Koppelingspedaal werkt niet
Geplaatst: 13.08.2013 - 10:22
Beste forummers die beter weten hoe dingen werken dan ik, help!
Kortgeleden stond ik met pech in Oostenrijk, zie de thread over 'koppelingscylinder lekt?'
Inmiddels is de auto in NL gearriveerd. Ik zou graag de diagnose van de dealer even bij jullie willen controleren en hoop dat jullie wellicht advies kunnen geven over ander onderhoud dat direct slim mee te nemen is.
SYMPTOMEN
Koppelingspedaal heeft nog twee standen: ingedrukt en uit. Ontkoppelen doet ie niet. De eerste keer dat dit gebeurde was het reservoir van de remvloeistof bijna leeg. Conclusie ÖAMTC: vloeistof op, dan werkt de koppelingcylinder niet, cylinder zal lek zijn.
Lokale reparateur in Oostenrijk heeft de koppelingscylinder ontlucht en de vloeistof bijgevuld. Pedaal heeft een middag perfect gefunctioneerd, maar na 3 uur geparkeerd te hebben, was het aan-uitsymptoom weer terug. Nu was het reservoir van de remvloeistof echter wél helemaal gevuld!
DIAGNOSE VOLVO-DEALER
De dealer heeft de auto nog niet open gemaakt, maar wel al de diagnose gesteld. Volgens mijn dealer is de "drukgroep kapot". Die moet vervangen worden. Misschien moet ook de koppeling vervangen worden.
Kostenplaatje:
- Drukgroep vervangen: € 1015,43, waarvan ong. € 100 materiaal, de rest arbeid. O.a. de versnellingsbak moet eronderuit.
- Koppeling direct meenemen: € 474,00 extra.
MIJN VRAGEN AAN JULLIE
1) Klinkt deze diagnose logisch? Zeker icm eerst leeg, daarna vol remvloeistofreservoir? De drukgroep heeft toch niet zo veel met lekken te maken? Waar was de eerste keer die vloeistof dan naartoe?
2) De auto heeft ong. 160.000 km gelopen, een V70 D5 uit september 2006. Is het verstandig om direct wat andere onderdelen ook te vervangen, waar ze nu gemakkelijk bij kunnen, omdat anders op korte termijn het spul weer uit elkaar moet? (en zo ja: welke?)
Veel dank!!
Kortgeleden stond ik met pech in Oostenrijk, zie de thread over 'koppelingscylinder lekt?'
Inmiddels is de auto in NL gearriveerd. Ik zou graag de diagnose van de dealer even bij jullie willen controleren en hoop dat jullie wellicht advies kunnen geven over ander onderhoud dat direct slim mee te nemen is.
SYMPTOMEN
Koppelingspedaal heeft nog twee standen: ingedrukt en uit. Ontkoppelen doet ie niet. De eerste keer dat dit gebeurde was het reservoir van de remvloeistof bijna leeg. Conclusie ÖAMTC: vloeistof op, dan werkt de koppelingcylinder niet, cylinder zal lek zijn.
Lokale reparateur in Oostenrijk heeft de koppelingscylinder ontlucht en de vloeistof bijgevuld. Pedaal heeft een middag perfect gefunctioneerd, maar na 3 uur geparkeerd te hebben, was het aan-uitsymptoom weer terug. Nu was het reservoir van de remvloeistof echter wél helemaal gevuld!
DIAGNOSE VOLVO-DEALER
De dealer heeft de auto nog niet open gemaakt, maar wel al de diagnose gesteld. Volgens mijn dealer is de "drukgroep kapot". Die moet vervangen worden. Misschien moet ook de koppeling vervangen worden.
Kostenplaatje:
- Drukgroep vervangen: € 1015,43, waarvan ong. € 100 materiaal, de rest arbeid. O.a. de versnellingsbak moet eronderuit.
- Koppeling direct meenemen: € 474,00 extra.
MIJN VRAGEN AAN JULLIE
1) Klinkt deze diagnose logisch? Zeker icm eerst leeg, daarna vol remvloeistofreservoir? De drukgroep heeft toch niet zo veel met lekken te maken? Waar was de eerste keer die vloeistof dan naartoe?
2) De auto heeft ong. 160.000 km gelopen, een V70 D5 uit september 2006. Is het verstandig om direct wat andere onderdelen ook te vervangen, waar ze nu gemakkelijk bij kunnen, omdat anders op korte termijn het spul weer uit elkaar moet? (en zo ja: welke?)
Veel dank!!