Pagina 1 van 2
Volvo verkoop in juli met +191% gestegen
Geplaatst: 05.08.2013 - 18:17
door Maurice Pierik
Volvo draaide in juli een erg goede maand, met een enorme verkoopstijging van 191% t.o.v juli vorig jaar.
De Volvo V40 staat zelfs op nummer 1 van de verkooplijst. Volgens mij heeft Volvo nog nooit zo'n hoge notering gehaald met een model in Nederland. Als ik me niet vergist stond de Volvo 340/360 in de jaren '83 tijden op een derde plek na de Kadett en de Escort.
Het is allemaal te danken aan het malle belastingsbeleid in Nederland, want waarschijnlijk is dik 90% van de verkochte V40's een D2.
Ook de V60 (dankzij de plug-in hybrid D6) scoort goed.
Bron 1:
http://bestsellingcarsblog.com/2013/08/ ... irst-time/
Bron 2:
http://www.autoweek.nl/nieuws/24277/ver ... voor-volvo
Geplaatst: 06.08.2013 - 08:52
door Paul
mooi hoor en goed voor Volvo!
Geplaatst: 06.08.2013 - 09:17
door Ben
Volvo stijgt naar de derde plaats op de Nederlandse markt
Volvo V40 bestverkochte auto in juli
Ziet u ook zoveel Volvo's V40 op de Nederlandse wegen? Dat klopt! Tot nu toe verkocht Volvo dit jaar ruim 5500 V40's. In juli was deze nieuwe Volvo zelfs de best verkochte auto op de Nederlandse markt. Afgelopen maand zijn er in ons land 1.616 exemplaren van de V40 verkocht. De V40 droeg bovendien bij aan de derde plaats voor Volvo, in de Nederlandse verkoopranglijst, met een marktaandeel van 8,5 procent.
Met dit fraaie resultaat toont Volvo aan dat het prima lukt om de wind in de zeilen te houden op een stormachtige markt. De V40 is sinds zijn introductie vorig jaar een successtory voor het Zweedse merk.
De Volvo V40 haalde de hoogste score ooit in de EuroNCAP-crashtest. Tevens verkoos Alphabet Lease de V40 tot Leaseauto van het Jaar 2013. Niet in de laatste plaats doordat de V40 D2 de krachtigste diesel (84 kW/115 pk) is in zijn segment en dankzij een CO2-uitstoot van slechts 88 g/km in aanmerking komt voor gereduceerde bijtelling (14 %).
Volvo V40 veiligste auto ooit getest
De Volvo V40 onderscheidt zich in de premiummarkt door de optelsom van succesfactoren. De combinatie van de Scandinavische luxury-uitstraling, toonaangevende veiligheidsvoorzieningen en het eigenzinnige ontwerp spreekt kopers aan. EuroNCAP gaf de V40 de hoogste score ooit. Het veiligheidssysteem Pedestrian Detection met Full Autobrake, dat nu ook reageert op fietsers, behoort tot het beste wat op dit moment op de markt verkrijgbaar is.
Zuinige motoren
Volvo levert de V40 met een ruime keus aan technisch hoogwaardige benzine- en dieselmotoren die allemaal uitblinken op het gebied van prestaties en tegelijkertijd opvallen door hun lage brandstofverbruik. Elke variant is voorzien van een start-stopsysteem. De Volvo V40 D2 verbruikt bijvoorbeeld maar 3,4 liter brandstof per honderd kilometer.
De Volvo V40 is leverbaar vanaf 25.995 euro.
Geplaatst: 06.08.2013 - 14:00
door tvc15
Bij ons bedrijf ook populair als huurauto voor zakelijke ritten

Geplaatst: 06.08.2013 - 15:02
door Reader
Wat ik me afvraag, geheel eigen belang

, is of Volvo in 2014 nog een 14% V40 levert, gezien Audi met een 14% auto (A3) komt lijkt me dit noodzakelijk om te blijven concurreren en de cijfers op pijl te houden?
Iemand hier nieuws over?
Geplaatst: 06.08.2013 - 15:10
door Marc Apeldoorn
Ik zou toch denken dat de Volvo engineers die 2gram CO2 er ook wel uit weten te krijgen voor 1 januari 2014...
Geplaatst: 06.08.2013 - 15:20
door Walter
en ik weet niet de exacte waarden van die Audi, maar blijft die na 1 januari ook 14%? Eerst september maar eens afwachten...
Geplaatst: 06.08.2013 - 16:06
door Poolrev
Ja, de A3 1.6 Tdi Ultra zoals die gaat heten, stoot, net als de VW Golf Bluemotion, 85 gram uit. Dus genoeg om om in 2014 ook nog 14% bijtelling te zijn.
Ik ben benieuwd naar de prijsstelling van die A3, deze zal vast duurder zijn dan de V40, en daarbij zijn bij de zuinige auto's van de VAG groep de keuzemogelijkheden rondom uitrusting en opties meestal beperkt. Bij Volvo valt dat nog wel mee bij de V40.
Geplaatst: 06.08.2013 - 16:09
door Walter
Poolrev schreef:Ja, de A3 1.6 Tdi Ultra zoals die gaat heten, stoot, net als de VW Golf Bluemotion, 85 gram uit. Dus genoeg om om in 2014 ook nog 14% bijtelling te zijn.
Ik ben benieuwd naar de prijsstelling van die A3, deze zal vast duurder zijn dan de V40, en daarbij zijn bij de zuinige auto's van de VAG groep de keuzemogelijkheden rondom uitrusting en opties meestal beperkt. Bij Volvo valt dat nog wel mee bij de V40.
klinkt goed. Hoorde een collega alleen over een prijs van 36000 eu... :shock:
Geplaatst: 06.08.2013 - 16:13
door Marc Apeldoorn
In Duitsland is de Utra 500 euro duurder dan de gewone 1.6 TDI, dat zou bij ons een pijs van 27.660 Euro opleveren........
Geplaatst: 06.08.2013 - 16:32
door casper
Het betreft hier eenmalig uitgestelde inschrijvingen om een belastingsmaatregel vermoed ik ?
Is iets te spectaculair om een normale evolutie te zijn.
Geplaatst: 06.08.2013 - 17:25
door OGA244
vorig jaar was er door belastingmaatregelen een grote hoeveelheid registraties in juni, toch verkoopt de D2 excessief veel beter dan een jaar terug
Geplaatst: 06.08.2013 - 19:17
door Discovery
Maar het gaat dus niet om verkopen, maar tenaamstellingen. Het gaat om meerdere maanden bestellingen van de V40, dus het beeld is wel een beetje vertekend.
Geplaatst: 06.08.2013 - 19:25
door Ben
Die snap ik niet Gerrit
Geplaatst: 06.08.2013 - 19:36
door bart simpson
dat is inderdaad juist, verkopen meet je niet, je meet alleen de daadwerkelijke regiestraties
Geplaatst: 06.08.2013 - 19:38
door Ben
Volgens mij is een auto pas verkocht als ie betaald is.
Geplaatst: 06.08.2013 - 19:39
door bart simpson
zou jij een auto die niet betaald is op naam van een koper zetten ?
Geplaatst: 06.08.2013 - 19:40
door Ben
Nee, daarom snap ik niet wat Gerrit bedoelt
Geplaatst: 06.08.2013 - 19:42
door Discovery
Wat ik probeer te zeggen is dat door de overgang naar een nieuw modeljaar en de daarbij horende lagere bijtelling er een piek ontstaat in de periode dat de vernieuwde D2 goed leverbaar werd, nu dus Juli 2013. Van de grootste concurrent, de Golf, is productie is constant, met gelijk modeljaar, doorgegaan en daardoor lijkt het alsof de V40 beter verkoopt dan de Golf. Wat mogelijk ook wel zo is, maar het beeld is nu ietwat vertekend.
Geplaatst: 06.08.2013 - 20:06
door Maurice Pierik
Ook bij andere merken werkt men met modeljaren en updates. Dus ook Volkswagen kan niet continu modellen leveren. Tel hierbij op dat de Golf pas onlangs leverbaar is met een 85gr CO2 dieselversie. Over een paar maanden zal het daarom vast wel wemelen van die Volks-dingen (die overigens onlangs liefst 1200 euro werden afgeprijsd, dus misschien toch niet zo geliefd).
Volgens mij krijg je als Nederlandse dealer behoorlijk de zenuwen van het BPM/bijtellingshype. Zelfs particuliere bezitters maken zich daar druk om.
Niettemin is een 1e plek (in kentekenregistraties) voor een Volvo-model in Nederland uniek.