Pagina 1 van 2

aanschaf s80, mijn eerste volvo

Geplaatst: 24.07.2013 - 08:52
door OOge
Als nieuweling hier, en misschien wel als toekomstige mede forum gebruiker wou ik jullie als "ervaringsdeskundigen" even wat vragen.

Ik ben wel gecharmeerd van de S80. Nu kan ik er een kopen met 280dkm uit 2004. Voor een acceptabel bedrag. Hij is keurig dealer onderhouden en afgestempeld.
Nu is mijn vraag,

- is dit een kmstand waarmee ik nog even vooruit kan bij de volvo. Ik zou namelijk geen nissan micra kopen met die stand.
- Zijn er kwaaltjes waar ik op moet letten bij de aanschaf.

alvast bedankt

Geplaatst: 24.07.2013 - 09:17
door glenfiddich1983
Wat voor S80 is het precies? Diesel/Benzine/LPG? Welke motor?

Geplaatst: 24.07.2013 - 09:25
door OOge
benzine 2.5

Geplaatst: 24.07.2013 - 09:27
door OOge
o...automaat. Is misschien handig te melden. :)

Geplaatst: 24.07.2013 - 09:37
door mad
Link? Foto's?

Geplaatst: 24.07.2013 - 10:34
door lint
Moet kunnen een S80 2.5T met automaat en die km stand.
Je kunt altijd een aankoopkeuring laten uitvoeren bij een andere Volvodealer dan de verkopende dealer.

Geplaatst: 24.07.2013 - 21:22
door OOge
Ik zou inderdaad een aankoopkeuring kunnen doen. Maar ik dacht misschien weten jullie zwakke plekjes waar je specifiek op moet letten alvorens daar naar toe te scheuren. :)

Geplaatst: 25.07.2013 - 08:43
door glenfiddich1983

Geplaatst: 26.07.2013 - 00:53
door OOge
Wat zijn de mogelijke opties?
Ik zie sommige met maar 2 of 3 knopjes (dcst of spiegel) in het console en anderen de rij vol.
En kan ik bijvoorbeeld later deze inbouwen. Zoals bijvoorbeel pdc voorzijde. Of andere optie

Geplaatst: 26.07.2013 - 11:20
door MarioC70
Je kunt bijna alles later inbouwen..Ik ken S80 Volvo,s met meer dan 400000 km,dus dat is het probleem niet.laat wel een aankoopkeuring doen eventueel..

Geplaatst: 26.07.2013 - 12:32
door OOge
Wat zijn de mogelijke opties?
Ik zie sommige met maar 2 of 3 knopjes (dcst of spiegel) in het console en anderen de rij vol.
En kan ik bijvoorbeeld later deze inbouwen. Zoals bijvoorbeel pdc voorzijde. Of andere optie

Geplaatst: 27.07.2013 - 00:16
door VolvoTech
CFE er in om te beginnen ;-)

Parkeer sensoren kan natuurlijk ook achteraf (after-market) waarbij voor-sensoren iets lastiger zijn dan achter...

Maar leef je uit, er is genoeg te krijgen van hele geode kwaliteit!

Geplaatst: 27.07.2013 - 23:51
door OOge
Nu heeft deze inderdaad geen standaard parkeer sensoren. Iets wat ik overigens prettig vind om te hebben.
Uiteraard is aftermarket goedkoper dan de orginele volvo set, maar mooier was als er een setje bestond voor de RTI.
Dat standaard afstandmetertje wat je bij een aftermarket setje krijgt vind ik niet zo geweldig.
Is het mogelijk zoiets via de RTI weer te geven.
En heeft iemand van jullie ook een pdc setje aan de voorkant geprobeerd. Leek me ook wel wat.

Geplaatst: 28.07.2013 - 23:02
door VolvoTech
Ik zou een camera monteren...
(gaat in 1 moeite door met de iPod/aux set...)

Geplaatst: 01.08.2013 - 14:42
door OOge
Ik wil alles wel aan opties hebben, maar dan word het een dure volvo.
Die achteruitrij camera is een goed begin.

Is er behalve de motorinhoud nog verschil tussen een 2.4 (geen T5) en 2.5 (T5)
Wat is de T in dit geval.

Geplaatst: 01.08.2013 - 15:10
door MarioC70
OOge schreef:Ik wil alles wel aan opties hebben, maar dan word het een dure volvo.
Die achteruitrij camera is een goed begin.

Is er behalve de motorinhoud nog verschil tussen een 2.4 (geen T5) en 2.5 (T5)
Wat is de T in dit geval.
Hangt er van af wat de Volvo kost,of hij duur wordt..

Geplaatst: 01.08.2013 - 16:29
door OOge
Ik zie vaak staan 2.4 s80 (bijvoorbeeld 2004) of 2.5 5T (2004)

Geplaatst: 01.08.2013 - 18:03
door jpwg001
De T is van Turbo. Dan heb je een benzinewagen met turbo. Heb ik ook, rijdt heerlijk.

Geplaatst: 01.08.2013 - 18:43
door OOge
Ah...dat verklaard een hoop. Maar rest de vraag. Is een turbo verstandig. Of is die anno 2004/2005 beter, of uberhaupt beter van volvo.
Ik had hem op een mercedes en een VW, en alle twee defekt. Laat ik je de kosten maar besparen.

Geplaatst: 01.08.2013 - 20:09
door glenfiddich1983
De volvo turbo's kunnen echt wel een autoleven lang mee hoor, mits -hoezo voorspelbaar- goed bereden. Dus rustig warm gereden, en even minuutje stationair na laten draaien. En daar zit het hem: de oudere volvo's hebben vaak al tig eigenaren gehad... waren die allemaal zo voorzichtig?