Pagina 1 van 2
T5 Turbo to the max
Geplaatst: 01.08.2013 - 20:56
door ronin1
Ik vroeg mij het volgende af, tot hoever zou men een standaard T5 turbo uit 2001 kunnen chippen/tunen?
Er zit een 3 inch ferrita downpipe op en is reeds gechipt (op gas)
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:06
door Marc Apeldoorn
350 PK moeten de turbo + cilinderwanden volgens mij wel kunnen hebben. Moet wel een racekat bij en of een andere IC of aquamist. Of het verstandig is dat is vers 2...
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:09
door Marc Apeldoorn
Maar bij vol vermogen moet je wel wat aan gasinjectoren doen wellicht en aan de instellingen van de LPI computer
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:15
door ronin1
De 3 inch Ferrita is voorzien van een racekat.
Ja heer Mesman ook al gesproken en zal idd. ook de instellingen van de LPI computer moeten wijzigen.
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:16
door Marc Apeldoorn
Check Mark van European tuning, die kan je exact vertellen wat er mogelijk is.
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:27
door ronin1
Geen slecht woord over ET maar de mijne is reeds onder handen geweest bij Fasttech.
Ik zal ze eerdaags ook ff een belletje geven.
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:30
door Marc Apeldoorn
Grote verschil tussen ET en fasttech is, dat er bij ET een compleet arsenaal aan tuning producten beschikbaar is, auqamist om wat te noemen zal er bij fasttech niet inzitten..
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:35
door ronin1
Helemaal gelijk! misschien van beiden wat ik moet dat allemaal nader bepalen en uitzoeken.
Volgens mesman is de ingreep bij een T5 makkelijker dan bij een R.
Nu zal ik alleen moeten weten of wat het maximale is wat ik uit de huidige Turbo kan verkrijgen aan PK's of wellicht toch over op een grotere Turbo met de daarbij horende randapperatuur.
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:54
door Marc Apeldoorn
In dat laatste geval mag je wel je portemonnee trekken.....
En ja, Mesman heeft er bij mijn R 1 dag over gedaan om in te bouwen en vervolgens 3 dagen om e.e.a. af te stellen........
Geplaatst: 01.08.2013 - 21:56
door ronin1
Vandaar ook mijn vraag wat nog haalbaar is met de huidige setup.
Geplaatst: 01.08.2013 - 22:00
door Marc Apeldoorn
Volgens mij is het blok van de T5 minder ver uitgeboord en heb je dus minder kans op scheuren van de cilinderwanden dan bij een R (2004-2007 type).
Turbo is wel een slag kleiner, dat zal dus de bottleneck kunnen zijn
Geplaatst: 01.08.2013 - 22:08
door ronin1
Helemaal waar!
Ik zal Fasttech eens bellen morgen en kijken wat er uit te halen valt.
Geplaatst: 01.08.2013 - 22:20
door evert65
by the way...
waarom eigenlijk?
of moet je dagelijks aanhangers van almere naar bastogne sleuren?
Geplaatst: 01.08.2013 - 22:51
door Msuidgeest
En niet te vergeten het catastrofale brandstofverbruik bij 350 PK ...
Geplaatst: 02.08.2013 - 07:07
door mad
adrenaline.......
Geplaatst: 02.08.2013 - 07:09
door Marc Apeldoorn
Gewoon omdat het kan...
En 350 PK spreek je echt maar minder dan 1% van de tijd aan :8:
Geplaatst: 02.08.2013 - 11:59
door ronin1
Ja heerlijk die extra power onderin en niet te vergeten het geluid dat vrij komt natuurlijk :angry5:
Geplaatst: 02.08.2013 - 17:19
door ronin1
Vandaag Marco van Fasttech gesproken, met custom mapping en wat rollerbank testen moet het uitkomen ergens tussen de 300 en 310 pk.
Wil je verder gaan dan zal dr een andere Turbo op moeten komen en aangepaste koeling.
Geplaatst: 02.08.2013 - 23:41
door Msuidgeest
Welk koppel kunnen zij bieden bij die 300 pk? Want veel koppel is erg lekker om ontspannen te rijden zonder je suf te schakelen zoals bij een V-tec Hondamotor.
Geplaatst: 03.08.2013 - 00:12
door Laguna-S60
2.5T uit de R is een opgeboord 2.3 T5 blok. T5 blok is in de basis veel sterker en kan dus zonder moeite een hoop pks draaien.
intern qua onderblok, drijfstangen, kop, cilinders is een R weer veel sterker.
De cilinder wanden zijn gewoon veel minder sterk en scheuren sneller bij een R dan bij een T5 bij wat kietelen. (bij standaard Ren scheuren de wanden zelfs wel eens..)