De afgelopen weken ben ik alvast aan het rond wezen kijken naar wat de opvolger zou moeten worden, en niet geheel verrassend is de keus weer op een V60 gevallen.
Heel simpel: als ik in mijn huidige auto nog tot 3 ton door had moeten rijden had ik het ook geen straf gevonden, dus ergens was het wel jammer dat het feest bij 180.000km over zou zijn.
Het spannende iedere keer is weer of de auto die je zou willen rijden in het budget zou passen (want met welke optie/pakket die je nu hebt zou je zonder kunnen als je zou moeten bezuinigen?) en met knikkende knieën ben ik bij de dealer op bezoek gegaan en de offerte bij de leasemaatschappij ingediend.
En dit was het wens-model:

Een V60 D4 Geartronic in de nieuwe MY14 kleur Power Blue.
Ik heb nog een tijdje zitten dubben tussen Rebel Blue en Passion Red, maar uiteindelijk toch maar voor de iets veiligere kleur gegaan (ik word echt oud!

Dit is voor nu het complete lijstje aan wensen geworden:
- V60 D4 Geartronic Momentum
- Power Blue Metallic
- Sport Leder (antraciet / soft beige)
- Offblack hemelbekleding
- Tweekleurig leder bekleed stuurwiel
- Urbane Wood inleg
- 18" Sleipner Black Chrome velgen ( 235/40/18 )
- Business Pack Pro
- Driver Support Line
- Winter Line
- Premium Sound Multimedia
- Verwarmbare voorstoelen
- Interior Air Quality System
- Dubbele geïntegreerde uitlaten (D5 look)

Power Blue blijft een kleur die heel erg wisselt afhankelijk van de belichting, maar toen ik de kleur eindelijk in levende lijve zag, en zeker in zonlicht was ik verkocht

En omdat ie gewoon blauw is hadden we ook geen moeite om 'm door de 'bedrijfswagenkleur'-check op het werk te krijgen...

Met een beetje geluk gaan komende weken alle handtekeningen gezet worden en mag het aftellen (tot 180.000km) beginnen....
Update 16-8-2013: vanwege de nieuw aangekondigde motoren en de zeer interessante nieuwe D4 heb ik de bestelplannen nog even in de ijskast gezet. Hopelijk komt er over een paar weken goed nieuws over de prijzen van de nieuwe motoren... Lijkt me wel wat: meer vermogen voor minder bijtelling

Update 13-9-2013: de prijzen van de nieuwe motoren zijn binnen, dus het rekenwerk kan weer beginnen.
Er zijn een aantal belangrijke wijzigigen:
- de auto is 500 euro duurder geworden
- hij valt in 20% bijtelling met automaat
- de dubbele uitlaat die ik als accessoire er bij had gezet is nu standaard voor de D4
- 18" velgen zijn op de D4 niet toegestaan en ook niet af-fabriek te bestellen
- nieuwe Sensus Connect
Ik heb richting de dealer aangegeven dat ik vol spanning wacht op wat de mogelijkheden en uiteindelijke leaseprijs zal gaan worden...
Update 26-9-2013
Eindelijk de offerte binnen. Nu nog de handtekeningen verzamelen en daarna bestellen met die hap

Update 12-10-2013
De bestelling is door de leasemaatschappij verstuurd, dus het aftellen kan beginnen.
Oh, en de kogel is door de kerk, de velgen gaan uiteindelijk de 18" Fortuna Diamond Cut worden, met aflevering op winterbanden:

Update 6-12-2013
De dealer belde net dat de auto al bij hun binnen is gekomen!
Update 23-12-2013
De aflevering is gepland over twee weken. Het echte aftellen is natuurlijk al begonnen

Update 6-1-2014
Vanmiddag gaan we 'm ophalen!
Update 27-1-2014
De eerste 5200km zitten er op. Het aftellen tot de volgende kan beginnen