Pagina 1 van 4

Volvo V70 T5

Geplaatst: 22.08.2013 - 10:09
door Kwartel
Ik heb hier in de buurt een Volvo V70 T5 2.5Tgezien die voor een (in mijn ogen) aantrekkelijke prijs wordt aangeboden. De garage in kwestie is mij bekend en heeft me altijd een betrouwbaar bedrijf geleken

Het betreft deze advertentie
http://www.autotrack.nl/tweedehands/volvo/v70/10247029

Samengevat
- V70 2.5T T5 250pk
- Geartronic
- bj 2001
- 265dkm gelopen
- import auto (4 jaar in NL)
- bekende onderhoudshistorie
- 5000 euro

Zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten of naar vragen bij dit type/bouwjaar/kilometerstand of kan ik gerust zijn dat het in de regel een betrouwbare auto zal zijn? Ik kan me voorstellen dat door de 250pk deze auto nog wel eens 'stevig ingereden' kan zijn :)

Daarnaast heb ik ook nog deze gespot, stukje duurder, stukje jonger maar misschien wel wat betrouwbaader?
http://www.garagegijsberts.nl/occasions ... 18801.html

Geplaatst: 22.08.2013 - 10:14
door JeroenSpock
Een T5 is een 2.3 motor met high pressure turbo? 2.5T low pressure is wat anders, die zit rond 210 pk of zo.

Geplaatst: 22.08.2013 - 10:26
door SUV XC90 T6
Een klein beetje onderhandelen en denk dat je dan een leuke auto hebt

Lees ook dat het bedrijf eventueel BOVAG garantie wil geven voor 550 euro, die zou ik er mooi bijnemen,

succes met de aankoop

Gr Jeff

Geplaatst: 22.08.2013 - 10:31
door Kwartel
JeroenSpock schreef:Een T5 is een 2.3 motor met high pressure turbo? 2.5T low pressure is wat anders, die zit rond 210 pk of zo.
volgens VWE zijn de eigenschappen inderdaad iets anders dan geadverteerd
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 5
Cilinderinhoud 2319 cm³
Vermogen 184 kW (250 Pk)

EDIT: ik zie ondertussen dat de advertentie inderdaad T5 zegt, of dit aangepast is of dat ik eerder scheef gekeken heb laten we in het midden :)
SUV XC90 T6 schreef:Een klein beetje onderhandelen en denk dat je dan een leuke auto hebt
Lees ook dat het bedrijf eventueel BOVAG garantie wil geven voor 550 euro, die zou ik er mooi bijnemen,
Gr Jeff
Die BOVAG garantie had ik inderdaad ook gezien, sowieso een goed afleverpakket voor de prijs

Geplaatst: 22.08.2013 - 11:55
door prwi
Ik heb in DLD voor een MY04 met 150.000km minder op de teller 7000,- euro betaald. Bij een Volvo dealer, complete historie, 1 eigenaar. Voor 5500,- met garantie is dit zeker niet het koopje van de week.

Geplaatst: 22.08.2013 - 12:26
door Kwartel
prwi schreef:Ik heb in DLD voor een MY04 met 150.000km minder op de teller 7000,- euro betaald. Bij een Volvo dealer, complete historie, 1 eigenaar. Voor 5500,- met garantie is dit zeker niet het koopje van de week.
Wat was je uiteindelijk netto kwijt om in NL te kunnen rijden? (ga er van uit dat je de auto op NL kenteken hebt gezet)

Als ik het aanbod hier in Nederland bekijk dan valt deze auto niet zo heel ver buiten de boot.

Geplaatst: 22.08.2013 - 14:34
door Willempie5
Het is wel belangrijk dat je duidelijk kiest voor een T5 of een "gewone" 2.4 in dit stadium. Het gebruik en de onderhoudskosten verschillen nogal, dus wat je nu bij aanschaf denkt te besparen kun je wel eens kwijt zijn tijdens het rijden.

Geplaatst: 22.08.2013 - 14:38
door MarioC70
Een totaal andere auto,maar gezien de prijs en leeftijd een betere keus,,

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr


Er staat ook bij,een totaal andere Volvo..

Geplaatst: 22.08.2013 - 14:45
door Walter
TS kijkt naar een benzine V70, niet naar een diesel V50

Geplaatst: 22.08.2013 - 15:31
door Kwartel
Willempie5 schreef:Het is wel belangrijk dat je duidelijk kiest voor een T5 of een "gewone" 2.4 in dit stadium. Het gebruik en de onderhoudskosten verschillen nogal, dus wat je nu bij aanschaf denkt te besparen kun je wel eens kwijt zijn tijdens het rijden.
Over die keuze heb ik nog niet bewust nagedacht, het is vooral dat ik de T5 bij mij in de buurt heb zien staan. Mijn huidige Audi A4 rijdt op zich nog prima, maar een keer wat anders is toch ook wel leuk :)

Qua kilometers zit ik op de 15k per jaar, dus niet genoeg voor een diesel (alhoewel de D5 van een kennis wel heeel mooi rijdt) plus dat dit ook nog eens sterk af kan nemen als ik wat meer ga fietsen (pure luiheid dat ik dit niet vaker doe)

Uit je reactie kan ik opmaken dat de T5 en de 2.4 substantieel (kunnen) verschillen in kosten. Het verbruik van de T5 zal inderdaad een stuk hoger liggen maar zal de T5 veel meer onderhoud vereisen?

250pk is natuurlijk heel leuk, maar als een 'normale' 2.4 me minder kopzorgen gaat bezorgen dan wordt dat een aantrekkelijker alternatief

Geplaatst: 22.08.2013 - 15:37
door SUV XC90 T6
Je zou het eens moeten uitrekenen of het wel of niet rendabel is om op benzine of diesel te rijden

hier een link www.omslagpunt.com

Gr Jeff

Geplaatst: 22.08.2013 - 15:42
door Kwartel
SUV XC90 T6 schreef:Je zou het eens moeten uitrekenen of het wel of niet rendabel is om op benzine of diesel te rijden

hier een link www.omslagpunt.com

Gr Jeff
Met mijn huidige km's is het om het even of ik een benzine of diesel V70 zou nemen. (licht in het voordeel van benzine)
Wat mij echter een beetje van de diesel afhoudt is dat de vaste lasten enorm stijgen t.o.v. de variabele. m.a.w. Ik ben met diesel een stuk minder flexibel in het nemen van alternatief vervoer (fiets, brommer, carpoolen) omdat ik anders niet aan mijn kilometers kom.

Geplaatst: 22.08.2013 - 16:07
door Walter
T5 vergt niet direct meer onderhoud (bij normaal gebruik) alleen zijn een aantal onderdelen (bougies bv) een heel stuk duurder. Als je een kenteken (van een origineel Nederlandse auto) weet, kun je hier kijken wat de standaard onderhoudskosten zijn.

Geplaatst: 22.08.2013 - 16:53
door Kwartel
Walter schreef:T5 vergt niet direct meer onderhoud (bij normaal gebruik) alleen zijn een aantal onderdelen (bougies bv) een heel stuk duurder. Als je een kenteken (van een origineel Nederlandse auto) weet, kun je hier kijken wat de standaard onderhoudskosten zijn.
Interessant om te zien, echter staat de T5 niet in lijst en heb ik geen origineel kenteken van een T5 bij de hand. Geeft wel een mooi beeld weer van wat een 2.4 ongeveer zou gaan kosten

Geplaatst: 22.08.2013 - 21:34
door MarioC70
MarioC70 schreef:Een totaal andere auto,maar gezien de prijs en leeftijd een betere keus,,

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volv ... ousPage=lr


Er staat ook bij,een totaal andere Volvo..

Geplaatst: 22.08.2013 - 21:44
door Bakboord1
De t5 is qua motor natuurlijk de leukste.
Qua verbruik zal het vermoedelijk niet eens zo heel veel schelen. De 2.4 heeft geen turbo die kapot kan gaan en zal langer met een setje banden doen.
Bij volvo wil de dealer voor een zeer schappelijke prijs een aankoopkeuring doen. Daar zou ik zeker gebruik van maken.

Maar heb je al nagedacht over welke uitvoering en opties je wilt?

Geplaatst: 22.08.2013 - 23:35
door Kwartel
Bakboord1 schreef:De t5 is qua motor natuurlijk de leukste.
Qua verbruik zal het vermoedelijk niet eens zo heel veel schelen. De 2.4 heeft geen turbo die kapot kan gaan en zal langer met een setje banden doen.
Bij volvo wil de dealer voor een zeer schappelijke prijs een aankoopkeuring doen. Daar zou ik zeker gebruik van maken.

Maar heb je al nagedacht over welke uitvoering en opties je wilt?
Qua motor heb je waarschijnlijk gelijk ja met de T5 :)
Hoewel ik tijdens mijn woon-werk verkeer niet veel harder kan rijden dan 100kmh op de cruise control zal het in de weekenden des te leuker zijn!

Opties must haves
- airco (liefst ECC)
- leer of half leer
- trekhaak
- verder de standaard zaken als cruise control, cv met afstandbediening etc.

Nice to have
- dakraampje
- standkachel
- stoelverwarming

Geplaatst: 23.08.2013 - 11:45
door ovwest
Haha, nee hoor de R is het leukste :P

Geplaatst: 23.08.2013 - 11:46
door ovwest
Maar de T5 is ook echt wel top!

Geplaatst: 23.08.2013 - 13:26
door Bakboord1
Ik ken alleen de 2.4 en een getunde R.
Mijn zoon van (toen nog) drie vroeg toen ik de keuze had om de R te pakken voor ons ritje. Geen verdere uitleg nodig lijkt me.
Maar een R heeft vanwege de awd meer kans op onkosten. Een R heeft ook meer specifieke onderdelen dan een T5 zoals de remmen.
Het oranje leer in de R daar ben ik nog steeds jaloers op. :-)

Zelf vind ik nivomat nog steeds een zeer mooie optie op de v70. Bijna een must.
Ik zou ook kijken naar leer + stoelverwarming. Nice to have.
En indien mogelijk een model van na de facelift.

Check bij aankoop meteen de bekende zaken zoals de draagarmrubbers.