Pagina 1 van 2
2 liter motor
Geplaatst: 16.07.2013 - 14:25
door wimwerf
Hallo allemaal,
Een vraagje aan jullie kenners.
Ik wil in de toekomst een Volvo (2008 model) V70 aanschaffen.
Het moet een benzine uitvoering worden.
Nou lijkt mij de 2.5t uitvoering een erg smakelijke uitvoering.
Op Autoweek reviews is daar genoeg over te vinden.
Ik kan alleen niks vinden over de 2liter atmosferische motor vinden.
Zijn er hier mensen met ervaring met deze motor in de V70?
Is de motor meer dan berekent om met de V70 te rijden?
Wat vinden jullie een goede uitvoering voor een V70? Al dan niet met of zonder automaat. En waarom wel of niet?
Graag hoor ik van jullie.
Mvg
Wim
Geplaatst: 16.07.2013 - 14:35
door Discovery
Motor heeft een erg laag koppel en daardoor moet je flink toeren maken om met het verkeer mee te komen. Als je dit gewend bent dan zou je het kunnen overwegen, maar als je dieselmotoren of zwaardere benzinemotoren gewend bent dan is het helemaal niks. Ander minpunt is de 5-bak, waardoor rijden op de snelweg met 120-130 alleen hoog in de toeren kan. Pluspunt is dat de motor een stuk zuiniger is dan de 2.5T.
Geplaatst: 16.07.2013 - 14:39
door t5power
Zou nooit de 2 liter nemen, al is het vanwege het lawaai wat je op de koop toe moet nemen op de snelweg. Kan me ook niet voorstellen dat hij heel veel zuiniger is.
Geplaatst: 16.07.2013 - 22:35
door swen
Voor zuinigheid rij je geen Volvo.
Geplaatst: 18.07.2013 - 19:41
door Volvoman
Of een 2 liter diesel!
Geplaatst: 18.07.2013 - 20:58
door BlackcurrantV70
Een mooie D3 of D5

Geplaatst: 20.07.2013 - 15:27
door wimwerf
Bedankt voor jullie reacties. Ik rij nu een diesel vanwege de afstanden (30k-35k pj). Dit gaat in de toekomst ongeveer 15k per jaar worden.
Dus als ik jullie begrijp doet een 2liter atmo een redelijke afbraak aan het geheel wat je zou verwachten van een V70.
De 2.5 welke dan een betere keus zou zijn. Zouden jullie deze nemen met een automaat of toch gewoon zelf schakelen?
Zijn de geartronics qua software te updaten?
Geplaatst: 20.07.2013 - 17:23
door Volvoman
Doe nu gewoon een D3: zuinig en rijdt heerlijk. Volgens mijn dealer lag het omslagpunt bij ongeveer 12000. Nooit nagerekend, maar wat een genot!
Geplaatst: 23.07.2013 - 10:42
door wimwerf
Ik heb een berekening gedaan met een omreken programma van internet.
Blijkt dat ik voordeliger rij op diesel dan met benzine wanneer ik 15.000km p/j ga rijden.
Dan heb ik een V70 2009 2.5t vergeleken met een V70 2.4d (185pk) 2009.
http://www.omslagpunt.com/brandstofcalculator/
Daarmee heb ik de vergelijking gedaan.
Hoe betrouwbaar zijn dit soort websites?
Geplaatst: 23.07.2013 - 11:22
door Volvoman
Ik heb het ooit zelf uitgerekend, mijn dealer heeft het voorgerekend en een D3 kan heel snel uit. (ik rijd ongeveer 20.000 per jaar)
Geplaatst: 24.07.2013 - 11:25
door Harrie
Heb zins enkele weken een V70 2.0t automaat uit 2010 . Een fantastische auto ! Enorm sterke en soepele auto met 200 pk , en een stuk stiller dan mijn vorige V70 een 2.5 ltr/ 5 cylinder uit 2007.
Het verbruik ligt tussen 1 : 9 ltr/km // 1 : 11 ltr/km. Vind ik een abseptabele waarde. (idd Swen , een Volvo rijdt men niet vanege de zuinigheid .)
Kortom een regelrechte aanrader . Heb de auto aangeschaft mede door de ervaring van Forum-member "Discovery" welke had gereageerd op een zelfde soort vraag van mij . Zijn antwoord kan je nog opzoeken op dit Forum.
Dussss . Ga niet voor de rumoerige gedateerde 2.5T , maar voor een comfortabele 2.0T of een T4.
Geplaatst: 24.07.2013 - 11:53
door lint
De 2.0T is maar heel even leverbaar geweest en toen vervangen door de T4 (1.6).
De "oude" 2.5T is wel een motor met een lekker 5 cylinder geluid, niet echt zuinig maar wel een lekkere motor.
Geplaatst: 25.07.2013 - 07:12
door wimwerf
De 2.5t rumoerig? Ik heb een Ford S-max gereden met een 2.5t motor. Ik kon geen rumoer ontdekken.
Nou heb ik geen referentiekader met de 2 liter turbo motor maar om een 2.5t rumoerig te bestempelen. Maar ok.
Geplaatst: 25.07.2013 - 07:54
door OGA244
lint schreef:De 2.0T is maar heel even leverbaar geweest en toen vervangen door de T4 (1.6).
de 2.0T leeft voort als 240pk T5
Geplaatst: 29.07.2013 - 22:12
door Vic97
2.0D? Hadden we in onze V50 ook, heerlijk zuinig en stil...
Geplaatst: 29.07.2013 - 23:10
door The Volvoboy
Een 5 cilinder moet toch rumoerig zijn?? Anders hoor je de prachtige roffel niet

Geplaatst: 12.08.2013 - 21:34
door PGV90
Wimwerf,
Omslagpunt bij 15.000 km /jaar lijkt me wat optimistisch - leasemaatschappijen / wagenpark beheerders houden het ergens rond de 30.000 km/jr.
Kijk eens of je een T4 kan vinden.
Bevalt erg goed 180 pk, hoog koppel en zeer zuinig!
Geplaatst: 15.08.2013 - 15:44
door Hans
Denk dat je dieselend al snel goedkoper uitbent. Ik rij zelf een 2.0T waar ik enorm blij mee ben. Maar er gaat nogal wat benzine doorheen zeg. Nu 120.000 probleemloze kilometers gedaan in ruim twee jaar. Ik durf bijna niet uit te rekenen wat dat (de baas) aan brandstof heeft gekost

Geplaatst: 08.09.2013 - 13:58
door wim de jong
Ik heb een lijstje al meerdere keren hier neer gezet.
Maar toen ik (altijd een fanatiek LPG rijder) wilde overstappen naar een andere auto, heb ik ook eens een berekening losgelaten, en neergezet in een EXCELL sheet. Alles is variabel, en je kan zo zien in een grafiekje waar de omslagpunten zitten.
Dat gaf voor mij de doorslag...het werd de V70-D5.
De opvolger wordt zeker weer een D5, fantastische en oersterke motoren.
Ik ben wel met de diesel uitgegaan van de D5 (want daar keek ik mee) maar vul zelf de diverse verbruikscijfers maar in, en je ziet het.
Je ziet duidelijk dat het omslagpunt bij de diesel rond de 11000 km / jaar zit.
LPG is altijd goedkoper, als je de wagen koopt waar de installatie al inzit.
Komt die investering er nog bij, wordt het ietsjes anders, maar kijk zelf maar....
Re: 2 liter motor
Geplaatst: 24.01.2014 - 19:59
door P3T3R V50
Ik denk dat de 2.0 benzine uit de V50 niet dezelfde is als de 2.0 benzine uit de V70, maar ik rijd met de 2.0 benzine V50 echt wel redelijk zuinig. Vooralsnog zit ik op een gemiddelde van 1 op 14 (=7.1 l/100km). Niet alleen de weergave op de boordcomputer, ook nagerekend adhv gereden kilometers versus verbruikte benzine.
Nu heb ik alleen nog ervaring met deze Volvo en kan dus moeilijk vergelijken, maar van lawaai is echt geen sprake. Traag vind ik hem allerminst en met 1 op 14 ben ik erg tevreden. Nu heb ik nooit haast met de auto en ben dus een rustige rijder, maar toch.
Ik vind de 2.0 in de V50 echt een heerlijke motor.