Pagina 1 van 1

Help! Dashboardkastje wil niet meer open!

Geplaatst: 29.05.2006 - 19:56
door BW
Help! Mijn dashboardkastje wil niet meer open! Wellicht omdat 'ie te vol zit. Hoe krijg ik dat ding zonder de boel te slopen weer open? Er liggen een hoop cd's en een navigatiesysteem in, dus wil wel graag die spullen weer terug! :P

Alle tips zijn welkom! :)

Geplaatst: 29.05.2006 - 20:30
door Ben
Zit hij op slot of alleen 'gewoon' dicht.
In het laatste geval goed duwen zodat het lipje van het slot wat ruimte krijgt en dan duwen en aan het knopje draaien tegelijk. Heeft bij de mijne wel eens geholpen. Toen zat er een blaadje papier tussen. Na lang zwoegen (ik voelde me een kluiskraker) is het uiteindelijk gelukt met Fingerspitzengefühl.

Geplaatst: 29.05.2006 - 22:43
door BW
Niet op slot, maar gewoon dicht. Je kan wel draaien maar ding wil niet open zeg maar. Echt irritant. :(

Geplaatst: 30.05.2006 - 19:09
door BW
Het is gelukt! Bovenstaande truuk werkt dus. Schoot wel een veertje los, maar boeiend. :P Nu kan je dat kastje dus openklikken zonder te hoeven draaien. Blijft goed zitten verder, dus ik vind 't wel bescheten zo.

Wel pech gehad vandaag en gisteren: elke keer wanneer de motor nét warm is, wil ie niet meer starten zodra ik weer verder wilde (moest naar tandarts, vandaag boodschappen). Half uur gewacht, tig startpogingen maar de motor sloeg maar niet aan. Gisteren kwam een garagebedrijf meteen langs, toen startte 'ie na 3-4x wel. Vandaag helaas niet, dus nu staat de 940 bij de garage. :( Hoop dat het iets simpels is (bougies/bougiekabels ofzo, zat ik wel aan te denken omdat 't in de benzine-toevoer lijkt te zitten).

Geplaatst: 03.07.2006 - 10:39
door Jan van den Horst
Beste BW

Mijn 940 lpt uit '96 , start ook niet als hij warm is.
Is het probleem bij jou inmiddels opgelost?
Wil je me laten weten wat de oorzaak was.

Mvgr
Jan vd Horst

Geplaatst: 14.08.2006 - 16:13
door BW
Jep, het was een vreemd probleem. Kennelijk kregen de injectors niet de juiste spanning en is de aansturing van de relais voor de injectoren vervangen. Dat had het probleem opgelost!

Geplaatst: 15.08.2006 - 20:25
door hollander
Hoi Jan , ook ik heb dit probleem met mn ouwe 940 gehad.
Ook bij dit voertuig was het realis niet meer in beste staat.
De kosten waren niet meer dan €15,=.
succes Peter

Geplaatst: 15.08.2006 - 20:25
door hollander
Hoi Jan , ook ik heb dit probleem met mn ouwe 940 gehad.
Ook bij dit voertuig was het realis niet meer in beste staat.
De kosten waren niet meer dan €15,=.
succes Peter

Geplaatst: 16.08.2006 - 18:16
door BW
Ik had de pech dat 'ie stuk ging toen ik bij m'n ouders was. Was dus aangewezen op de plaatselijke Ford-garage. Ze hadden ook de verdelerkap, bougies en bougiekabels vervangen (en de relais dus). Bleek de radiateur ook al stuk te zijn (nooit iets van gemerkt). Kosten: ruim 800 Euro. Daar ga ik dus nooit meer heen!