Pagina 1 van 3
14% bijtelling in 2014 (V40 D2)?
Geplaatst: 26.08.2013 - 19:17
door Martinvh
Beste forummers,
Inmiddels rij ik 3 jaar naar tevredenheid in een C30 D2 met 155.000 km op de teller (en jan/feb-2014 einde leasecontract i.v.m. 180.000 km).
De V40 D2 lijkt een waardig opvolger, vooral wanneer er maar 14% bijgeteld hoeft te worden (met de C30 'piste ik naast de pot' en betaal ik 20% bijtelling).
Is er echter al bekend of de V40 D2 ook in 2014 in aanmerking komt voor 14% bijtelling? Als ik me niet vergis voldoet hij daar met de huidige specificaties niet aan. Ofwel, heeft Volvo/importeur plannen om de uitstoot verder te minimaliseren?
Alvast bedankt
Geplaatst: 26.08.2013 - 19:26
door bart simpson
die plannen heeft volvo altijd, maar garanderen dat het lukt kan niemand
Geplaatst: 26.08.2013 - 22:51
door Reader
Voor mij een vergelijkbare situatie... Hoop dat ze op de IAA (vanaf 12-09) daar meer over bekend maken.
Overigens is 20% bijtelling met de nieuwe D4 in de V40 ook prima

Geplaatst: 27.08.2013 - 09:14
door beschuitfluiter
Als ik het goed begrijp gaat de 14% naar 82g CO2 voor Diesels. Volvo zal er dus nog 6g af moeten snoepen om voor 2014 de D2 in die categorie te kunnen laten vallen.
Ze hébben hiervoor al flink moeten knutselen; 1cm verlaagd; bandenspanning naar 2.6Bar ibv 2.25. Dichte grill en de motor is ook nog aardig aangepakt begreep ik. Die extra grammetjes wordt dus een flinke opgave vrees ik. Of ze moeten met een nieuw blok komen. Ik hoorde mensen al spreken over een 3-cilinder Diesel?
Geplaatst: 27.08.2013 - 09:29
door Tankiej
beschuitfluiter schreef:Als ik het goed begrijp gaat de 14% naar 82g CO2 voor Diesels. Volvo zal er dus nog 6g af moeten snoepen om voor 2014 de D2 in die categorie te kunnen laten vallen.
Ze hébben hiervoor al flink moeten knutselen; 1cm verlaagd; bandenspanning naar 2.6Bar ibv 2.25. Dichte grill en de motor is ook nog aardig aangepakt begreep ik. Die extra grammetjes wordt dus een flinke opgave vrees ik. Of ze moeten met een nieuw blok komen. Ik hoorde mensen al spreken over een 3-cilinder Diesel?
82g co2 is vanaf 1 januari 2015. Voor 1 januari 2014 wordt de grens 85g (moet onder de 86g co2/km zitten)

Geplaatst: 27.08.2013 - 09:32
door NielsPHEV
er komen toch allemaal nieuwe VEA motoren ?. De waarden die al zijn genoemd voor de nwe D4 doet vermoeden dat lagere vermogens ook nog zuiniger kunnen
Geplaatst: 27.08.2013 - 09:38
door Reader
NielsPHEV schreef:er komen toch allemaal nieuwe VEA motoren ?. De waarden die al zijn genoemd voor de nwe D4 doet vermoeden dat lagere vermogens ook nog zuiniger kunnen
Dat is eigenlijk ook een achterliggende vraag, laten we hopen dat Volvo daar antwoord op geeft op de IAA.

Geplaatst: 27.08.2013 - 10:32
door Soepkop
Zie mijn reactie in een ander topic: nieuwe motoren zouden niet zonder meer ingepast kunnen worden op onderstel van de V40. Nieuwe 3-cilinder zou meer kans maken.
Alles voor wat het waard is......
Geplaatst: 27.08.2013 - 19:11
door Inny
*Inny denkt wel dat het 'goed' komt.*
Maar als je echt pech hebt nog niet in begin 2014.
Geplaatst: 27.08.2013 - 19:36
door LHillen
Mijn V40 is van eind juni '12 en toen dus ook nog 14% Helaas rijd ik hem particulier maar ik geloof best dat je als zakelijke rijder door de bomen het bos niet meer ziet met alle regeltjes en de veranderingen die elkaar in hoog tempo opvolgen.
Re: 14% bijtelling in 2014 (V40 D2)?
Geplaatst: 27.08.2013 - 23:08
door Mike Philippens
Martinvh schreef:Inmiddels rij ik 3 jaar naar tevredenheid in een C30 D2 met 155.000 km op de teller (en jan/feb-2014 einde leasecontract i.v.m. 180.000 km).
De V40 D2 lijkt een waardig opvolger, vooral wanneer er maar 14% bijgeteld hoeft te worden (met de C30 'piste ik naast de pot' en betaal ik 20% bijtelling).
Die van mij 'moet' ook pas in januari, maar ik ben gewoon naar mijn baas gestapt met de vraag of we er iets aan kunnen doen. De auto inzetten als tijdelijke auto voor nieuwe collega's of via leasemarket 'verkopen'.
Dat was prima, alleen hebben ze gewoon tegen de leasemaatschappij gezegd dat ze 'm maar lekker een maandje eerder terugnemen. Wij halen genoeg auto's bij ze weg, dus dan mag er ook wel een keer een kadootje vanaf... Ik krijg dus in december een nieuwe V40 D2 R-Design

Mooi geregeld zou ik zo zeggen!
Misschien ook een poging waard. Ik zou alleen snel zijn, want volgens mij moet je zo onderhand wel bestellen als je 'm voor '14 nog wil hebben.
Geplaatst: 27.08.2013 - 23:27
door Voskuh
Goede baas heb je dan
Geplaatst: 28.08.2013 - 13:12
door beschuitfluiter
goed leasemaatschappijtje ook; meeste houden auto's onder zich vanaf medio november en zetten hem pas in het nieuwe jaar op kenteken
Geplaatst: 28.08.2013 - 23:00
door Mike Philippens
beschuitfluiter schreef:goed leasemaatschappijtje ook; meeste houden auto's onder zich vanaf medio november en zetten hem pas in het nieuwe jaar op kenteken
Klopt, maar zoals ik al zei: we halen er genoeg auto's weg, ook in deze crisistijd. Ze krijgen trouwens een hele mooie complete C30 terug. Niet afgeragd, dus de nieuwe eigenaar heeft er een mooi autootje aan.
@Voskuh: Ik werk bij het leukste ICT bedrijf van Nederland, dus dat klopt!

Geplaatst: 30.08.2013 - 12:56
door Ben
Mods break
Detacheringsberichten verplaatst naar het juiste board
Geplaatst: 30.08.2013 - 19:32
door LittleNinjaNL
In december zou de nieuwe motor geïntroduceerd gaan worden. Het is alleen nog niet bekend of hij ook direct ingezet zal gaan worden in de V40.
Met de introductie zal naar verwachting het doek vallen voor de 5 cilinder diesels.
De vervanger van de PSA diesel (geleverd via Ford) zou de potentie moeten hebben om binnen de nieuwe grenzen te vallen.
Gegroet,
LN
Geplaatst: 30.08.2013 - 19:35
door LittleNinjaNL
Dat een klant veel auto's least vind ik nu niet echt een reden om maar duizenden euro's overboord te gooien. Een groot wagenpark betekent ongetwijfeld idioot scherpe prijzen. Waarom moeten ze dan nu nog eens duizenden extra euro's slikken? Ik durf te wedden dat het dan niet bij een uitzondering blijft..
Maar in ieder geval mooi dat het je gelukt is. Veel plezier met de V40.
Geplaatst: 03.09.2013 - 12:42
door Poekoek
Doet Volvo nog altijd zaken met PSA mbt de diesels? Dan is er misschien de kans dat de Euro6 diesel uit de nieuwe 308 in de V40 komt? Die heeft 120 PK en 300 NM koppel en voldoet in de 308 voor 2014 al aan de normen (die auto is wel ruim 100 kilo minder zwaar).
Geplaatst: 08.10.2013 - 10:29
door Poekoek
Iemand nog nieuws hier over?
Ik kan mij voorstellen dat de orders die vanaf nu ongeveer geschreven gaan worden al richting uitlevering begin 2014 gaan. Dan is duidelijkheid m.b.t. 14% of 20% wel gewenst lijkt mij (het 1e hoop ik natuurlijk op

).
Geplaatst: 08.10.2013 - 10:50
door pvdwaal
Bij afleveren had de dealer nog geen info hierover helaas