Pagina 1 van 2
XC70N versus XC60 versus XC70NN
Geplaatst: 06.08.2013 - 17:19
door BlackcurrantV70
Mijn schoonvader rijdt sinds 2004 met een XC70N D5 GT MY04.
Nieuw gekocht, nu na bijna 10 jaar dienst en (amper) 100.000km gaat ie stilaan op zoek naar een opvolger.
Hij vond mijn V70N (MY06) al stugger afgeveerd dan zijn XC70N, nu met mijn XC60 is het volgens hem nog erger, zeker op onze Belgische betonwegen schokt de XC60 veel meer dan zijn XC70N.
Nu overweegt ie een XC70NN D3 AWD, maar ik vraag me af of die met 18" veel zachter afgeveerd is dan mijn XC60?
Zijn XC70N staat nog op 16", wat de auto volgens mijn beleving een beetje een boot maakt als je vanuit mijn XC60 komt.
Wie heeft al met al deze types gereden en kan wat ervaring delen ?
Mogelijk gaan we zaterdag eens proefrijden met een XC70NN D3 AWD.
Geplaatst: 06.08.2013 - 17:31
door lint
Ik heb een XC70 N en een XC70 NN gehad beide met de D5 motor. De XC 70 NN is duidelijke stugger dan de voorganger en voelt een beetje aan zoals een XC60 maar die vind ik iets strakker/stugger rijden.
Gewoon gaan rijden maar ik vrees dat de XC70 NN al snel te stug wordt bevonden!
Geplaatst: 06.08.2013 - 20:16
door Thom
Mijd uitvoeringen met 18"; die zijn stoteriger op korte oneffenheden.
Ik vond de XC70N (ik heb ervaring met een MY06) een dweil, daarna veel gereden met een XC70NN MY08 met 17", die wiebelt en deint ook nogal.
Laatste ervaringen zijn met een XC70 MY2012, met Four C en 18": in Comfort voor mij te zacht, Sport is plezierige tussenweg. De eerste twee hadden niveauregeling, dat maakt de achteras ook wel iets stugger schijnt? Het betreft alledrie D5 AWD GT's overigens.
De demping is de laatste jaren zeker iets steviger geworden, het deinen en overhellen is gebleven, de veerwegen zijn langer dan bij een V70. Kwestie van smaak of je dat plezierig vindt. Persoonlijk vind ik de XC60 fijner rijden, die is zeker comfortabel maar minder wollig.
Geplaatst: 06.08.2013 - 21:23
door diesel01
Ik heb 19inch op mijn XC60 en fourC.
Die vind ik op comfort met snelle lastwisselingen wollig, op sport is hij goed voorspelbaar ook op hogere snelheden.
Advance is een stand die ik niet veel gebruik, de auto wordt echt stuiterig maar is in bocht niet van zijn stuk te krijgen vandaar dat ik die stand bijna niet gebruik.
Ik kan mij voorstellen dat voor de Volvist die geeind is op comfort de huidige afstellingen te hard zijn.
Geplaatst: 06.08.2013 - 21:31
door lint
Voor het ouderwetse Volvo comfort moet je eigenlijk een 940 of 960 kopen, die rijden echt lekker!
Geplaatst: 06.08.2013 - 22:25
door BlackcurrantV70
We gaan zaterdag eens wat uitproberen, hij dacht ook nog aan een XC90, maar daarmee zou ik wachten tot de nieuwe er is, de huidige vind ik wel gedateerd nu.
Geplaatst: 10.08.2013 - 17:23
door BlackcurrantV70
Nou de kogel is door de kerk, de XC70NN reed het aangenaamst voor mijn schoonvader, de okkasie waarmee we gereden hebben, een D3 AWD van 2011 had wel nog de oude RTI, dus die gaat het niet worden.
In de showroom stond een Xc70 MY14 in seashell en ik denk dat het zo een nieuwe gaat worden.
Ook nog even XC90 D3 gereden, maar dat viel wat tegen na de XC70NN.
Geplaatst: 10.08.2013 - 22:51
door diesel01
Gatverdikkie wat vervelend
Als er straks iets nieuws op de dam staat laat de foto's maar doorkomen.
Geplaatst: 10.08.2013 - 23:03
door Paul
Mooi!
Geplaatst: 11.08.2013 - 00:01
door NielsPHEV
bij 10 k kms/jaar toch een diesel ?
Geplaatst: 11.08.2013 - 00:32
door lint
In Belgie kan dat door andere, gunstige belastingtarieven al voordeel opleveren bij lagere jaarkilometrages
Geplaatst: 11.08.2013 - 08:15
door BlackcurrantV70
Wij Belgen zijn gewoon verslaafd aan dat heerlijke D5 koppel op lage toeren
Erg mooie prijs gekregen van Lacom in Leuven, nu nog effe afwachten wat de inruil voor zijn huidige wagen gaat zijn.
Zodra we een idee hebben van de waarde van zijn huidige XC70 meld ik hier ook de prijs even, mochten er geinetresseerden zijn.
Geplaatst: 11.08.2013 - 08:20
door BlackcurrantV70
Wij Belgen zijn gewoon verslaafd aan dat heerlijke D5 koppel op lage toeren
De nieuwe wordt hoogstwaarschijnlijk dus een XC70 D3AWD GT Summum in seashell met achteruitrijcamera en afneembare trekhaak erbij.
Kleur van het interieur twijfelt hij nog, geen zwart, mogelijk blond.
Erg mooie prijs gekregen van Lacom in Leuven, nu nog effe afwachten wat de inruil voor zijn huidige wagen gaat zijn.
Zodra we een idee hebben van de waarde van zijn huidige XC70 meld ik hier ook de prijs even, mochten er geinetresseerden zijn.
Geplaatst: 11.08.2013 - 17:27
door Thom
Seashell, cool, zie je niet vaak! Laat hem ook ff servotronic en automatische niveauregeling aanvinken, imo 'must haves' op een XC70
Geplaatst: 11.08.2013 - 18:22
door The Volvoboy
Seashell icm een beige lederen interieur is prachtig!

Geplaatst: 24.08.2013 - 16:08
door BlackcurrantV70
De kogel is door de kerk, de XC70 D4 AWD summum is gekocht.
Levering rond 1 sept, daar hij geen 3 maand wou wachten heeft hij de sea shell met offblack interieur gekocht die nog maar 2 weken in de showroom stond.
Zijn huidige XC70 D5 AWD staat op het forum te koop.
Geplaatst: 24.08.2013 - 16:45
door lint
Gefeliciteerd, als de auto is afgeleverd zien wij de foto's wel komen!
Geplaatst: 24.08.2013 - 17:14
door Paul
Mooi man, is het nu een my14?
Geplaatst: 24.08.2013 - 18:36
door BlackcurrantV70
Idd MY14
Geplaatst: 24.08.2013 - 19:08
door Paul
Ohw leuk zeg!