LPG tanken - vreemd
Geplaatst: 17.07.2013 - 11:16
Hallo,
Bij het lpg tanken gaan de eerste 30-35L normaal.
Daarna komt er af en toe een knerpend geluid, en vanaf 40L is dat geluid constant en merk je dat de pomp meer moeite heeft.
Vaak stop ik bij 43L, omdat het pompstation bij mijn werk dan in centiliters verder gaat en dat duurt me te lang.
Maar het pompstation bij mij thuis om de hoek gaat nog vrolijk door.
Heb daar eerder al eens gestopt bij 49L omdat ik niet verder durfte.
Nu stond ik gisteren met iemand te praten, en daardoor echt doorgetankt tot hij afsloeg. Ging er ruim 59L in.
Even ervan uitgaande dat volvo een 60L tank heeft gemonteerd, is 48L 80%.
Dus 43L tanken is normaal als er nog wat gas in zit.
59,nogwat liter is gewoon 100% vol.
Overigens bevroor mijn verdamper hierna waardoor de auto op benzine overschakelde.
Thuis iets druk afgelaten door het afsluitertje in de vulnippel in te drukken, en daarna bleef hij stationair op gas lopen. Dit 10 minuutjes gedaan en daarna reed hij als vanouds.
Vragen:
- Hoe kan het dat dit per pompstation verschilt?
-Moet ik hier melding van maken bij het bewuste pompstation?
-Moet mijn 80% vul blokkeer ding nagekeken/vervangen worden?
Mvg,
Frank
Bij het lpg tanken gaan de eerste 30-35L normaal.
Daarna komt er af en toe een knerpend geluid, en vanaf 40L is dat geluid constant en merk je dat de pomp meer moeite heeft.
Vaak stop ik bij 43L, omdat het pompstation bij mijn werk dan in centiliters verder gaat en dat duurt me te lang.
Maar het pompstation bij mij thuis om de hoek gaat nog vrolijk door.
Heb daar eerder al eens gestopt bij 49L omdat ik niet verder durfte.
Nu stond ik gisteren met iemand te praten, en daardoor echt doorgetankt tot hij afsloeg. Ging er ruim 59L in.
Even ervan uitgaande dat volvo een 60L tank heeft gemonteerd, is 48L 80%.
Dus 43L tanken is normaal als er nog wat gas in zit.
59,nogwat liter is gewoon 100% vol.
Overigens bevroor mijn verdamper hierna waardoor de auto op benzine overschakelde.
Thuis iets druk afgelaten door het afsluitertje in de vulnippel in te drukken, en daarna bleef hij stationair op gas lopen. Dit 10 minuutjes gedaan en daarna reed hij als vanouds.
Vragen:
- Hoe kan het dat dit per pompstation verschilt?
-Moet ik hier melding van maken bij het bewuste pompstation?
-Moet mijn 80% vul blokkeer ding nagekeken/vervangen worden?
Mvg,
Frank