies, Damned Lies and Statistics

Geplaatst: 28.07.2013 - 13:00
door Paul
Ik heb een mail gestuurd daarop kreeg ik een mail, waar ze mijn telefoonnummer vroegen.
Toen niks meer gehoord.

Dus ik ben zelf maar gaan spelen met de auto :)

Geplaatst: 28.07.2013 - 13:03
door Jolly Breeze Racing
P-V60 schreef:Jup, bij Best gebruikt met ProDrive hiervoor:

http://www.prodrivetraining.nl/
Kun je iets vertellen hoe dat ging?

Geplaatst: 28.07.2013 - 13:05
door Jolly Breeze Racing
Sorry Ben voor het dubbele topic, niet goed opgelet :-(

Geplaatst: 28.07.2013 - 14:35
door RoaldH
Paul schreef:Ik heb een mail gestuurd daarop kreeg ik een mail, waar ze mijn telefoonnummer vroegen.
Toen niks meer gehoord.

Dus ik ben zelf maar gaan spelen met de auto :)
Hier precies hetzelfde, maar na het halen van de PIH bij Broekhuis na de recall, schijnen de postduiven met iets (wat met de training te maken heeft) onderweg te zijn.

Geplaatst: 29.07.2013 - 11:58
door NielsPHEV
ik heb vorige week een mooie voucher ontvangen en kan bellen voor een afspraak

Geplaatst: 18.10.2013 - 19:31
door RoaldH
Vandaag de training gehad van Michael (van Prodrive). Vond het erg leerzaam. Het gaat niet alleen om uitrollen, maar juist om anticiperen, snelheid op tijd aanpassen, lichtjes remmen en rustig versnellen. Ik heb veel kunnen experimenteren met accelereren dmv de cruisecontrol (vanaf 60 km/h, telkens 1 km/h erbij) en toch electrisch blijven rijden. Hij gaf me tips om ver vooruit te kijken (wat is de kleur van het verkeerslicht in de verte, hoeveel verkeer rijdt er en de kijkhoek te vergroten in de bocht). Al met al een aanrader.

Bedankt Michael! ;)

Geplaatst: 18.10.2013 - 20:03
door Paul
Zelfde geleerd ;-)

Geplaatst: 18.10.2013 - 20:08
door Pvdveen
Ik ben gisteren door prodrive gebeld voor een afspraak. Mag in november op rijles :-)

Geplaatst: 19.10.2013 - 00:39
door Superfunky
RoaldH schreef:Vandaag de training gehad van Michael (van Prodrive). Vond het erg leerzaam. Het gaat niet alleen om uitrollen, maar juist om anticiperen, snelheid op tijd aanpassen, lichtjes remmen en rustig versnellen. Ik heb veel kunnen experimenteren met accelereren dmv de cruisecontrol (vanaf 60 km/h, telkens 1 km/h erbij) en toch electrisch blijven rijden. Hij gaf me tips om ver vooruit te kijken (wat is de kleur van het verkeerslicht in de verte, hoeveel verkeer rijdt er en de kijkhoek te vergroten in de bocht). Al met al een aanrader.

Bedankt Michael! ;)
Kom op nou Roald! Je begint nu echt te lullen als een Volvo-rijder!
Gassen met dat ding en lol maken met dat ding! Dat andere doe je maar als je oud en versleten bent :) :)!

Geplaatst: 19.10.2013 - 08:25
door RoaldH
Superfunky schreef: Kom op nou Roald! Je begint nu echt te lullen als een Volvo-rijder!
Gassen met dat ding en lol maken met dat ding! Dat andere doe je maar als je oud en versleten bent :) :)!
Hahaha. Precies de reactie die ik had verwacht. ;)

Het was leuk om te kijken wat er theoretisch mogelijk is met dit concept, maar zeker niet iets om dagelijks te doen. Als ik achter mezelf had gereden, waren er een aantal momenten dat ik me zou irriteren aan het rustige optrekken en het te vroeg gas loslaten voor een afslag...

Gelukkig neemt de petrolhead in mij de overhand. Niets is zo verslavend om (als er ruimte is) te genieten van de Power stand bij het invoegen op de snelweg of op een bochtige weg. Wat dat betreft is electrisch rijden redelijk emotieloos. :( Als ik een hypermiler was, stond er wel een Prius Plugin of Leaf voor de deur.

Geplaatst: 19.10.2013 - 08:38
door Superfunky
RoaldH schreef: Gelukkig neemt de petrolhead in mij de overhand. Niets is zo verslavend om (als er ruimte is) te genieten van de Power stand bij het invoegen op de snelweg of op een bochtige weg. Wat dat betreft is electrisch rijden redelijk emotieloos. :( Als ik een hypermiler was, stond er wel een Prius Plugin of Leaf voor de deur.
Pffff, gelukkig!!! Schrok me kapot!

Geplaatst: 19.10.2013 - 11:27
door RoaldH
Superfunky schreef: Pffff, gelukkig!!! Schrok me kapot!
;)

Geplaatst: 19.10.2013 - 22:11
door CaptainKlutz
Komend vanuit een top-end benzineslurper geeft de V60 PIH nu een gevoel als dat ik gestopt ben met roken. Heerlijk om, tijdens het CO2 neutraal uitrollen, de zinloosheid te zien van al die opgehitste GTI-jes en lease-Vectra's, die nog even snel links-rechts voorlangs schieten, zodat ze 5 meter dichterbij dan ik voor het rode stoplicht kunnen staan. Daarna even de powerstand .... heerlijk!

Geplaatst: 07.11.2013 - 09:15
door goukcher
Die Eco training was wel erg leuk, de instucteur keek met verbazing naar mijn boorcomputer. Dat verbruik (1,7 l per 100 km over 5800 km) had hij nog nooit gezien. Gedurende de training hebben we dit ( rit over 60 km) helaas niet kunnen overtreffen. Hij had na afloop dan ook geen enkel commentaar op mijn rijstijl.

Ook het anticiperen op stoplichten, hoeveel verkeer staat er, welke baan is waarschijnlijk aan de beurt en wanneer zou jouw baan dan mogen etc. was erg nuttig.

Ik heb ook gemerkt dat ik vrijwel altijd nu de navigatie gebruik. Dan weet ik afhankelijk van de snelheid en afstand van bijvoorbeeld een rotonde wanneer ik het gas los moet laten.