Pagina 1 van 1

stroom van de klok en trillende koude start

Geplaatst: 31.07.2013 - 10:05
door Mlinar
Ik heb twee kleine probleempjes;

van de week heb ik een aanhanger getrokken, bij het aansluiten van de verlichting sprong de zekering van de remlichten. Deze heb ik vervangen met een 5amp zekering ipv van een 7,5amp (moet even nieuwe van 7,5 kopen). Sindsdien heb ik wel het probleem dat er geen spanning meer blijft staan op het klokje, de radio, dashboardkast lampje en de automatische antenne, hierdoor staat de klok stil en word de antenne niet meer binnen gehaald wanneer ik de motor uitzet. De betreffende zekering is niet kapot. Kan het zijn dat de te kleine zekering van de remlichten dit veroorzaakt?

Een ander ding is dat mijn motor rilt wanneer ik hem koud start. Dit houd op zodra hij warm wordt. Het is niet heel heftig maar lijkt alsof hij een griepje heeft.
Waar zou ik dit moeten zoeken? Bougie(s) aan vervanging toe? of zit ik dan niet warm...

Geplaatst: 31.07.2013 - 10:45
door MarioC70
Klepspeling is laten controleren is wel belangrijk..

Geplaatst: 31.07.2013 - 20:06
door Clank
Het kan zijn dat er door een piekspanning een relais is geklapt. Die zou ik even controleren.

Geplaatst: 31.07.2013 - 21:41
door lint
Lijkt mij toch meer een zekeringprobleem gezien de uitgevallen gebruikers.

Geplaatst: 04.08.2013 - 23:02
door Mlinar
De zekeringen zijn nu allemaal in orde. Hoe kom ik te weten welke relais ik moet checken en hoe weet ik of deze werken of niet?

Geplaatst: 04.08.2013 - 23:04
door MarioC70
Je hebt twee zekeringkastjes in de auto en onder de kap..

Geplaatst: 04.08.2013 - 23:31
door Mlinar
Ik weet die naast mn stuur te vinden ;-) en onder de kap in de hoek maar daar zitten alleen de relaises onder. Heb een phase II model

Geplaatst: 31.08.2013 - 14:37
door dash
Had een keer dat 1 paar achterlichten en de dashboardverlichting het niet meer deed, boekje geraadpleegd. Betreffende zekering was heel. Bleek uiteindelijk een andere zekering stuk te zijn. Zou ze er stuk voor stuk uithalen en bekijken.

Geplaatst: 31.08.2013 - 21:49
door nielo
1 voor 1 controleren,zodat je niet fouten gaat maken :D