Problemen met acceleratie T4 na onderhoud

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5097
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Wanneer je niet tevreden bent met de polestar tuning zou ik dat met de dealer bespreken zeker wanneer de performance niet is wat beloofd is kan ik me niet voorstellen wanneer er geen goed oplossing komt
Mark1975
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2012 - 18:10

NielsPHEV schreef:Wanneer je niet tevreden bent met de polestar tuning zou ik dat met de dealer bespreken zeker wanneer de performance niet is wat beloofd is kan ik me niet voorstellen wanneer er geen goed oplossing komt
Op dit moment werkt Polestar aan een update cq. verbetering van de tuning. Maar als ik zo het verhaal van VolvoJanssen lees heb ik grote twijfels of er een verbetering gaat plaatsvinden. Maar zolang moet ik ze maar het voordeel van de twijfel geven ::(

Gr. Mark
Volvo S60 2.4d 2007 ed2
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
Gebruikersavatar
VolvoJanssen
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 11.05.2012 - 22:50

Mark1975 schreef:
VolvoJanssen schreef:Allen,

Zojuist terug van de dealer.

Onderzoek bij de dealer zelf heeft opgeleverd dat de koppelkromme inderdaad anders is. Navraag bij Volvo Nederland en verder heeft opgeleverd dat in de eerste versnelling de overboost volledig verwijderd is en dat de overboost voor de 2de versnelling is aangepast. Vanaf de 3de versnelling is de volledige overboost beschikbaar. Men zegt dat dit gedaan is om het materiaal te sparen. Deze wijziging maakt deel uit van de software update die is uitgevoerd bij de 30000 beurt.

Bij de dealer heb ik aangegeven dat dit voor mij niet acceptabel is. De producteigenschappen zijn merkbaar negatief veranderd zonder enige communicatie.

De dealer geeft aan dat ze het zelf inderdaad ook een vreemde gang van zaken vinden.


Hoe verder:
1. De dealer gaat verder met het gesprek met Volvo NL om tot een oplossing te komen.
2. De dealer gaat mij een onderzoeks "rapport" opsturen met bovenstaande bevindingen.
3. Ik ga Volvo NL benaderen (customer service) met deze klacht en het verzoek dit ongedaan te maken / te verhelpen (De dealer heeft mij ook gevraagd het aan te kaarten bij customer service van Volvo NL).

Als jullie dezelfde soort klachten hebben dan denk ik dat het verstandig is dat jullie dit ook bij Volvo NL (customer service) en de eigen dealer aankaarten en aandringen op een oplossing (meer meldingen zullen de problemen vast meer gewicht geven).

hoor graag wat jullie doen met het probleem en hoe er bij jullie op gereageerd wordt. ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen bij mij.
Dat verklaard wel het een en ander. Vraag ik me af of ze al de ervaring hebben met beschadigd materiaal! Kijkend naar mijn eigen auto, Polestar getuned, haalt met name de opgegeven accelaratietijd op de Polestar site niet. Je kan je afvragen of je juridisch gezien niet over een ondeugdelijk product praat. Een product is ondeugdelijk als het o.a. niet werkt zoals door de verkoper of de fabrikant in bijvoorbeeld reclame is toegezegd. Zie hierbij de Polestar website. Gezien de forse bedragen die je voor de tuning betaalt is dit iets waar ik steeds meer aan ga denken.

VolvoJanssen kan je nog een filmpje maken?

Gr. Mark
Mark,

Ga ik doen!
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Mark1975
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2012 - 18:10

Ben benieuwd.

Gr. Mark
Volvo S60 2.4d 2007 ed2
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
Patrickv
3rd Gear member
Berichten: 372
Lid geworden op: 14.04.2011 - 10:14

die van mij gaat maandag voor onderhoud (30k).. dus ben benieuwd ;)
V40 Summum, T4, Introline, Premium Audio, extra getint glas achterportieren, stoelverwarming, sport chassis, Black Sapphire Metallic, 18"; Taranis velgen
V60 Momentum - T3, Business Pack Pro
V60 R-Design, T4, Business Pack Pro, Premium Audio, Winter line, extra getint glas achterportieren, Black Sapphire Metallic, zilveren roofrails
Gebruikersavatar
VolvoJanssen
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 11.05.2012 - 22:50

wel blij dat ik de auto weer terug heb! maar even weer wat foto's gemaakt :-)

Afbeelding
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Gebruikersavatar
twcoolen
3rd Gear member
Berichten: 353
Lid geworden op: 13.04.2013 - 08:45

Dat betekent dus dat ik waarschijnlijk de update bij aflevering erop had zitten. Levering van mijn V40 was op 15 juni.

Ik vraag me af of ik mag reclameren bij de dealer omdat ik geen voor/na ervaring heb. Ik merk uitsluitend wat iedereen hier merkt, dat het vermogen geknepen lijkt. Maar dat is puur een gevoelskwestie bij mij, ik kan het (buiten de ervaringen in dit topic) niet hardmaken.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

evert65 schreef:goeie actie
al blijf ik het wel heel erg vreemd vinden dat een organisatie zonder communicatie met de klant de producteigenschappen gaat veranderen
als het nu om kleine kinderen ging alla dan kan ik er enigzins begrip voor opbrengen
maar zo?? echt niet
.
stel de bakker doet geen zout meer in het brood, waardoor het smakeloos wordt , want:
"u vreet veelste veel".....
Als die bakker nu aansprakelijk wordt gesteld door zijn klanten omdat die gezondheidsproblemen ervaren door het zout van zijn brood.
Dat is namelijk wat gebeurt als de techniek het door de tuning begeeft in de eerste 2 versnellingen van de auto.
@ts mooi dat het euvel bekend is..in praktijk betekend het dat je vanaf 3 volledig vermogen hebt en het aantal pk's en nm's die Polestar en Volvo beloofd.
Voor het sneller in 1 en 2 zijn heeft Volvo nog een T5 :wink:
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27011
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De snellere versies van Volvo hebben ook een aangepaste aandrijflijn om het vermogen en koppel aan te kunnen.
Bij het downsizen van de motoren krijg je een kleinere motor die met kunstgrepen (turbo) best een hoog vermogen heeft maar als er dan ook nog tuning bijkomt wordt het de aandrijflijn soms teveel.
Echte tuning is niet alleen andere software voor het motormanagement maar ook aanpassing van de aandrijflijn, wielophanging en remmen.
Dat is een dure grap dus men beperkt zich tot de software aanpassing.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Misschien moet ik mijn V70 ook maar laten downsizen dan, stel dat hij niet tegen al die 170 paardenkrachten kan... :wink:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Oceanracer schreef:Misschien moet ik mijn V70 ook maar laten downsizen dan, stel dat hij niet tegen al die 170 paardenkrachten kan... :wink:
Nee man, die heeft er nog 140 van de 170 over na al die jaren 8)
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

een T4 is de meerprijs nauwelijks waard, slim om het verschil qua prijs dan in leukere dingen te investeren
Gebruikersavatar
Rutger
4th Gear member
Berichten: 928
Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
Locatie: Het mooie Limburg
Contacteer:

OGA244 schreef:een T4 is de meerprijs nauwelijks waard, slim om het verschil qua prijs dan in leukere dingen te investeren
Een compleet niet bijdragende reactie. Kan er gewoon On Topic gereageerd worden?
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Gebruikersavatar
VolvoJanssen
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 11.05.2012 - 22:50

twcoolen schreef:Dat betekent dus dat ik waarschijnlijk de update bij aflevering erop had zitten. Levering van mijn V40 was op 15 juni.

Ik vraag me af of ik mag reclameren bij de dealer omdat ik geen voor/na ervaring heb. Ik merk uitsluitend wat iedereen hier merkt, dat het vermogen geknepen lijkt. Maar dat is puur een gevoelskwestie bij mij, ik kan het(buiten de ervaringen in dit topic) niet hardmaken.
ligt eraan... haalt de auto bij jou de toegezegde acceleratie? Als hij het beloofde vermogen niet levert lijkt het mij dat reclameren mogelijk is. Maar dit begint wel bij een uitleg van Volvo die verklaard wat ze tijdens de onderhoudsbeurt gedaan hebben.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19843
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Waarom niet met de auto op de vermogenbank?
Als blijkt dat het vermogen niet gehaald wordt kun je met iets tastbaars terug naar de dealer..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
VolvoJanssen
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 11.05.2012 - 22:50

diesel01 schreef:Waarom niet met de auto op de vermogenbank?
Als blijkt dat het vermogen niet gehaald wordt kun je met iets tastbaars terug naar de dealer..
6

De dealer zegt dat dat gebeurd is. De vermogensbank laat dus ook inderdaad een wijziging zien in de koppelkromme. Deze bevindingen wil ik nu graag alleen nog op papier zodat ik de volgende stappen kan gaan nemen.
Volvo V40 T4 Summum. Extra opties: introline, verwarmde voorstoelen, verwarmde voorruit, 17 inch segomo velgen (ZWART metallic), afneembare trekhaak, Dakspoiler, Styling kit
Nimbus
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 17.01.2013 - 09:25
Locatie: Midden des lands

Moet zeggen dat ik het ECHT een heel vreemde gang van zaken vind. Mijn inziens is er ergens iets niet helemaal goed gegaan in het ontwikkel en/of testproces van Volvo, als blijkt dat ze nu de blokken moeten knijpen om de rest heel te houden.

Over een paar maanden mag mijn V40 ook voor de 30k beurt. Ben heel
benieuwd wat er dan gebeurd. Als ik iets merk zal ik me hier weer melden. Tot die tijd volg ik dit topic met zeer veel intresse.
";Shaven, not furred";
Mark1975
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2012 - 18:10

Nimbus schreef:Moet zeggen dat ik het ECHT een heel vreemde gang van zaken vind. Mijn inziens is er ergens iets niet helemaal goed gegaan in het ontwikkel en/of testproces van Volvo, als blijkt dat ze nu de blokken moeten knijpen om de rest heel te houden.

Over een paar maanden mag mijn V40 ook voor de 30k beurt. Ben heel
benieuwd wat er dan gebeurd. Als ik iets merk zal ik me hier weer melden. Tot die tijd volg ik dit topic met zeer veel intresse.
Moet zeggen dat ik het ook steeds vreemder begin te vinden. Ter vergelijk; van het Ford Focus met het identieke blok lees ik dit soort klachten niet. Kijkend naar de nieuwe Ford Fiesta ST (1.6 ecoboost) haalt deze nog meer vermogen uit het blok dan de Polestar tuning bij de T4; een 200 pk en 290 Nm.

Gr. Mark
Volvo S60 2.4d 2007 ed2
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12219
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Die Fiesta ST weegt 200kg minder, heeft een maximaal toelaatbaar gewicht van bijna 350kg minder en die mag geen aanhanger van 1300kg trekken, hoezo "hetzelfde" ? dit is natuurlijk geen serieus vergelijk....
Mark1975
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.09.2012 - 18:10

OGA244 schreef:Die Fiesta ST weegt 200kg minder, heeft een maximaal toelaatbaar gewicht van bijna 350kg minder en die mag geen aanhanger van 1300kg trekken, hoezo "hetzelfde" ? dit is natuurlijk geen serieus vergelijk....
Ik heb het over de motor, niet over de auto. Goed lezen!
Volvo S60 2.4d 2007 ed2
Volvo V70 2.4d 2010 lim. edition GT. Rica tuning.
Volvo V40 T4 2013 summum. Polestar tuning.
Plaats reactie

Terug naar “V40”