Pagina 1 van 1

Hybrid is als alcohol voor de geheelonthouder

Geplaatst: 29.07.2013 - 18:04
door noten093
Niet gedacht dat de PIH al te tunen was. Wel verleidelijk. Heb me al weer als een 18 jarige gedragen door hem in Passierood te bestellen, zwarte ramen en dan 19 inch Ixion II velgen erop. Gele logos besteld. Zijn elektriciteit hoogspannings-waarschuwingsemblemen (binnenpretje). Ik zie de weggebruikers nu al denken....
Dan ook maar weer mijn oude Stinger apparatuur met laserstoring erin? Ik dacht dat ik die tijd had gehad en rustiger was geworden met mijn verantwoorde Prius.
Volvo laat mijn aanvankelijk goede intenties weer verdampen. Alhoewel mijn volledig elektrische Twizy ook niet bijdraagt in mijn gedrag. Elke dag karten op de binnenwegen en met 70 een rotonde nemen om maar te bewijzen dat je geen lichamelijke beperking hebt maar milieubewust bent.

Gaat weer helemaal de verkeerde kant op en ik zie me al weer aan de kant van de weg staan met een zure agent in burger met een te hoge hartslag. En mijn huwelijk op de klippen... Mid life crisis??? Waar ben ik aan begonnen. VAMIL en KIA zijn de drugs voor de ondernemer. What's next? Een Tesla Roadster ernaast?

Geplaatst: 29.07.2013 - 23:04
door Magliaveli
Ben benieuwd of die laserstroring apperatuur van die stinger nog storingen veroorzaakt op de addaptive cruis control enz.

Geplaatst: 29.07.2013 - 23:14
door EV70S
Lasershield zal geen invloed hebben op de ACC aangezien deze sensoren alleen optische signalen met bepaalde golflengte opvangen. ACC werkt met radar, dat is een compleet ander signaal.

De Spectrum Analyzer en/of MPHD antenne zouden wel 'last' kunnen hebben van de BLIS en ACC radarsignalen maar het Volvo systeem nooit kunnen beïnvloeden naar mijn idee.

Geplaatst: 30.07.2013 - 10:32
door Superfunky
Magliaveli schreef:Ben benieuwd of die laserstroring apperatuur van die stinger nog storingen veroorzaakt op de addaptive cruis control enz.
Stinger is een ontvanger, geen zender. ACC kan tot storing van Stinger leiden, niet andersom.
De types DSI en VIP bevatten een instelling die je kunt activeren om de storing op te heffen. Geloof dat het bij Volvo ACC niet nodig is. Bij een Mazda bijvoorbeeld wel. Op die auto's zou ACC sowieso verboden moeten worden, het gepiep begint al als ik er nog een kilometer achter zit! ;)

Geplaatst: 19.09.2013 - 08:12
door noten093
Dat heb je niet helemaal goed Superfunky want mijn Stinger heeft een extra zender achter de gril zodat de lasergun gestoord wordt en ze je niet kunnen meten. En het werkt echt weet ik uit ervaring. Je moet alleen de "wipe all" knop voor het stukje illegale software niet vergeten voor het geval ze je daarna toch even aan de kant zetten. Dan heb je ineens een ritregistratiecomputer en een zendertje om bijv een garagedeur automatisch open te doen.

Geplaatst: 19.09.2013 - 08:23
door Superfunky
noten093 schreef:Dat heb je niet helemaal goed Superfunky want mijn Stinger heeft een extra zender achter de gril zodat de lasergun gestoord wordt en ze je niet kunnen meten. En het werkt echt weet ik uit ervaring. Je moet alleen de "wipe all" knop voor het stukje illegale software niet vergeten voor het geval ze je daarna toch even aan de kant zetten. Dan heb je ineens een ritregistratiecomputer en een zendertje om bijv een garagedeur automatisch open te doen.
Ik denk dat je de vraag niet helemaal goed gelezen hebt. De vraag is of het Adaptive Cruise Control systeem van de Volvo gestoord wordt door de Stinger. En dat is niet zo en al helemaal niet door de laser functionaliteit.

Overigens begrijp ik niet waar je het allemaal over hebt, want als je in NL bent is het toch gewoon alleen voor rit-registratie? Die software waar jij het over hebt mag je alleen in bepaalde landen gebruiken en dat doe ik al jaren. Zodra ik in een gebied ben waar het niet mag, zorg ik dat ik mij aan de snelheid houd en pas ik het apparaat aan.

Geplaatst: 19.09.2013 - 09:41
door lancer
City Safety werkt met een infrarood laser. Als je een laserstoorder hebt kan dat theoretisch wel degelijk invloed hebben.

Aan de andere kant, oom agent wil dat je rustig aan doet. Als je auto vol in de ankers gaat door de laserjammer is het doel bereikt :twisted:

Geplaatst: 19.09.2013 - 09:49
door Superfunky
lancer schreef:City Safety werkt met een infrarood laser. Als je een laserstoorder hebt kan dat theoretisch wel degelijk invloed hebben.
Nee, zeker niet. Lasershield beslaat gebied van 30cm, komt niet boven je motorkap uit.
En dan nog, de vraag ging over invloed op ACC en dat is radar.

Geplaatst: 19.09.2013 - 16:42
door lancer
Off Topic
De CS zend laser en ontvangt de reflectie van het laserlicht. Als een stoorder zend, zal er een reflectie zijn van objecten op en naast de weg, ook al zit de zender lager. Als de zender in hetzelfde frequentiebereik zit, zal het storen.

De stoorzender heeft net als de CS een brede bundel trouwens. (laser wordt nog wel eens gezien als een scherp begrensde lichtbundel; dit is waar, maar alleen in het frequentie domein, niet in het spatiële)

Geplaatst: 20.09.2013 - 18:17
door noten093
Top Superfunky, goed dat jij je aan de regels houdt.
Lancer heeft gelijk. Dat bereikt de agent zeker zo. En je wordt ook wel gek van dat gepiep de hele tijd. Dan ga je toch anders rijden.
Door de ACC ga je ook wellicht wat rustiger rijden.

Geplaatst: 20.09.2013 - 18:39
door RoaldH
Superfunky schreef: Ik denk dat je de vraag niet helemaal goed gelezen hebt. De vraag is of het Adaptive Cruise Control systeem van de Volvo gestoord wordt door de Stinger. En dat is niet zo en al helemaal niet door de laser functionaliteit.

Overigens begrijp ik niet waar je het allemaal over hebt, want als je in NL bent is het toch gewoon alleen voor rit-registratie? Die software waar jij het over hebt mag je alleen in bepaalde landen gebruiken en dat doe ik al jaren. Zodra ik in een gebied ben waar het niet mag, zorg ik dat ik mij aan de snelheid houd en pas ik het apparaat aan.
+1