V70 2.5 10V op vier pitjes bij benzinebedrijf
Geplaatst: 12.08.2013 - 11:38
Ik heb een probleem met mijn Volvo V70 2.5 10V bj 97 met een Vialle LPI-installatie. In benzinebedrijf loopt de auto op slechts vier cilinders: injector nummer 2 wordt niet aangestuurd. Dit is geen injectorprobleem: bij het omwisselen met een ander injector blijft het probleem bij de injector op aansluiting 2 zitten. Het labdasonde-lampje brandt ook, in het OBD-geheugen wordt ook aangegeven dat injector twee een probleem heeft (code 125). Op LPG loopt die auto prima soepel op vijf cilinders.
Hypothese: de LPE gascomputer bevat relais' die een weerstand in serie met de benzine-injector zetten bij gasbedrijf. Het relais van injector 2 is defect en blijf staan in gasbedrijf, wat inhoudt dat de benzine-injector bij benzinebedrijf niet wordt aangestuurd.
Wat vinden jullie van deze hypothese? Zou het aan andere zaken kunnen liggen? Heeft iemand wellicht een LPE 5.6 gascomputer in de aanbieding?
Hypothese: de LPE gascomputer bevat relais' die een weerstand in serie met de benzine-injector zetten bij gasbedrijf. Het relais van injector 2 is defect en blijf staan in gasbedrijf, wat inhoudt dat de benzine-injector bij benzinebedrijf niet wordt aangestuurd.
Wat vinden jullie van deze hypothese? Zou het aan andere zaken kunnen liggen? Heeft iemand wellicht een LPE 5.6 gascomputer in de aanbieding?