Pagina 1 van 1

versnellingsbak of LMM

Geplaatst: 17.07.2013 - 20:42
door dik999
Hallo allen

Tijdens deze vakantie, ja ja alweer, een probleem met schakelen tussen 2 en 3. Zowel handmatig als automatisch.
Toerental schiet een 500 toeren omhoog, voordat de bak naar 3 schakelt.
Verder rijdt de auto perfect.
Bij koude motor monder dan bij warme motor.
Bak is er nu onderuit geweest bij de Boer transmissie en zij kunnen niets vinden. ( vorige jaar totale revisie voor tweede keer)
Morgen wordt een nieuwe LMM geprobeerd.
Iemand van jullie nog suggesties??? Graag

Geplaatst: 18.07.2013 - 08:55
door Walter
Ik snap de link met de LMM niet. Als je nu eens 'vol gas' wegrijdt, zodat de motor met hogere toeren de bak van 2 naar 3 laat wisselen, is het dan weg? Probleem is vaak dat door interne slijtage de bak te weinig druk kan opbouwen. En warme olie is dunner dan koude, dat verklaard waarom het bij koud minder is. Maar die bakrevisie 2 maal? Ik had exact dezelfde klacht en heb een Volvo ruilbak gemonteerd. Probleem opgelost.

Geplaatst: 18.07.2013 - 10:07
door dik999
bak is er onder uit geweest en de Boer transmissies kan niets vinden dat duidt op deze klacht. Juistr bij veel toeren schakelt de bak slecht van twee naar drie. Had de caravan erachter en dan moet er hard gewerkt worden.
Wacht vandaag af wat andere LMM doet. krijg straks wel antwoord van de Boer hoop ik

Geplaatst: 18.07.2013 - 10:19
door Walter
LMM stoort niet alleen op dat schakelmoment lijkt me. Maar wacht maar even af. Als het niet werkt, zou ik iemand anders naar de bak laten kijken

Geplaatst: 18.07.2013 - 17:32
door dik999
oorzaak schijnt gevonden te zijn. Op het brein van de bak ( zit dit in de bak of erbuiten???) zit een afdekplaatje van enkele mm. Daar zit een pakking onder die lekt. Zit een scheurtje in. Olie wordt eruit gedrukt. Bij koude motor gaat het nog, maar zet uit bij warme motor en gaat lekken.
Morgenochtend kan ik de auto halen. Vanavond wordt er nog een aantal tests mee gedaan of dit nu echt het euvel was. Na flink aantal keren getets te zijn, ging het tot nu toe alle keren goed.

Geplaatst: 19.07.2013 - 08:20
door Walter
Mooi! Maf dat ze die niet gelijk vervangen hebben bij revisie (was voor mij reden om voor Volvo ruilbak te gaan, wist ik zeker dat het beetgepakt was.)

Dat kleppenhuis zoals ze het noemen zit aan de zijkant van de bak. Hoop dat het nu opgelost is