Pagina 1 van 1

Schokbrekers (buitenland)

Geplaatst: 14.08.2013 - 17:26
door Sathumax
Beste mensen,

Ben nu in buitenland en waar ik ben zit zo even in de buurt geen Volvo garage.

Ik heb nu bij een universeel bedrijf mijn schokbrekers laten vervangen.
Nu blijkt dat de auto stug veert, en schijnt dat de rubbers nog vervangen moeten worden.
De monteur had do onderdelen niet op voorraad en moest ze bestellen.
Indien ik de auto zo zou ophalen dan had hij erover dat er speling zou komen tijdens rijden.
Zijn er nog andere dingen waar hij op moet letten?

Geplaatst: 15.08.2013 - 03:27
door Doeke Dobma
Rubbers? Welke rubbers? Bij het vervangen van schokdempers hoeven in principe geen rubbers vervangen te worden. Gaat het om voor- of achterschokdempers?
De enige rubbers die gebruikt worden zijn draagarmrubbers en isolatierubbers tussen veer en veerpoot.
Stug veren heeft in principe niets met de dempers te maken. En speling?? Ik heb geen idee wat ie bedoelt. Wellicht doelt ie toch op draagarmrubbers, als die op zijn onstaat er een soort van speling(omdat de rubbers dan slap worden of scheuren). Verse rubbers echter zijn weer stugger :)

Waarom moeten de dempers vervangen worden, wat was het probleem waarvoor je een garage op hebt gezocht?

Geplaatst: 15.08.2013 - 05:22
door Sathumax
Het gaat om de voorkant van de auto.
En ze zouden ook een huls vervangen aan de voorkant, die was kapot gegaan.
Ik had aan de voorkant rechts probleem dat hij bonkte toen ik in een kuil of oneven weg inreed.
Denk inderdaad dat hij de isolatierubbers bedoeld, ben zelf niet geweest, hij belde mij op dat er nog rubbers vervangen moeten worden.
En bij de draagarmen was er ook een rubber gescheurd die zouden ze ook vervangen.

Geplaatst: 15.08.2013 - 09:21
door Doeke Dobma
Oke, voor wat betreft de draagarmrubbers zou ik daar eerst een prijsopgave van willen. Het plaatsen/persen van een nieuw draagarmrubber kan soms erg veel tijd kosten, draagarm moet sowieso losgehaald worden en dan moet de oude nog verwijderd worden en de nieuwe erin geperst. Een nieuwe draagarm kán goedkoper zijn, omdat dat enkel demonteren-monteren is. Parts4swedes heeft nu draagarmen in de aanbieding, als ik me niet vergis. Overigens zou ik adviseren om bij origineel te blijven, imitatie houdt het vaak minder lang vol dan origineel.

Succes, hoop dat de rekening meevalt!

Geplaatst: 15.08.2013 - 09:37
door Sathumax
Ik ben voor alles incl: arbeid: 350,- kwijt.
Ik weet niet of dit duur is.
Ik had ook gebeld naar een Volvo dealer hier 200km verderop, en alleen schokbrekers vervangen met montage bouten etc: incl: arbeid: 475,-
de andere dingen hadden ze nog niet gerekend, en ik moet nog heen rijden bijtellen.

Geplaatst: 15.08.2013 - 13:04
door Doeke Dobma
350 euro voor 2 nieuwe schokdempers en een nieuw draagarmrubbers, incl arbeid is zeker niet duur :)

Geplaatst: 15.08.2013 - 13:11
door JeroenSpock
Maar dat zullen geen orginelen zijn, en ik lees hier wel eens dat de imitatie draagarmen het na 20.000 km weer begeven.

Geplaatst: 15.08.2013 - 14:22
door lint
Dat is inderdaad niet duur.
Welk land ben je met de auto?

Geplaatst: 15.08.2013 - 14:26
door Bart Giesen
Je hebt op de voorste schokdempers toch aanslagrubbers? En speling i.c.m herrie uit het vooronder bij slecht wegdek kan ook duiden op defecte veerpootlagers, stabilisatorstangen etc.

Geplaatst: 16.08.2013 - 08:01
door Sathumax
Ik zit in Polen.
Ik heb gekozen voot schokbrekers sachs(gas gedemt) duurdere versie
Kon ook kiezen voor bildstein maar die kon hij niet zo snel leveren.

Geplaatst: 16.08.2013 - 17:44
door Sathumax
Klopt het dat na vervangen van schokbrekers de auto aan de voorkant wat stugger lijkt tijdens rijden?
Ik had hiervoor het idee dat ik een beetje slinger over de weg en alles zachter veert.

Geplaatst: 16.08.2013 - 17:54
door lint
De auto zal na vervangen van de voorschokbrekers wat strakker rijden en vooral minder nadeinen.

Geplaatst: 16.08.2013 - 18:07
door Sathumax
Oke goed om te weten, want hij voelt nu idd anders aan.
En ze hadden na het vervangen een probleem dat hij aan de rechterkant alsware tikte tegen een metalen deel, tijdens het rijden, en je kon het binnenin horen.
Net of iets los zat en ergens tegenaan tikkte bij oneven weg, hoefde niet eens en gat te zijn.
Ze hadden de schokbrekers losgemaakt auto neergezet op de wielen schokbrekers weer vastgezet en daarna was probleem over.
Weet niet wat dat zou kunnen zijn.

Geplaatst: 16.08.2013 - 18:24
door Bart Giesen
Kan zoveel zijn natuurlijk. Veerpootlagers, stabilisatorstangen etc.

Geplaatst: 16.08.2013 - 21:07
door Sathumax
Even ter info:
Ik heb nu gemonteerd staan.
Schokbrekers: Sachs advantage.
Echt een hele andere rijervaring.
Denk dat ik ze achter ook monteer.
Ik heb nu niet het gevoel dat ik zwabber.

P.S.
Kan het verder geen kwad vim: voor sachs en achter nivomats van volvo?

Geplaatst: 18.08.2013 - 00:16
door Bart Giesen
Het is natuurlijk allemaal wel op elkaar afgestemd.