Problemen met acceleratie T4 na onderhoud

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27618
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met stationair toerental wegrijden voor zo'n meting ga je de fabrieksopave zeer zeker niet halen. Met een automaat is dat uiteraard een ander geval
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Absane
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:41

Voor de T4 rijders; is jullie acceleratie vergelijkbaar met deze:

V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

Absane schreef:Voor de T4 rijders; is jullie acceleratie vergelijkbaar met deze:

Moeilijk te zeggen, deze lijkt in een streep door te trekken. Jammer dat je de powermeter niet ziet.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
Nimbus
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 17.01.2013 - 09:25
Locatie: Midden des lands

Is er nog iets nieuws te melden op dit front? De mijne mag namelijk binnenkort langs de dealer.....
";Shaven, not furred";
V40Rdesign
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12

Nimbus schreef:Is er nog iets nieuws te melden op dit front? De mijne mag namelijk binnenkort langs de dealer.....
Ik zou alvast even wat meetwerk doen voordat je hem weg brengt en als hij terug komt op de zelfde manier meten en even kijken of je dit kan vastleggen. Zodat je kan aantonen dat er iets veranderd is.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15371
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Of gewoon aangeven dat men geen motormanagement update moet uitvoeren.
V40Rdesign
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12

rsnhakan schreef:Of gewoon aangeven dat men geen motormanagement update moet uitvoeren.
Dat gaat helaas gewoon gebeuren. Elke Volvo krijgt een software 2.0 update.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27638
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ook als je aangeeft geen software update voor de motor te willen hebben?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
twcoolen
3rd Gear member
Berichten: 353
Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45

lint schreef:Ook als je aangeeft geen software update voor de motor te willen hebben?
Zoals eerder aangegeven is deze update bedoeld om de afgesproken fabriekswaarden te configureren. De 1.0 waardes lagen blijkbaar buiten de norm die voor de typegoedkeuring is vastgesteld.

Dus een kleine kans dat je dealer hiermee akkoord gaat.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

Navraag bij de dealer (dat is overigens dezelfde als TWCoolen) leverde bij mij als antwoord op dat de motor in 1 en 2 inderdaad geknepen wordt, dat dat los staat van de tuning, en dat daar niets aan te doen is (fabrieksinstelling). Dat is jammer, maar helaas.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
V40Rdesign
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12

Cavallino schreef:Navraag bij de dealer (dat is overigens dezelfde als TWCoolen) leverde bij mij als antwoord op dat de motor in 1 en 2 inderdaad geknepen wordt, dat dat los staat van de tuning, en dat daar niets aan te doen is (fabrieksinstelling). Dat is jammer, maar helaas.
Heeft zeker wel uitwerkingen op de tuning. De auto wordt in de basis gewoon geknepen dus de tuning wordt op dat deel ook geknepen!
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Cavallino
4th Gear member
Berichten: 777
Lid geworden op: 14.07.2008 - 22:23

V40Rdesign schreef:
Cavallino schreef:Navraag bij de dealer (dat is overigens dezelfde als TWCoolen) leverde bij mij als antwoord op dat de motor in 1 en 2 inderdaad geknepen wordt, dat dat los staat van de tuning, en dat daar niets aan te doen is (fabrieksinstelling). Dat is jammer, maar helaas.
Heeft zeker wel uitwerkingen op de tuning. De auto wordt in de basis gewoon geknepen dus de tuning wordt op dat deel ook geknepen!
We bedoelen hetzelfde; met of zonder tuning maakt niet uit, de motor blijft geknepen in 1 en 2.
Volvo V40 T4 Summum Polestar
Volvo C30 1.8 Sport
Alfa Romeo 147 1.6TS Veloce
V40Rdesign
2nd Gear member
Berichten: 205
Lid geworden op: 23.05.2013 - 23:12

Cavallino schreef:
V40Rdesign schreef:
Cavallino schreef:Navraag bij de dealer (dat is overigens dezelfde als TWCoolen) leverde bij mij als antwoord op dat de motor in 1 en 2 inderdaad geknepen wordt, dat dat los staat van de tuning, en dat daar niets aan te doen is (fabrieksinstelling). Dat is jammer, maar helaas.
Heeft zeker wel uitwerkingen op de tuning. De auto wordt in de basis gewoon geknepen dus de tuning wordt op dat deel ook geknepen!
We bedoelen hetzelfde; met of zonder tuning maakt niet uit, de motor blijft geknepen in 1 en 2.
Juist en dat is en blijft jammer.
NU: 2014 S60 T5 Kinetic, Inscription Crystal White pearl, Business Pack connect, TFT, Rdesign onderstel. 3 trap instalbare stuurbekrachteging, R design achter spoiler, 18 inch sleipner (gepoedercoat in gunmetal), Trekhaak (afneembaar)
2013: Volvo V40 T3 R-Design Rebel Blue. Met een hele waslijst aan opties.
Gebruikersavatar
Absane
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:41

Ik vind het waardeloos. Ik ben zeer tevreden over de auto, maar vind dat er niet geleverd is wat is beloofd. De fabriekstijden worden echt niet gehaald.
Blijkbaar hebben ze prutsmateriaal gebruikt wat gespaard moet worden en ze daarom de boel moeten knijpen in 1 en 2.

Niet dat de auto langzaam is, maar voelt zeker niet aan als een auto met 180 pk, in tegenstelling tot verschillende auto's van de concurrenten die wel een normale curve tonen en 'sneller' weg zijn.

BMW 116i serie met 136 pk (dit is wel een twin turbo dus de turbo curve is rechter) gaat van 0-100 in 8,5 seconden. De T4 met 7,7 sec legt het hier tegen af.
Audi A4 1.8 TFSI met 170 pk. 8.4 sec 0-100. Rijdt met gemak weg.
Bij snelheden boven de 100 km/u is het vergelijkbaar.

Tot 4000 toeren is de 1e versnelling bijzonder traag. Sport-modus aan, toeren maken bij wegrijden, eerder naar 2e versnelling maakt allemaal niks uit.
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Absane schreef: BMW 116i serie met 136 pk (dit is wel een twin turbo dus de turbo curve is rechter) gaat van 0-100 in 8,5 seconden. De T4 met 7,7 sec legt het hier tegen af.
Tja dan toch gauw die BMW of Audi kopen dan ben je een seconden sneller of goedkoper..een paar sessies bij de loog.
Die kan je vlot vertellen hoe je met de teleurstellingen om moet gaan en hoe je die het beste een plek kunt geven.
Wat je ook kunt doen is ten strijde gaan en datgene gaan halen waar je meent recht op te hebben, een auto die in 7.7sec naar de 100 moet gaan.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
Absane
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 27.09.2012 - 11:41

diesel01 schreef:
Absane schreef: BMW 116i serie met 136 pk (dit is wel een twin turbo dus de turbo curve is rechter) gaat van 0-100 in 8,5 seconden. De T4 met 7,7 sec legt het hier tegen af.
Tja dan toch gauw die BMW of Audi kopen dan ben je een seconden sneller of goedkoper..een paar sessies bij de loog.
Die kan je vlot vertellen hoe je met de teleurstellingen om moet gaan en hoe je die het beste een plek kunt geven.
Wat je ook kunt doen is ten strijde gaan en datgene gaan halen waar je meent recht op te hebben, een auto die in 7.7sec naar de 100 moet gaan.
Ja ik zit nu bij de 'loog' te huilen, bedankt voor de tip! Fijn dat je me helpt met relativeren, dat had ik echt nodig.

Mbt. je inhoudelijke reactie; het gaat inderdaad om datgene ik meen recht op te hebben en wat niet geleverd is. Dit vergelijk ik met andere auto's. Het gaat overigens niet om de BMW of Audi, dit geldt ook voor bijvoorbeeld Seat of Volkswagen.
Ik betaal namelijk wel een meerprijs t.o.v. bijvoorbeeld een T3 motor, dus mag ik daar ook wat van verwachten.
V40 Summum | T4 | Sapphire Black Metallic | Leder Charcoal/Blond/Charcoal P10G | Atreus 18 inch
Intro Line | Premium Sound | Stuurbekrachtiging met 3 Instellingen | Verwarmbare Voorstoelen | Zonder model- en motoraanduiding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40649
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

@Absane,
je kunt hier alles laten weten wat je wilt maar hier is niemand die je daar bij kan helpen.
De enig juiste weg is het inschakelen van de dealer waar je de auto hebt gekocht of, wanneer je daar al geweest bent maar geen antwoord gekregen hebt dat je zint, bij de importeur.

Overigens is er altijd verschil tussen de cijfers die in folders en advernties staan, en de cijfers die in werkelijkheid behaald worden. De 'brochurecijfers' zijn doorgaans theoretische getallen. Dat geldt niet alleen voor de snelheden en PK's maar ook voor de verbruikscijfers.

En tenslotte is de snelheidsbeleving in de ene auto heel anders dan in de ander.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Ik zou het echt laten gaan...
Ik had altijd de instelling "dat zullen we nog weleens zien".
Sinds een half jaar haal ik mijn schouders op bij dergelijke dingen en denk "het zal wel".
Voorbeeldje in een Mexicaans restaurant pleurt een grietje van 16 een bak mayo over mijn jas, k.t heb ik weer.
Bedrijfsleider roept dat ze daar een potje voor hebben en mag de jas op kosten van de Mexicaan naar de stomerij brengen.
Stomerijman(Palthe) neemt de jas(Fortessa €399) aan en reinigt hem volgens etiket.
Bij het ophalen blijkt dat 1 gesp en 1 riempje niet tegen het chemisch proces kon en zag er niet uit, commentaar van de man je moet terug naar de verkoper van de jas want je etiket klopt niet.
Terug naar de verkoper van de jas en het verhaal laten zien en opdracht gegeven om de gesp en de riem eraf te snijden.
€18 bij de Mexicaan terug gehaald en het verhaaltje gedaan, goh jammer joh.
De Palthe man ziet mij niet terug, de Mexicaan voorlopig ook niet, de verkoper van de jas houd mij als klant want hij heeft de jas gered.
De auto rijd goed, veilig inhalen lukt, incidenteel moet je een Audi of een BMW voor laten, so what.
Gewoon genieten van de auto en je kunt altijd de motoraanduiding terug plaatsen met pk's erbij, kan het overige verkeer zien dat je pk's hebt. 8) :lol:
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
SaturN
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 25.07.2013 - 09:45

Sinds een klein maandje heb ik mijn T4 ook in bezit. Vanwege het inrijden heb ik de eerste en tweede versnelling niet tot de max gebruikt. Nu ik er aardig wat kilometers op heb staan heb ik diverse sprints gedaan.

Ik merk ook dat de 1e en 2e versnelling geknepen zijn, je voelt, ziet en merkt dat de auto in de overige versnellingen vlotter accelereert. Ik geloof ook dat het volle vermogen pas vanaf de 3e versnelling beschikbaar is. Mijn T4 is ook voorzien van Polestar software.

Dit is natuurlijk niet onderbouwd met cijfers en metingen en voordat mijn V40 was afgeleverd heb ik dit topic ook gelezen. Ik had ook zoiets van, hoe kan je deze stelling nu aannemen zonder iets te meten, enkel aannames dus, je gevoel zal wel niet kloppen.

Nu ik zelf mijn V40 heb begrijp ik precies wat hier bedoeld wordt. Ik heb zelf geen actie ondernomen en ben niet terug gegaan naar de dealer voor een verklaring. Ik begrijp het niet waarom het vermogen geknepen wordt, dat dit tengunste is om het materiaal heel te houden vind ik een zwak excuus. Gooi dan geen 180pk door het 1.6 ecoboost blokje.
V40 T4 R-Design Polestar Tuned
“If you don't know who I am, then maybe your best course would be to tread lightly.”
zakraket
4th Gear member
Berichten: 670
Lid geworden op: 24.06.2013 - 10:35

Zelfs de D2 wordt flink geknepen in de eerste versnelling (waarbij de powermeter ook niet tot max gaat), in de 2e accelereer je harder (maar het lijkt er m.i. niet op dat ie in de 2 ook nog geknepen wordt). Blijkbaar heeft Volvo weinig vertrouwen in de eigen techniek ;)
Komt wel meer voor, mijn 150pk Seat Leon 2.0FSI was in de 1e versnelling ronduit sloom. Desodanks kon ik daar wel de fabrieksopgave redelijk mee benaderen. En in mijn Lancia Delta EVO2 was dat ook zo, maar ja, dat is tedere italiaanse techniek. Die moet je met respect behandelen, dat wordt bewust kwetsbaar gefabriceerd :)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
Plaats reactie

Terug naar “V40”