Dakstrips restaureren?

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Kelly440
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.06.2013 - 20:46

Hoihoi,

Ik ben sinds een maandje eigenaresse van een prachtige groene 440 uit '96
1 minpuntje, de dakstrip bladert aan de rechterkant af (wat veel voor schijnt te komen bij dit type)
Iemand tips wat ik hier aan kan doen, en wat ik er het beste voor kan gebruiken?

Groetjes,
Kelly
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Langs de sloop gaan, 440 is het meest verkocht en zul je vaker aantreffen.
Misschien vind je dan nog nette strippen.
Of anders kaal maken en goed schuren en overspuiten met verf dat geschikt is voor op ijzer.
Het beste kan je ze eraf halen.
Tijdje geleden voor mij,aan de voorkant voorzichtig loshalen,zit geklikt.
en dan kan je ze inprincipe zo eraf trekken ,glij het zo los,niet te hard losklikken e.d zodat het niet verbuigt!
Het loshalen kan je hier ook vinden op deze topic,s :)
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Clank
2nd Gear member
Berichten: 138
Lid geworden op: 25.01.2013 - 12:04
Locatie: Tilburg

Ze zijn nergens meer in echt goede staat. Wij hebben het overblijfsel van de eerste verflaag eraf geschuurd en met zo'n zwart spuitbusje weer erop gespoten. Zit nog steeds na zo'n 5000 km.
Ford Fiesta 1.25 16v Zetec
Volvo 440 1.8i
Gebruikersavatar
Kootje
3rd Gear member
Berichten: 406
Lid geworden op: 18.10.2006 - 22:55

Ik heb nog een set nette dakstrips van een 440 liggen. Overgehouden na sloop van m'n 440. Stuur maar een pb bij interesse!
Gebruikersavatar
Schilder
3rd Gear member
Berichten: 404
Lid geworden op: 14.09.2008 - 01:38
Locatie: Omg. Arnhem

Kelly440 schreef:Hoihoi,

Ik ben sinds een maandje eigenaresse van een prachtige groene 440 uit '96
1 minpuntje, de dakstrip bladert aan de rechterkant af (wat veel voor schijnt te komen bij dit type)
Iemand tips wat ik hier aan kan doen, en wat ik er het beste voor kan gebruiken?

Groetjes,
Kelly
Hallo,

Ik had precies hetzelfde, dat geplastificeerde liet los, het is zelfs te taai om het er zo af te trekken, ik heb alles eraf gesneden met zo`n breekmesje, de uitgedroogde lijmresten verwijderd met een scherpe krabber en wat thinner(niet op de lak morsen), natuurlijk beschadig je de strip door de krabber.

Maar na polijsten met superfijn schuurpapier begon de strip(pen) te glimmen, dat heb ik zo gelaten, volgens mij is het aluminium.

Opgepoetst met wax.

Schilder
Liever niet dan wel sleutelen

Opel Kadett B
Volkswagen Kever 6 volt 1969
Opel Kadett D 1980
Mitsubishi Galant 1980
Opel Kadett E 1986 1,6 special
Volkswagen transporter 1980
Fiat Regata weekend
Ford Escort bestel 1989 1.6
Mazda 323F
Renault 460 B18U 1993
Gebruikersavatar
Live4Volvo
3rd Gear member
Berichten: 350
Lid geworden op: 11.02.2008 - 19:37
Locatie: Molenhoek
Contacteer:

Het is inderdaad een aluminium strip. Mijn advies is om ze te demonteren voordat je ze gaat spuiten, voor het beste resultaat. plus je beschermt hiermee de autolak tegen uitschieten met schuurpapier of verf of iets dergelijks. Ze zitten er op geklikt. Pas wel op wanneer je de raamzijde los hebt, dat je ze niet buigt het blijft aluminium en is lastig terug in vorm te krijgen.
Volvo 460 1.8i - 1996 R.I.P.
BMW 316i 1.8i - 1986 verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995 Verkocht
Porsche 944 2.5i - 1984 Verkocht
Ford Mondeo 1.8i 16v - 1996 Ingeruild
Suzuki GSX 600 F 0.6 - 1992 Verkocht
Volvo S40 2.4 - 2004 Ingeruild
Volvo V50 D2 - 2011
Volvo 340 1.4 GL - 1992
Volvo 340 1.4 GL - 1991Verkocht
Volvo 440 1.8i - 1995
Volvo 440 1.8i - 1996
Volvo V70 2.4T - 2003
Suzuki GSX650F 0.65 - 2009
Gebruikersavatar
dash
3rd Gear member
Berichten: 438
Lid geworden op: 06.12.2006 - 18:43

Mijn 440 had er geen last van, maar die ging nooit door een wasstraat.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”