Pagina 1 van 2

Wat klopt er niet op deze foto's

Geplaatst: 01.08.2013 - 23:45
door haasje
Ik ben de laatste tijd aan het hobbyen geweest aan de auto.
Zie hier het resultaat van de vorderingen aan de voorkant (foto's van de rest lukte niet meer omdat het te donker werdt).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 02.08.2013 - 07:02
door mad
Je mistlampen nog niet aangepast?

Geplaatst: 02.08.2013 - 07:04
door Paul
je hebt op een oud model xenon gekregen en het lijkt de nieuwere neus.

Geplaatst: 02.08.2013 - 07:29
door Plein69
Bouwjaar van jouw S80 is 1999.
Het front en koplampen is van facelift na 2004.

Te veel blauw in je verlichting?
Bonnetje voeren onjuiste kleur verlichting.

Geplaatst: 02.08.2013 - 07:56
door Rob Bakker
Heb je veel verbouwd voor de nieuwe voorkant?

Geplaatst: 02.08.2013 - 19:40
door JeroenSpock
Ik vind die koplampen gewoon ranzig mooi, ook voor de 60/70. Als ik ze tegen kom voor een mooi prijsje gaan ze er bij mij ook direct in! Maar dan wel met 4300K lampen.

Geplaatst: 02.08.2013 - 19:48
door dutchlimits
Netjes hoor :) Totaal plaatje?

Geplaatst: 02.08.2013 - 22:29
door Oceanracer
De eerste foto is gelijk ook de beste foto! :twisted:

Geplaatst: 03.08.2013 - 01:13
door haasje
Het is inderdaad een auto uit 99 (my 2000) die nu aan de buitenkant gefacelift is naar een 2004 model (andere koplampen/richtingaanwijzers, ruitenwissers + sproeiers, bumpers, spiegels, deurgrepen, stootlijsten, raamvegers, achterlichten en achterklep). De koplampen zijn originele volvo xenon koplampen met werkende bi-xenon (kantelen van dimlicht bij inschakelen van grootlicht).

Kleur van de verlichting is 6000K, maar de lampen zijn oud en zijn iets verkleurt, een set 5000K is onderweg. De lampen zijn voorzien van D2R lampen met aftermarket ballasten. Ook het grootlicht is voorzien van xenon.

Het ombouwen van de voorkant valt op zich wel mee, alleen de bumper en de bumperbevestigingen (kunststof delen net voor de voorwielen) zijn anders. Voor de koplampen/richtingaanwijzers heb ik de kabelboom moeten aanpassen.
Het aanpassen van de achterlichten is makkelijker. De connector is anders, maar de terminals (metalen pinnen in de connector) zijn hetzelfde waardoor er alleen andere connectorhuizen op moeten, wel moet de remlichtdefectmelder om zeep geholpen worden (remlichten zijn led en blijven dus foutmeldingen veroorzaken)
Het aanpassen van de spiegels heb ik gedaan met een (zelf gemaakte) verloopkabelje.

De mistlampen zijn voorzien van leds, die geven echter onvoldoende licht en zitten er nu alleen op voor de looks. Ik heb er xenon in willen monteren, echter is een xenonlamp (H1) net te lang voor in het lamphuis.

Ik had vanmiddag nog een paar foto's gemaakt van de rest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat eerdere projecten:

Afbeelding

Afbeelding
De verlichting in de knoppen van het stuur is ook aangesloten

Geplaatst: 03.08.2013 - 06:46
door storm480
Zo dan...daar is werk in gestoken. Respect.
Maar had je niet direct een facelift kunnen kopen? ;)

Geplaatst: 03.08.2013 - 10:13
door lint
Dat is wel mooi geworden maar is best een klus geweest!

Geplaatst: 03.08.2013 - 10:34
door Paul
Jeetje man en dan parkeer je hem zo in de tuin?

Maar mooi werk hoor en wat is nu de reden dat je dit helemaal hebt gedaan en niet gewoon een nieuwere hebt gekocht, want dat lijkt (LIJKT) toch een stuk goedkoper.

Geplaatst: 03.08.2013 - 11:54
door haasje
Ik had deze auto gekocht en had de mogelijkheid om (bijna) alle delen over te zetten van een donorauto (die in dezelfde kleur was). Alleen de teller, het stuur en de richtingaanwijzers voor zijn gekocht (die van de donorauto hebben vol gestaan met water; depo lampen). De velgen heb ik goedkoop over kunnen nemen vorig jaar (gepolijste delen waren lelijk) en heb ik opnieuw gepolijst.
Verder heb ik ook de afneembare trekhaak overgezet (had zelf een vaste) en de gasvulopening verplaatst vanuit de bumper naar achter het tankklepje. De voorbumper is niet netjes meer en dient nog vervangen te worden.

Hij staat ergens langs de weg om foto's te maken, thuis staat hij haaks op de weg in parkeervakken en heb ik niet echt de mogelijkheid om rondom foto's te maken.

En waarom ik het gedaan heb, ach omdat het kan 8)

Geplaatst: 03.08.2013 - 15:46
door Paul
Mooi man, leuk verhaal! Donor auto was verder redelijk heel als je zo bijna alle onderdelen kon overzetten en boffen dat het dezelfde kleur was natuurlijk.

Geplaatst: 03.08.2013 - 18:06
door haasje
De donorauto was inderdaad nog redelijk, maar het was een taxi met 991 dkm op de teller (met de 2de motor) van 10jaar oud. De donorauto had wat onderstel slijtage en een slecht stuurhuis. Aangezien de motor nog goed was en er een andere taxi stond met een defecte motor hebben we de motor uit deze taxi overgezet in de andere en de rest gedemonteerd.

Geplaatst: 04.08.2013 - 09:58
door Paul
Kijk dat zijn nou mooie verhalen zeg!

Geplaatst: 11.08.2013 - 21:46
door TPRPowerflush
De donor was een T6?

Geplaatst: 12.08.2013 - 02:40
door haasje
Nee, de donor was een MY 2004 S80 D5

Hoezo zou het een T6 moeten zijn dan?

Geplaatst: 14.08.2013 - 17:44
door Thijs
Bekend bij hoeveel km er een nieuwe motor in de taxi gekomen is? Mooie stand hoor, 9 ton!

Geplaatst: 14.08.2013 - 17:55
door haasje
De meeste motoren gaan tussen de 4,5 en 5,5 ton defect. Ze hebben een paar jaar geleden 2 motoren in een zeer korte tijd (<1 week) kapot gereden door een defecte waterpomp (imi pomp met kunststof schoepen) hierdoor was de distributieriem eraf gelopen. Verder willen ze wel eens te lang door blijven rijden met tikkende kleppen, hierdoor slaan de tuimelaars de kop kapot met het gevolg dat er een andere kop op moet, of als daar gebruikt niet aan te komen is, een andere motor.