Camber afstellen achterkant
Geplaatst: 13.07.2013 - 21:12
Het blijkt dat bij mijn v70 de achterwielen niet goed staan. Het camber is te negatief, met als gevolg dat de banden aan de binnenkant extreem slijten. Het camber is niet af te stellen.
Nu lees ik ook vaak dat men extreme slijtage heeft aan de buitenkant van de band; camber staat dan positief.
Er is één stelmogelijkheid aan de achterkant, maar dat is voor toe of uitspoor, dat heeft ook iets invloed op het camber, maar heeft dus de meeste invloed op de toe-in/out.
1. Hoe kan het dat er zoveel variatie in de wielstand is tussen de verschillende volvo's?
2. Wat zijn de mogelijkheden om het camber aan te passen? Als je bijvoorbeeld je auto verlaagt moet dit ook gebeuren.
Ipdusa heeft een oplossing, die kost 190 usd (ex transport, ex invoer), en dan moet je deze bussen er nog in persen, en opnieuw rondom uitlijnen.
Ik heb het dus over de ACHTERKANT.
Nu lees ik ook vaak dat men extreme slijtage heeft aan de buitenkant van de band; camber staat dan positief.
Er is één stelmogelijkheid aan de achterkant, maar dat is voor toe of uitspoor, dat heeft ook iets invloed op het camber, maar heeft dus de meeste invloed op de toe-in/out.
1. Hoe kan het dat er zoveel variatie in de wielstand is tussen de verschillende volvo's?
2. Wat zijn de mogelijkheden om het camber aan te passen? Als je bijvoorbeeld je auto verlaagt moet dit ook gebeuren.
Ipdusa heeft een oplossing, die kost 190 usd (ex transport, ex invoer), en dan moet je deze bussen er nog in persen, en opnieuw rondom uitlijnen.
Ik heb het dus over de ACHTERKANT.