Pagina 1 van 1

aankoop volvo 740 gl

Geplaatst: 23.07.2013 - 22:02
door marc740
Hallo volvo liefhebbers,

Weet niet of het gewoonlijk is om je voor te stellen??
Hierbij doe ik dat dan!

Ben marc uit overijssel/enschede en ben 33 jaar.

EN OP ZOEK NAAR EEN 740 !!!!!! :wink:

Kan iemand mij vertellen wat ik het best kan kopen?

Ben gek op de 740 serie station of sedan

Heb ooit eens gehoord dat de motoren met de rode onderblokken de beste zijn 2,3

Die zijn er met injectie en carbarateur,welke is beter?

Zou graag een automaat willen,is dit wel een goed idee??

Zijn er nog dingen waar ik speciaal op moet letten??

Hoor het graag!!

MVG Marc

Geplaatst: 23.07.2013 - 22:18
door Msuidgeest
Goede keus om een 700 aan te willen schaffen. Goede auto's met redelijk simpele techniek die heel goed is te onderhouden.

Er is een aparte vereniging van de 700-serie: www.volvo700vereniging.nl

Succes.

Geplaatst: 24.07.2013 - 23:21
door pimsam
Ga in ieder geval voor een model na 1987, dan is de carrosserie verzinkt en heb je geen (minder) last van roest.

Ik zou voor een injectie gaan. Als de carbs versleten zijn, is het een lastige klus om die te reviseren. Daarnaast minder zuinig, minder vermogen, geen OBD (zelf diagnose).

Beter nog: ga voor een 740 Turbo of als je genoeg geld hebt de ultieme 740: een Turbo 16V.

De automaten in een 740 zijn van Asian Warner en die zijn betrouwbaar en gaan lang mee.

Op het forum van de volvo700vereniging staan volgens mij aankooptips.

Geplaatst: 27.07.2013 - 15:16
door marc740
Hey hallo,

Bedankt voor jullie antwoorden en tips!

Helaas heb een geen turbo geld.
Dus het word een slome gl of zo.
Heb een 740gl automaat met carbarateur gereden,mooi rustig maar oooh wat sloom haha!

Kan iemand mij nog iets over het rode onderblok vertellen?
wat houd dit nu in?

Heb een leuke 740 zien staan,minpuntjes zijn:

Sedan!
Motortemp meter werkt niet
Motor houd iets in (denk schoonmaken carbarateur en nieuwe bougies)
Heel klein roestplekje bij wielkast onder. (verder roestvrij)
Verder een mooie strakke sedan met mooi interieur.

Weet iemand hier trouwens nog een leuke te staan (liefst automaat en stationcar)
Moet wel in goede staat zijn,geen roestbak!

Hoor het graag!!

MVG Marc

Geplaatst: 02.08.2013 - 10:33
door vilvi2005
Indien het niet perse een klassieker hoeft te zijn,ga voor een zo laat mogelijk model.
Vanaf model 88/89 is de koets beter bestand tegen roest. Daarvoor willen ook 7's best wel roesten,kijk naar dorpels/wielbogen/voorschermen oftewel de gehele auto van boven tot onderkant.
Laat bij voorkeur de carburatiemodellen staan,verreweg de meeste carburatiemodellen hebben een Solex ipv Stromberg en daar zijn geen onderdelen meer van te krijgen.
Tot 88/89 dient ook alle bekabeling onder de motorkap grondig te worden nagekeken,isolatie van de draden valt gewoon uitelkaar en kan tot zeer vervelende kuren leiden.
Van alle 7's is bekend dat de tellerclusters het kunnen begeven,lees benzinemeters die een eigen leven leiden en andere componenten daarin.

Mijn tip zou zijn een 7 met de tussenneus,deze zijn gemaakt tussen 89 en 92,of laatste bouwjaar met rechte/eerste neus oftewel late 88 of 89, hebben exact dezelfde onderdelen(op een paar na natuurlijk) als de 940 en zodoende ook veel makkelijker te onderhouden. Deze zijn echter beter gebouwd en bestand tegen roest.

Veel plezier met zoeken
:hotsun:

Geplaatst: 02.08.2013 - 22:42
door marc740
Haha,was net op tijd met het lezen van je tips!
Bedankt daarvoor!

Maar heb het oude model gekocht.
een 740 gl automaat van 1986 (sedan)
snoeihard met een klein plekje op een wielrand voor.
Kurkdroog en super net interieur met automatische airco.
Helaas werkt deze niet ,maar slaat wel aan.

Ben zo blij als een kind haha

Zitten wel mankementjes aan hoor

Maar denk dak daar een aparte topic voor maak!

Iedereen bedankt voor jullie tips en zo