Pagina 1 van 2

probleem met 850

Geplaatst: 12.07.2013 - 10:38
door pebra
Hallo allemaal, ben ook nieuw hier. En zit met het volgende probleem. Mijn 850 viel tijdens het rijden uit en wil sindsdien niet meer starten. Motor draait wel rond maar start niet. Af en toe knippert de zwarte pijl (van W stand) Op advies noksensor vervangen maar hielp niet. Bougies vonken goed en worden wel nat. Dus brandstofpomp oke. Ik hoor totaal geen vorm van ontbranding of een neiging tot aanpakken. Iemand een idee welke richting ik kan zoeken

Goetjes Peter

Geplaatst: 12.07.2013 - 10:43
door Walter
Probeer eens met de automaathendel heen en weer te bewegen, het wil wel eens voorkomen dat die schakelaar op de bak niet lekker meer werkt en daardoor denkt dat de bak in D of R staat. Dan start 'ie niet...

Geplaatst: 12.07.2013 - 12:07
door pebra
De motor draait dan wel?startmotor doet gewoon zn werk

Geplaatst: 12.07.2013 - 13:17
door Walter
geen idee. Dacht even aan de bakschakelaar ivm de knipperende W. Foutcodes al uitgelezen/uit laten lezen?

Geplaatst: 12.07.2013 - 13:21
door pebra
Nee kan dat niet zelf, dus dat wordt wegslepen.

Geplaatst: 12.07.2013 - 13:39
door pebra
Dacht dat het simpel op te lossen was. maar niet dus. Auto krijgt brandstof / vonk ja dan blijft lucht over denk ik zo. Dus ga daar maar op concentreren . Er moet ergens iets zijn dat hem verhinderd te ontsteken

Geplaatst: 12.07.2013 - 14:21
door MarioC70
Verdeelkap,rotor,bobine,vonkversterker,dat eerst maar is controleren denk ik?
Vonken wil niet zeggen dat het een goeie vonk is,met een klein vonkje loopt de auto niet..

Geplaatst: 12.07.2013 - 16:25
door pebra
ja ik had zelf ook al zoiets en weer opnieuw begonnen met controleren. bougies hebben trage vonk. zie dat ze allemaal vonken maar een voor een heel traag.er lijkt wel een seconde tussen elke vonk te zitten, verdeelkap schoongemaakt ,ik heb van de sloop de nokkenascensor ,maar deze kan natuurlijk ook stuk zijn. Ga nu even uitgoogelen hoe ik deze kan controleren of hij goed is, bedankt voor je advies mario

Geplaatst: 12.07.2013 - 17:17
door pimsam
Bij mijn 850 heb ik een vergelijkbaar probleem gehad. Er was wel een vonk maar een hele magere. Oorzaak was de bobine. Een nieuwe (gebruikte) gemonteerd en hij deed het weer.

Geplaatst: 12.07.2013 - 17:21
door pebra
vonk niet optimaal en gele kleur, iemand die dit herkend???

Geplaatst: 12.07.2013 - 17:23
door pebra
oke bedankt heb inderdaad al een tijdje in mn gedachten gelopen deze te wisselen.
Had al zitten kijken of ik deze kan meten

Geplaatst: 13.07.2013 - 12:10
door pebra
Bombine vervangen ,maar helaas. injecteurs gemeten bij alleen op contact
11v op moment dat ik de sleutel omdraai nog maar 0,9v
zegt dit iemand iets?

Geplaatst: 13.07.2013 - 19:42
door edraket
Injectoren gaan niet ineens allemaal stuk. En op 4 cilinders moet de auto wel aan slaan.

er zit een standenschakelaar op de bak. Als deze stuk is of niet goed afgesteld slaat de motor ook niet aan. Denk beste even foutcodes uitlezen

Geplaatst: 14.07.2013 - 11:39
door volvo-jan
eerst even fout codes uitlezen, maar ik vermoed dat de standenschakelaar afgesteld moet worden of stuk is.
werkt je achteruit rij verlichting wel? als die niet werkt is de kans al groot dat de standenschakelaar het probleem geeft (word ook aangsestuurd dmv standenschakelaar)

Geplaatst: 14.07.2013 - 15:31
door pebra
Bedankt voor reacties .achteruitrij lampen branden gewoon. Bij starten klein plofje en dat was het. Is er een speciaal relais die doorgebrand kan zijn? ik heb het gevoel dat het zoiets is.Groet peter

Geplaatst: 14.07.2013 - 15:33
door pebra
Groot grijs relais boven koeller hoor ik wel schakelen. Relais 103 ook gewoon schakelen??

Geplaatst: 14.07.2013 - 15:35
door pebra
Al een uurtje aan het zoeken geweest of er hier of daar een stekker niet goed zat,ja je weet het niet. Morgen wat regelen om hem uit te lezen

Geplaatst: 14.07.2013 - 17:00
door edraket
Dat lijkt me verstandig, zo is het lastig zoeken. Dan krijg je in elk geval een richting om te zoeken.

Geplaatst: 16.07.2013 - 07:18
door pebra
Nou daar zijn we weer. Na een uurtje proberen conclusie dat garage hem niet uit kon lezen . Wel ben ik er achter dat er totaal geen compressie aanwezig is. Kan krukas met een grote sleutel zo ronddraaien zonder enige weerstand. Ook het geluid tijdens starten vreemd. Net of er geen bougies in zitten.Had wel vonk en inspuiting van brandstof. Heb gekeken naar distributie riem , niets aan de hand. Alle assen draaien netjes mee.Spanning op de riem oke. Dan blijven alleen de kleppen over toch?
Kunnen nooit allemaal tegelijk kapot lopen lijkt mij. Kan de riem bij te weinig spanning verlopen en de motor niet meer op tijd staan. Nieuw zoekplaatje Gr Peter

Geplaatst: 16.07.2013 - 10:45
door edraket
Dat komt wel eens vaker voor bij de Volvo's met hydraulische klepstoters, eigenlijk alleen als de motor heel even gestart is en daarna weer uit. Lang doorstarten totdat de motor aanslaat is dan de oplossing. Je hoort vanzelf dat de motor weer compressie krijgt. Ik ga er dan wel vanuit dat alles verder in orde is!