Zijn nu begonnen, hebben gasklephuis etc er al af.
Bovenste hitteschild is los maar wil er niet af, er zit een draadeind van het onderste hitteschild in de weg. Moet die onderste er ook perse af?
Als je dat draadeind eraf zou zagen oid (uitstekend stuk van het onderste hitteschild, heeft voor het bovenste hitteschild geen functie) pak je het bovenste hitteschild er zo af en kun je bij de onderste moertjes van het spruitstuk.
Ik vraag me af hoe nu verder.....
bijv. moet dat onderste hitteplaatje eraf? Stel je doet dat niet, kun je dan het hele spruitstuk wel naar achteren schuiven om de pakking te vervangen??
Volvo 440 1994 1.8 benzine 90 pk - Inlaatspruitstukpakking
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 13:33
- Locatie: Omgeving Zwolle
Waarmee schroeven jullie de middelste moertjes van de onderste rij open?
Het uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk zitten zo dicht op elkaar, dat ik geen ratel (1/4 , 3/8 of 1/2) heb die hier met een verlengstuk tussendoor kan ?!
Graag advies.
Het uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk zitten zo dicht op elkaar, dat ik geen ratel (1/4 , 3/8 of 1/2) heb die hier met een verlengstuk tussendoor kan ?!
Graag advies.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
pijpsleutel
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Wat raar, mijn gereedschap pastte prima.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 13:33
- Locatie: Omgeving Zwolle
Steekt bij jullie het draadeind van de uitlaatpijp (uitlaatspruitstuk) bevestiging ook 4 cm uit naar boven? Dat zit nu in de weg om dat hitteschildje eruit te krijgen. Hoe haalden jullie deze eruit? Ik heb echt te weinig ruimte, of ik zie 'de truuk' niet?
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Maak es eens een foto van. Dit klusje zou echt simpel moeten zijn, puur alles los en weer vast schroeven. Thats all.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Ah die over de startmotor heen zit. Die zit met 2 of 3 boutjes vast volgens mij. Dopje 10. Zou dan zo los moeten komen. Ik deed die altijd van onderaf.
Monopoint had niet los gehoeven.
Monopoint had niet los gehoeven.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 13:33
- Locatie: Omgeving Zwolle
De moertjes waar ik niet bij kom zitten tussen de 2 pijpen (verroest) van het uitlaatspruitstuk, dus onder het inlaatspruitstuk.
Het verlengstukje komt tussen het inlaat/uitlaatspruitstuk aan (er tussenin zeg maar). Met een flexibelstukje kan ik hem er half op krijgen, maar wil hem dan niet los proberen te draaien i.v.m. kans op beschadigingen aan de zes kant.
Het verlengstukje komt tussen het inlaat/uitlaatspruitstuk aan (er tussenin zeg maar). Met een flexibelstukje kan ik hem er half op krijgen, maar wil hem dan niet los proberen te draaien i.v.m. kans op beschadigingen aan de zes kant.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Toch is dat de manier, probeer de verlengstuk eens wat langer te maken. Van onderaf gaat het een stuk beter. Kan je er (veilig) onder kruipen?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 13:33
- Locatie: Omgeving Zwolle
Ik heb allerlei verschillende verlengstukjes 1/4 geprobeerd (grotere maat is te dik dus past er sowieso niet door). Echter krijg ik hem er op geen 1 manier recht voor, als hij scheef zit heb ik kans op het beschadigen v/d moertjes en dat wil ik niet.Poika schreef:Toch is dat de manier, probeer de verlengstuk eens wat langer te maken. Van onderaf gaat het een stuk beter. Kan je er (veilig) onder kruipen?
Ik kan de auto inderdaad op assteunen zetten, dat is geen probleem. Ik heb echter aardig op forums zitten lezen over het vervangen van deze pakking, en kan mij een post van Ramon&Ramon (ofzo) herinneren dat de startmotor er juist niet af hoeft.
Jij zegt dus dat de startmotor eraf moet, dan het hitteschild aan de kant, dan kun je fatsoenlijk bij de boutjes?
Ik heb namelijk het idee dat het hitteschildje klem komt te zitten tussen de achterkant van de in- en uitlaatspruitstukken en schutbord v/d auto.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Je wil toch alleen dat hitteschildje loshalen? Die zit met 2 of 3 kleine dop 10 boutjes vast. Die moet van onderaf los gehaald worden.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=50
Effe naar beneden scrollen, dan kan je zien dat het hitteschildje weg is, en de startmotor er gewoon op blijft zitten.
Effe naar beneden scrollen, dan kan je zien dat het hitteschildje weg is, en de startmotor er gewoon op blijft zitten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 13:33
- Locatie: Omgeving Zwolle
Het hitteschildje moet er inderdaad uit. Ik heb van bovenaf de 4 10mm moertjes los gedraaid. Ik kan hem nu naar achteren trekken tot en met het schutbord. Hier komt hij tegenaan en kan geen kant op. Het lukt ons niet de draai te maken om hem links/rechts/bovenlangs overal tussenuit te trekken.
De foto's van je linkje doen het niet (de helft niet), juist de gene waar ik wat aan kan hebben laden niet meer........
De foto's van je linkje doen het niet (de helft niet), juist de gene waar ik wat aan kan hebben laden niet meer........
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Raar, weetje zeker dat alle boutjes van dat schildje los zijn? Er zit er ook 1 diep op het blok zelf geschroefd.
Je kan duidelijk op die enne foto zien dat het spruitstuk eraf is en de startmotor er nog op zit zonder schildje.
De andere fotos zijn inderdaad weg, staan nog ergens op een oude pc.
Je kan duidelijk op die enne foto zien dat het spruitstuk eraf is en de startmotor er nog op zit zonder schildje.
De andere fotos zijn inderdaad weg, staan nog ergens op een oude pc.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 13:33
- Locatie: Omgeving Zwolle
Ik kan het schildje 4-5 cm naar achteren doen (tegen schutbord aan) en weer terug, dus hij zit zeker weten los. Heb inderdaad 1 diep weggestopte schroef ervoor open moeten draaien.
Mooi balen dit, wat een klusje van een paar uur moest zijn.....................
Mooi balen dit, wat een klusje van een paar uur moest zijn.....................
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2266
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Toch denk ik dat er nog een boutje in het schildje zit anders issie met friemelen zo er tussen weg.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 20.03.2013 - 13:33
- Locatie: Omgeving Zwolle
Op mijn laatste foto zie je een grijs/licht kleurig beschermplaat/hitteplaat tegen de cabinekant aan. Hier komt hij tegenaan, als hij iets verder naar voren zou kunnen kan hij er denk ik af. Hebben jullie dit ook? Misschien niet origineel?
Ik zou nog eens op boutjes controleren
Ik zou nog eens op boutjes controleren