Hallo,
Na mijn eerste week rijden in een 244 GLE ben ik meer dan tevreden over de wagen. Wel heb ik een probleem met de brandstofmeter,deze blijft namelijk hangen op halfvol. Als het contact uit staat zakt hij wel naar beneden. Heb reeds een Haynes manual besteld maar tot dan ga ik er nog niet aan prutsen.
Dus had ik graag geweten wat het gemiddelde verbruik is van deze 2.1 injectiemotors. De wagen heeft net geen 150.000km. Kwestie van te weten hoe ver ik ongeveer kan rijden met een volle tank.
Alvast bedankt voor jullie reactie's
Groeten, Ive
Verbruik 244 GLE '80
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30328
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Probleem met de tankvlotter of een massa probleem van je instrumentenpaneel?
Het verbuik is erg afhankelijk van de gebruiksomstandigheden, in de stad is een 244 nooit zuinig, op lange afstanden wel wat zuiniger, gemiddeld moet je wel tussen de 1 op 9 en 1 op 10 kunnen halen.
Het verbuik is erg afhankelijk van de gebruiksomstandigheden, in de stad is een 244 nooit zuinig, op lange afstanden wel wat zuiniger, gemiddeld moet je wel tussen de 1 op 9 en 1 op 10 kunnen halen.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ive1340
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 03.08.2013 - 13:38
- Locatie: Geel
Nee echt zuinig had ik deze wagen niet verwacht,maar zijn looks maken dat meer dan goedlint schreef: Het verbuik is erg afhankelijk van de gebruiksomstandigheden, in de stad is een 244 nooit zuinig, op lange afstanden wel wat zuiniger, gemiddeld moet je wel tussen de 1 op 9 en 1 op 10 kunnen halen.

Waar het probleem met de brandstofmeter ligt weet ik niet juist. Alle andere instrumenten lijken goed te werken,of hebben deze alle een afzonderlijke massa aansluiting ?
244 GLE '80
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 30328
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het instrumentenpaneel heeft zijn eigen massa aansluiting, de brandstofmeter en de koelvloeistoftemperatuurmeter hebben wel samen een spanningsstabilisator maar als de tempmeter goed werkt is de spanningsstabilisator goed.
Wat ik al eerder schreef, het kan ook de tankvlotter zijn die het probleem veroorzaakt.
Wat ik al eerder schreef, het kan ook de tankvlotter zijn die het probleem veroorzaakt.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ive1340
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 03.08.2013 - 13:38
- Locatie: Geel
Volgens mij werkt de tempmeter goed al vind ik wel dat deze snel op de midden positie komt te staan,al na 1 km rijden ofzo. Weet niet of dit normaal is aangezien dit men eerste benzinewagen in 15j is.
Met deze wagen is de laatste 6j maar +- 5000 km mee gereden dus vlotter kan idd ook wel het probleem zijn.
Alvast bedankt voor de info en ik zal zeker laten weten als de oorzaak gevonden is.
Met deze wagen is de laatste 6j maar +- 5000 km mee gereden dus vlotter kan idd ook wel het probleem zijn.
Alvast bedankt voor de info en ik zal zeker laten weten als de oorzaak gevonden is.
244 GLE '80
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41407
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mijn verbruik ligt gemiddeld bij 1 op 10.
Ik ga meestal tanken na ca. 500 km, dan weet ik zeker dat ik genoeg heb
Ik ga meestal tanken na ca. 500 km, dan weet ik zeker dat ik genoeg heb

Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
met 400km weet je het nog zekerder 

Volvo for life
- martin _b
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
- Locatie: Hoeksche Waard
Dat vraagt om een fotoIve1340 schreef:Hallo,
Na mijn eerste week rijden in een 244 GLE ben ik meer dan tevreden over de wagen.

Gefeliciteerd met je aanwinst.
Ik rijd ook een 244 GLE uit 80.
Blijkt een overgangsmodel te zijn.
Wees er maar zuinig op. Een koplamp voor dit type is nergens te vinden.

Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
- Ive1340
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 03.08.2013 - 13:38
- Locatie: Geel
Wees er maar zuinig op. Een koplamp voor dit type is nergens te vinden.
[/quote]
Oei,en net dat is aan vervanging toe. Rechtse koplampspiegel is geroest. Passen hier geen spiegels in van een ander bouwjaar ?
Zie foto van het probleem.

Oei,en net dat is aan vervanging toe. Rechtse koplampspiegel is geroest. Passen hier geen spiegels in van een ander bouwjaar ?
Zie foto van het probleem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
244 GLE '80
- martin _b
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
- Locatie: Hoeksche Waard
Nope, die passen niet.
Is een gelijmd geheel.
Ander type koplamp past ook niet ivm de bouw van de carrosserie.
Deze uitvoering is alleen gemaakt in 1979 en 1980.
Probleem had ik met de linker.
Heel Nederland afgezocht en pas na weken zoeken één gevonden.
Oude heb ik wel bewaard in de hoop dat er ooit nog eens iemand spiegels gaat maken.
Succes alvast met zoeken.
Mooie kleur deze GLE.
Dit is overigens de mijne:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... light=borr
Verbruik 1:9 (lpg) op de snelweg bij 100km/uur
Stadsverbruik 1:7.
Is een gelijmd geheel.
Ander type koplamp past ook niet ivm de bouw van de carrosserie.
Deze uitvoering is alleen gemaakt in 1979 en 1980.
Probleem had ik met de linker.
Heel Nederland afgezocht en pas na weken zoeken één gevonden.
Oude heb ik wel bewaard in de hoop dat er ooit nog eens iemand spiegels gaat maken.
Succes alvast met zoeken.
Mooie kleur deze GLE.
Dit is overigens de mijne:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... light=borr
Verbruik 1:9 (lpg) op de snelweg bij 100km/uur
Stadsverbruik 1:7.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
- Ive1340
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 03.08.2013 - 13:38
- Locatie: Geel
Jouw GLE ziet er ook nog zeer netjes uit. Alvast bedankt voor de info.
Hier staan nog enkele foto's de mijne :
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57914
Hier staan nog enkele foto's de mijne :
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57914
244 GLE '80
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 15.07.2013 - 08:10
- Locatie: Breukelen
Als die koplampen niet meer te leveren zijn moet ik dus zuinig zijn.....
Deze koplampen zijn ook wel bekend van de 260 serie en daarop geleverd van 1975-1980.
Ik heb nog een zgan set gebruikt liggen en 2 sets nieuw in de doos
Maar via mijn leverancier waren ze nog leverbaar(dat was vorig jaar :? ),zal eens vragen als ik hem weer spreek.
Maar terug naar de oorspronkelijke vraag:
Een 244 GLE heeft doorgaans de B21E motor en die verbruiken wat meer als de carburateurversies.
Ik heb er diverse van gehad en gemiddeld reed ik er rond de 1 op 9 mee,meestal ging ik tanken na 400-450km.
Korte stukjes en in de stad is een verbruik van 1 op 6 a 7 normaal dus houdt daar rekening mee,op de snelweg konden ze wel makkelijk 1 op 10 rijden bij max 120km/u in overdrive.
Deze koplampen zijn ook wel bekend van de 260 serie en daarop geleverd van 1975-1980.
Ik heb nog een zgan set gebruikt liggen en 2 sets nieuw in de doos

Maar via mijn leverancier waren ze nog leverbaar(dat was vorig jaar :? ),zal eens vragen als ik hem weer spreek.
Maar terug naar de oorspronkelijke vraag:
Een 244 GLE heeft doorgaans de B21E motor en die verbruiken wat meer als de carburateurversies.
Ik heb er diverse van gehad en gemiddeld reed ik er rond de 1 op 9 mee,meestal ging ik tanken na 400-450km.
Korte stukjes en in de stad is een verbruik van 1 op 6 a 7 normaal dus houdt daar rekening mee,op de snelweg konden ze wel makkelijk 1 op 10 rijden bij max 120km/u in overdrive.
2005 Volvo V70 D5 Edition II ,geartronic 5 speed
1977 Volvo 264 GLE Automatic
Life is good in a brick!
1977 Volvo 264 GLE Automatic
Life is good in a brick!
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Oke het is dan wel geen 2 serie maar dan loopt de 2,3 LPT uit mijn 940 estate van 1412 kg uit 97 toch wel zuiniger, ondanks het hogere gewicht en de turbo. Ik rij 400 tot 425 km op een halve tank (hele tank is 75 ltr) Moet toegeven dan hou ik de snelheid op 100 km/h en trek rustig op en het is een handbak.vilvi2005 schreef:Als die koplampen niet meer te leveren zijn moet ik dus zuinig zijn.....
Deze koplampen zijn ook wel bekend van de 260 serie en daarop geleverd van 1975-1980.
Ik heb nog een zgan set gebruikt liggen en 2 sets nieuw in de doos![]()
Maar via mijn leverancier waren ze nog leverbaar(dat was vorig jaar :? ),zal eens vragen als ik hem weer spreek.
Maar terug naar de oorspronkelijke vraag:
Een 244 GLE heeft doorgaans de B21E motor en die verbruiken wat meer als de carburateurversies.
Ik heb er diverse van gehad en gemiddeld reed ik er rond de 1 op 9 mee,meestal ging ik tanken na 400-450km.
Korte stukjes en in de stad is een verbruik van 1 op 6 a 7 normaal dus houdt daar rekening mee,op de snelweg konden ze wel makkelijk 1 op 10 rijden bij max 120km/u in overdrive.
- Ive1340
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 03.08.2013 - 13:38
- Locatie: Geel
Is idd een B21E motor maar zonder overdrive. Op de snelweg heb ik reeds ervaren dat 100km/h een aangename snelheid is dus vermoed ik de 1op 10 wel te kunnen aanhouden. Mijn vorige wagen (Nissan King Cab 2.5 ) zat 1 op 8 dus dat ben ik al gewoonvilvi2005 schreef:
Maar terug naar de oorspronkelijke vraag:
Een 244 GLE heeft doorgaans de B21E motor en die verbruiken wat meer als de carburateurversies.
Ik heb er diverse van gehad en gemiddeld reed ik er rond de 1 op 9 mee,meestal ging ik tanken na 400-450km.
Korte stukjes en in de stad is een verbruik van 1 op 6 a 7 normaal dus houdt daar rekening mee,op de snelweg konden ze wel makkelijk 1 op 10 rijden bij max 120km/u in overdrive.

244 GLE '80
- abbabak1
- 4th Gear member
- Berichten: 511
- Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
- Locatie: bergneustadt
De koplampen zijn gewoon nieuw bij Hella te bestellen. Nummer moet ik opzoeken... of kijk zelf even op volvolvo.nlvilvi2005 schreef:Als die koplampen niet meer te leveren zijn moet ik dus zuinig zijn.....
Belangrijk os dat je de koperen schroeven voor de hoogte heel houd. De plastikjes die de lamp monteren heb ik nog voor je.
De B21e met 4bak OD is bij mijn weten het best presterende 240 blok per liter benzine ( en daarmee ook het zuinigst)
Ik heb in dezelfde auto op LPG 1:12 gehaald bij 120....! Een Kjet heeft voor een goede afstelling meer expertise nodig dan een carb versie.maar als dat goed zit bepaald je voet voor een groot deel het verbruik.
En 25 jaar 240 ervaring van de Volvoś voor MJ81...
Bandstof weergave, klep in kofferbak eraf en dan kan je bij je vlotter komen. Kabel geoxideerd of vlotter hangt... Ik zou deze tank niet leegrijden voor je hem schoongemaakt hebt !
- martin _b
- 3rd Gear member
- Berichten: 289
- Lid geworden op: 25.04.2012 - 10:25
- Locatie: Hoeksche Waard
Ben benieuwd naar het nummer.
Heb vorig jaar zelfs diverse Volvodealer gevraagd waaronder ook bedrijven zoals die in Dordrecht en Moergestel, maar die gaven ook nee.
Koperen schroeven? Niet gezien. Afstelling gaat gewoon met een dunne lange stalen stelschroef.
Dus ben erg benieuwd.
Heb vorig jaar zelfs diverse Volvodealer gevraagd waaronder ook bedrijven zoals die in Dordrecht en Moergestel, maar die gaven ook nee.
Koperen schroeven? Niet gezien. Afstelling gaat gewoon met een dunne lange stalen stelschroef.
Dus ben erg benieuwd.
Volvo kwam, zag, en overwon
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)
Volvo 244 GLE
Volvo 940 Estate
Mini Clubman Estate 1977
Mini 1100 Special 1977 (1380 racing)