Pagina 1 van 1

na 375000 km afscheid nemen of door rijden s80 D5

Geplaatst: 04.08.2013 - 11:09
door Marien
na 375000 probleem loos rijden is het tijd een keuze te maken ,airco stopt dus laten reparen ?nieuwe pomp ?remvloeistof vervangen
Auto krijgt iedere 15000 km een beurt is goed onderhouden door van Aarle
schokdempers ?
nieuwe achterbanden , en wat kan ik nog aan reparaties verwachten bij deze km stand? startmotor ?
waarde auto ongeveer 2000 euro bij inruil
dus inruilen voor een jongere of alles laten reparen en doorrijden.
auto loopt perfect ,rij 50.000 km per jaar voornamelijk op en neer naar midden\Frankrijk verbruik op computer gemiddeld 5,6.
geen olie verbruik ,distrubutie nog 120.000 te gaan
ben eigenlijk wel verknocht aan de S80
dus ???

Geplaatst: 04.08.2013 - 11:12
door Henriƫtte
Houden. Je weet nu wat je hebt, niet wat je krijgt.

Geplaatst: 04.08.2013 - 11:15
door slagschip-s60
ben eigenlijk wel verknocht aan de S80,,,,,

Zegt genoeg denk ik

Re: na 375000 km afscheid nemen of door rijden s80 D5

Geplaatst: 04.08.2013 - 11:21
door Gast
Marien schreef: Auto krijgt iedere 150000 km een beurt is goed onderhouden door van Aarle
Ik zou wel wat vaker een beurt laten geven dan eens in de 3 jaar (je rijdt 50.000 km/jaar schrijf je) :D

Geplaatst: 04.08.2013 - 11:39
door lint
Niet weg doen die S80!
De komende reparaties die je noemt kosten wel even geld maar daarna kan je weer een tijd probleemloos rijden. Als je het geld van de reparaties samen met de inruilpijs investeert in een andere auto weet je nooit hoe dat gaat uitkomen.
Verder zijn de gebruiksomstandigheden van de auto erg goed, veel lange ritten geeft minder slijtage.

Geplaatst: 04.08.2013 - 16:31
door Discovery
Gewoon doorrijden, auto kan echt nog wel even mee.

Geplaatst: 04.08.2013 - 16:41
door Ben
Houden en van genieten

Geplaatst: 04.08.2013 - 19:09
door Marien
is een volvo rijden met 375000 km op de teller emotie of ook een kosten baten analyse

Geplaatst: 04.08.2013 - 19:21
door dutchlimits
Zolang de auto goed is onderhouden en zuinig is bereden (warm rijden enz) dan maakt een hoge km stand niet uit.

Geplaatst: 04.08.2013 - 19:38
door mad
Heel eenvoudig, je stapt in je S80 en je zegt hardop: "ik ga je inruilen, voor jou komt er een ander"... ;-)

Geplaatst: 04.08.2013 - 19:49
door Marc Apeldoorn
Altijd houden als de airco het enige probleem is. Als je een veel jongere auto koopt dan is de afschrijving erg groot en daarmee kun je fluitend reparaties van je S80 betalen (zeker als die nu probleemloos rijd) en geld overhouden.
Pas als je bv motor of geartronic (zo je die mocht hebben) vervangen moeten worden of er echt elke 1000 km panne is wegdoen

Geplaatst: 05.08.2013 - 02:01
door Frank87
Mee eens. Gewoon doorrijden. Deze reparaties hoeven allemaal niet zo heel duur te zijn. Ruil je hem in voor een jongere auto, ben je op termijn duurder uit. Tevens weet je wat je hebt.

Geplaatst: 05.08.2013 - 10:15
door jpwg001
Blijven rijden en voor de 5 ton gaan.

Geplaatst: 06.08.2013 - 09:38
door GerbenBokma
Mijn S80 D5 1999 (motorcode D5252T) heeft inmiddels 506.000 km gereden. Gaat nog steeds prima. Bij 380.000 is de tikkende vacuümpomp vervangen door een nieuw ebay-exemplaar van 150 euro. Bij 450.000 is de stuurbekrachtigingspomp vervangen, kosten gebruikt exemplaar: 75 euro, bij 480.000 is de dynamo vervangen, kosten 125 euro voor een jonger exemplaar. Airco: Per 200.000 km moest er bij mij een vul-ring worden verwijderd in de pulley van de aircopomp. Als de spleet van de elektromagnetische koppeling groter wordt dan 0,8 mm, dan werkt de airco niet meer. 3 jaar geleden is de airco met koudemiddel bijgevuld. Is de temperatuur wisselend in de auto, of de airco doet het maar 10 minuten of zo, controleer dan de temperatuur sensor achter de verdamper. Kosten van die sensor ongeveer 30 euro.
Wel ik heb wat elektronische problemen gehad met de ABS controller en de DIM-unit, maar na het door-solderen ervan werkt het allemaal weer goed.
Sinds de auto op 300.000 km is, vervang ik de olie om de 25.000 km, maar wel iedere keer met een nieuw oliefilter. Olieverbruik is nog steeds laag, ongeveer 1 liter per 12.000 km. Behalve gloeistiften en distributieriemen, waterpompen, aandrukrollen etc. is er nog nooit aan de motor gesleuteld. Ik heb een vergelijkbaar verbruik en in combinatie met een grote tank van bijna 90 liter is dat heel erg prettig. Een paar maanden geleden op de Duitse autobahn nog even de top gecheckt, op de teller 215, dus de motor heeft nog steeds genoeg kracht. Ik rij er nog!

Geplaatst: 06.08.2013 - 11:41
door jpwg001
Top!!!

Geplaatst: 06.08.2013 - 12:01
door lint
Goed verhaal, altijd fijn om gebruikerservaringen te lezen met een vergelijkbare auto.

Geplaatst: 06.08.2013 - 12:10
door Marien
Met dank voor alle reacties,
auto heeft net grote beurt gehad bij van Aarle,achterste motor steun vervangen,stabilisator stangetje achter ,en rem olie vernieuwd ,airco gerepareerd luchtspleet bijgesteld.
Laat iedere 15000 km olie verversen icm beurt.
laten uitlijnen bij banden boer dus op naar de 400.000 km ben weer erg tevreden.

Geplaatst: 06.08.2013 - 12:48
door Jacco K.
Precies Marien,

Gewoon door blijven rijden als ik jou was.

Gr. Jacco