Pagina 1 van 1

WAXguard

Geplaatst: 29.07.2013 - 09:06
door JeroenV60PHID
De dealer biedt een waxguard behandeling aan voor 250 euro. Hoor van de specialisten minder positieve geluiden over waxguard (er zijn betere producten en de laag is na een jaar wel verdwenen).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Geplaatst: 29.07.2013 - 11:57
door lint
Volgens mij is waxguard net zoiets als waxoil en deze producten worden inderdaad afgeraden door de echte poetsfanaten/detailers.
Anders even vragen aan onze forumsponsor: http://www.driven2shine.eu/detailing/

Geplaatst: 29.07.2013 - 14:43
door SaturN
Ik vind het zonde van het geld tenzij je zelf geen tijd wilt besteden aan het detailen van je Volvo is het een optie. Met wat goede producten kan je zelf een net zo goed, maar waarschijnlijk beter, resultaat behalen.

Re: WAXguard

Geplaatst: 29.07.2013 - 14:44
door zakraket
JeroenV60PHID schreef:De dealer biedt een waxguard behandeling aan voor 250 euro. Hoor van de specialisten minder positieve geluiden over waxguard (er zijn betere producten en de laag is na een jaar wel verdwenen).

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Een stuk duurder (700 euro dacht ik), maar een protech behandeling blijft 5 jaar met garantie zitten

Geplaatst: 29.07.2013 - 14:47
door JeroenV60PHID
SaturN schreef:Ik vind het zonde van het geld tenzij je zelf geen tijd wilt besteden aan het detailen van je Volvo is het een optie. Met wat goede producten kan je zelf een net zo goed, maar waarschijnlijk beter, resultaat behalen.
De auto is wordt nieuw geleverd en de kosten zijn zakelijk. Ben op zoek naar de toegevoegde waarde en of er betere behandelingen zijn voor een vergelijkbare prijs.

Geplaatst: 29.07.2013 - 15:39
door M@rcel
Mijn auto is drie jaar geleden behandeld met Diamondbrite. Er is in die drie jaar helaas heel wat overgespoten door schades (en dus opnieuw behandeld), maar de plekken waar de eerste DiamondBrite laag nog aanwezig is (oa hele voorkant, motorkap, dak, kofferklep) doen niet onder voor de later behandelde delen.

De auto wordt nooit gepoetst, alleen met de hand gewassen met speciale DiamondBrite shampoo. Elke vierde wasbeurt wordt gedaan met een Diamondbrite conserveermiddel. Samen met een jaarlijkse controle is dit nodig om te voldoen aan de voorwaarden van de zesjarige schriftelijke garantie.

De auto staat er na een wasbeurt uitstekend bij. De glans is goed maar minder dan bij een zorgvuldig in de was gezette auto. Voelt nog net zo glad aan als na de polijstbeurt van drie jaar terug. Ik ben er blij mee. :)

Ik heb het hier laten aanbrengen. Klein bedrijf met enthousiaste en correcte eigenaar. Ik was (toen) zo'n 450 euro kwijt, maar de auto was toen al zeven jaar oud en is helemaal opnieuw gepolijst. Dat is bij een nieuwe auto niet/minder nodig.

Prijzen zijn inmiddels lager, heb ik gelezen, door meer concurrentie. Advies: Betaal liever wat meer bij een vertrouwd bedrijf.

Geplaatst: 30.07.2013 - 14:59
door JeroenV60PHID
Weet iemand hoe de Volvo's de fabriek verlaten? Zit er enige vorm van wax, sealant of dergelijke op?

Geplaatst: 30.07.2013 - 15:49
door lint
Volgens mij komen de Volvo's uit de fabriek met een soort beschermlaag op de lak die de dealer er weer afhaalt voor het aflevergereed maken van de auto.

Geplaatst: 30.07.2013 - 22:56
door Driven2Shine
Als het goed is verlaten de Volvo`s de fabriek met een paraffine wax laag om beschadigingen etc van de reis tegen te gaan en te verminderen.
Deze waxlaag is snel te verwijderen door de auto een uitvoerige beurt door de wasstraat te geven.
Handmatig ben je iets langer bezig (uurtje of 2) met bv Tardis of door middel van kleien.

Een goed alternatief voor waxguard is Jetseal 109 van Chemical Guys.
Deze geeft ongeveer 4 tot 6 maanden bescherming en kost slechts 32,95 per 473ml.
Uit 1 fles haal je 20 tot 25 behandelingen op 1 auto.

het kost je wat tijd en moeite maar het is zeker een alternatief.

Geplaatst: 31.07.2013 - 08:30
door JeroenV60PHID
Driven2Shine schreef:Een goed alternatief voor waxguard is Jetseal 109 van Chemical Guys. Deze geeft ongeveer 4 tot 6 maanden bescherming en kost slechts 32,95 per 473ml. Uit 1 fles haal je 20 tot 25 behandelingen op 1 auto.
Dan nog gevolgd door een wax?

Ik wil de volgende effort er in steken. 1e behandeling na afleveren mag wat uitgebreider, vervolgens elke week met de hand wassen en 1-2x/jaar een uitgebreide behandeling (handmatig). Wat is dan het ideale recept?

Geplaatst: 31.07.2013 - 08:52
door bart simpson
Driven2Shine schreef:Als het goed is verlaten de Volvo`s de fabriek met een paraffine wax laag om beschadigingen etc van de reis tegen te gaan en te verminderen.
Deze waxlaag is snel te verwijderen door de auto een uitvoerige beurt door de wasstraat te geven..
dat was in de vorige eeuw inderdaad zo, dat is al een jaar of 20 niet meer, tegenwoordig zit er een witte kunststof folie over de horizontale delen

Geplaatst: 31.07.2013 - 11:16
door s60magic
Ik gebruik altijd GP glansprotector om de auto te wassen, en ik vind het een topproduct.

Geplaatst: 31.07.2013 - 12:46
door Driven2Shine
JeroenV60PHID schreef:
Driven2Shine schreef:Een goed alternatief voor waxguard is Jetseal 109 van Chemical Guys. Deze geeft ongeveer 4 tot 6 maanden bescherming en kost slechts 32,95 per 473ml. Uit 1 fles haal je 20 tot 25 behandelingen op 1 auto.
Dan nog gevolgd door een wax?

Ik wil de volgende effort er in steken. 1e behandeling na afleveren mag wat uitgebreider, vervolgens elke week met de hand wassen en 1-2x/jaar een uitgebreide behandeling (handmatig). Wat is dan het ideale recept?
Als je 2 lagen sealant aanbrengt hoeft er in principe geen wax meer overheen.
Zorg voor een milde shampoo met microfiber washandschoen en droogdoek voor het wekelijkse onderhoud.
Eventueel een detail spray met een zachte microber doek om de lak na te lopen en de glans te boosten.

1x per half jaar 2 lagen sealant aanbrengen en je bent helemaal klaar.

Geplaatst: 31.07.2013 - 14:28
door VolvoTech
bart simpson schreef:
Driven2Shine schreef:Als het goed is verlaten de Volvo`s de fabriek met een paraffine wax laag om beschadigingen etc van de reis tegen te gaan en te verminderen.
Deze waxlaag is snel te verwijderen door de auto een uitvoerige beurt door de wasstraat te geven..
dat was in de vorige eeuw inderdaad zo, dat is al een jaar of 20 niet meer, tegenwoordig zit er een witte kunststof folie over de horizontale delen
yup... geen gezicht maar werkt prima!

Eny paraffine? al jaren niet meer volgen mij ook!

Geplaatst: 31.07.2013 - 14:47
door Walter
Paraffine is toch net zo iets als een chokeknop?

Geplaatst: 31.07.2013 - 21:52
door Driven2Shine
Kijk weer wat geleerd.
Zo zie je maar weer ik weet ook niet alles :D

Feit blijft wel dat er metaal deeltjes op de lak aanwezig kunnen zijn van het transport (flyrust of vliegroest genaamd) en die kun je makkelijk verwijderen met bv D-Con. scheelt weer een hoop werk.