Pagina 1 van 1
Vraag over de draagarmrubbers van een S60/V70
Geplaatst: 22.08.2013 - 15:35
door FRANQ
Hoi,
De draagarmen van een S60/V70 moeten nogal eens vervangen worden.
Is dan vooral het voorste rubber dat versleten is?
(het liggende rubber met de as erdoor)
Of is het andere (staande rubber met boutgat) dan vaak net zo versleten?
Reden dat ik het vraag is dat er voor het eerste rubber wel een powerflex vervanging is, maar voor het tweede rubber niet.
LINKJE
Mvg,
Frank
Geplaatst: 22.08.2013 - 21:29
door MarioC70
De zin en onzin van Powerflex,ik weet het niet..als dat zo perfect is,monteerde Volvo het zelf wel..
Geplaatst: 22.08.2013 - 21:45
door edraket
De liggende gaat meestal stuk. Deze zijn oliegevuld en gaan op den duur lekken. Heb zelf wel eens een powerflex gemonteerd in de een S60. Het stuurgevoel verandert niet noemenswaardig, maar wel voel je iets meer de oneffenheden doorkomen. De Powerflex beweegt niet dmv het rubber zoals bij de originele, maar de poly bus scharniert over de pen. Uiteindelijk gaat dat toch drooglopen en ben je alsnog aan de beurt om het in te vetten of als je te laat bent nieuwe bussen te plaatsen.
Ik zou ze niet nog een keer monteren.
Geplaatst: 26.08.2013 - 07:41
door FRANQ
Niet doen, en orgineel nemen is dus het advies.

(ook per PM)
Dacht het al, had even bevestiging nodig.
Bedankt.
Geplaatst: 26.08.2013 - 07:45
door FRANQ
MarioC70 schreef:De zin en onzin van Powerflex,ik weet het niet..als dat zo perfect is,monteerde Volvo het zelf wel..
Ja, dat is natuurlijk onzin.
Dan zouden schroefsets, Achterwielaandrijving, Race banden, keramische remmen etc etc etc ook onzin zijn.
Het past niet in het plaatje wat Volvo voor ogen heeft, een veilige comfortabele auto.
Geplaatst: 26.08.2013 - 10:21
door MarioC70
Powerflex rubbers hebben niets van doen met schroefsets, Race banden enz,
Complete draagarmen zijn namelijk net zo duur als je de losse rubbers en tijd rekent..en ze gaan ook stuk en zijn vreselijk stug die powerflexrubbers..
Geplaatst: 26.08.2013 - 10:31
door edraket
Voor de draagarmen valt die stugheid wel mee (althans wat je er als bestuurder van merkt dan). De overige onderdelen van deophanging zijn echter zo soepel, dat alleen stugge draagarm rubbers niet zoveel doet. Ben het helemaal met mario eens dat het niet de moeite waard is. Gewoon nieuwe armen monteren, tenzij je zelf een pers hebt staan.
Geplaatst: 26.08.2013 - 22:34
door Firefly
Om even in te haken op dit topic, ik denk dat deze bij mij ook moeten worden vervangen. Zit ik bij een webshop te kijken en zie verschillende merken febi bilstein en ABS.
Wat is origineel Volvo? Waar kan ik dat dan eventueel bestellen?
Geplaatst: 27.08.2013 - 00:34
door Johan s60
Febi Bilstein kun je gerust nemen, zijn best goed zoniet beter dan orgineel.
Ik heb ze ook gehad onder mijn vorige S60, heb iets van 125 EU /st betaald (uit duitsland)
Het nadeel van erin persen is dat de passing te slap wordt waardoor de bus los kan gaan zitten, dit kan je echt maar een keer doen, maar beter is helemaal niet.
Bij de dealer hebben ze orgineel, dan staan de letters Volvo erop, dat zal je bij "imitatie" niet tegenkomen.
Powerflex zou ik niet doen, je krijgt er behoorlijke trillingen voor terug, dan is je Volvo geen Volvo meer, en een race auto wordt het toch nooit.
Geplaatst: 27.08.2013 - 20:16
door edraket
Johan s60 schreef:
Powerflex zou ik niet doen, je krijgt er behoorlijke trillingen voor terug, dan is je Volvo geen Volvo meer, en een race auto wordt het toch nooit.
Heb je dat uit eigen ervaring :roll:
Geplaatst: 27.08.2013 - 22:29
door Johan s60
Nee, maar wel hier op het forum een aantal keer genoemd, verder wel ervaring met vervangen bussen en uiteindelijk toch maar de draagarmen vern., omdat een bus niet bleef zitten.
Vandaar dat ik de febi draagarmen kan aanbevelen
Geplaatst: 11.09.2013 - 00:23
door Peter-S80
Ik hoorde dat versleten draag-armen het probleem zijn van als je afremt de auto onbestuurbaar wordt.
Als ik van de snelweg kom en op de afrit afrem , moet ik namelijk behoorlijk bijsturen ...
Geplaatst: 11.09.2013 - 08:30
door Johan s60
Kun je met nieuwe draagarmen ook hebben, deze auto's zijn nou eenmaal gevoelig voor spoorvorming, zeker als daar flink in geremd wordt.
Geplaatst: 11.09.2013 - 10:46
door lint
Dat herken ik ook met mijn S80 de gevoeligheid voor spoorvorming, zeker met afremmen.
Ik heb het idee dat het erger is met bredere banden.
Geplaatst: 11.09.2013 - 11:17
door edraket
Johan s60 schreef:Nee, maar wel hier op het forum een aantal keer genoemd, verder wel ervaring met vervangen bussen en uiteindelijk toch maar de draagarmen vern., omdat een bus niet bleef zitten.
Vandaar dat ik de febi draagarmen kan aanbevelen
Johan,no offence, maar juist dit soort "aanbevelingen" schiet niemand wat mee op. Het is gewoon niet waar dat de auto een heel stuk stugger wordt van de powerflex draagarm rubbers. Op andere plekken doet een powerflex rubber het comfort wel veel geweld aan (bovenste motorsteun bijv), maar bij de draagarmen maakt het nauwelijks verschil. Mensen praten mekaar heel snel na, ik post pas een bewering als ik het zelf geprobeerd heb, dat komt de objectiviteit ten goede. Jouw bewering wordt weer door een paar anderen geciteerd, en zo komen de fabeltjes in de wereld!
Geplaatst: 11.09.2013 - 12:30
door Johan s60
lint schreef:Dat herken ik ook met mijn S80 de gevoeligheid voor spoorvorming, zeker met afremmen.
Ik heb het idee dat het erger is met bredere banden.
Klopt
Re: Vraag over de draagarmrubbers van een S60/V70
Geplaatst: 02.07.2014 - 05:30
door T5 gek
Beetje oud topic.
Ik heb nu de draagarmen voorzien van Powerflex. Ik verneem weinig verschil. Je verneemt alleen meer oneffenheden in het wegdek nu, zoals beschreven.
Ik heb nu nog 16 inch met oude schokbrekers. Daar gaat ook nog verandering in komen