Pagina 1 van 1

Volvo v40 20t met lagerschalen?

Geplaatst: 16.08.2013 - 15:15
door Smoker
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een volvo v40 20t (2003) aan te schaffen. In de advertentie wordt het volgende vermeld: "Let op!!! Lager schalen boven 3.000 toeren hoorbaar! Kan wel gewoon mee gereden worden."

Moet ik mij nu enorme zorgen gaan maken, wat houdt dit in en wat valt er aan te doen? O ja, wat zou dit eventueel gaan kosten om te verhelpen en wat gaan ze er aan doen.

Sorry voor mijn onwetendheid.

Geplaatst: 16.08.2013 - 15:40
door Walter
Welkom op het forum, wil je je nog even voorstellen in het daarvoor bestemde stukje forum?

als je al niet weet welk deel een lagerschaal is, zou ik bij deze auto wegblijven. In het middenste midden van een motor draait de krukas en omdat die draait in een stilstaand blok, zitten er lagerschalen tussen. Samen met de olie zorgen die ervoor dat alles soepel kan draaien. Tussen je pan en de biefstuk doe je ook een beetje boter, dat effect. Als die geluid maken, is het niet goed en moet het blok open. Dan is het maar afwachten wat er allemaal kapot is. Want waardoor zijn die schalen herrie gaan maken? Te weinig olie? Metaaldeeltjes van een ander slijtagepunt in de motor? Alles wijst op een blok waar geld bij moet en waar je misschien zelfs wel de aanname kunt doen dat er behoorlijk karig met onderhoud is omgegaan

Geplaatst: 16.08.2013 - 17:04
door lint
Niet kopen!
Wie zegt dat het de lagerschalen zijn, kan ook nog wat anders zijn maar het is zeker een indicatie voor reparatie van de motor.

Geplaatst: 22.08.2013 - 18:40
door FRANQ
Als je het al zou doen, dan zou ik naar een volvo sloper gaan (Kascar, Elferink, Autorima, etc) en er meteen een ruilblok in laten hangen (met zo weinig mogelijk kilometers).

Persoonlijk denk ik iets met grote, boog, omheen.

Mvg,

Frank

Geplaatst: 22.08.2013 - 20:22
door Candisa
Als die auto een carosserie in onberispelijke staat heeft, goed uitgerust, voorzien van een nog zo goed als nieuwe ophanging... Kortom, alles behalve het motorblok de ideale auto, en de prijs valt ook nog eens mee...
Dan valt het te overwegen, maar ga er maar van uit dat je er best een geheel nieuw (goed gebruikt) blok in zal moeten hangen, hoogst waarschijnlijk turbo incluis (die is namelijk ook niet gelukkig met metaaldeeltjes in de olie of lang doorrijden met dezelfde olie)...

Ik heb op dezelfde manier mijn V70 gekocht: Niets mis mee, maar wel een type dat gekend staat om al eens een kostbaar gasklephuis nodig te hebben en ook al 3 ton op LPG loopt...
Ik ben er van uit gegaan dat ik binnen de 2 jaar een nieuw gasklephuis, koprevisie en wat onkosten aan de LPG-installatie zal hebben. Dit in het achterhoofd houdende viel de prijs nog steeds mee tegenover een dealeronderhouden exemplaar met garantie, dus heb ik hem gekocht...

Isabelle

Geplaatst: 09.09.2013 - 22:23
door Smoker
Dank allen voor reacties.

Heb inmiddels een v40 1.8 van 2002 gekocht. na 10 minuten kon ik de anwb bellen omdat de multieriem doorgebrand was vanwege een kapotte aircopomp.

geloof niet dat ik echt mazzel heb. zal een helm kopen en vragen aan mijn moeder of ik opnieuw geboren kan worden.

maar bedankt voor de adviezen

Philippe