Pagina 1 van 1

Ik ook aan een VOLVO "Hij is besteld"

Geplaatst: 28.08.2013 - 11:18
door wombido
Hallo

Na een periode van 4 jaar is het eindelijk weer zover, ik mag weer een nieuwe leaseauto bestellen.
Mijn huidige auto, een Honda Insight is best wel een aardige auto. In ieder geval betrouwbaar want de auto heeft mij nog nooit laten staan. Wel twee keer een lekke band en zonder reservewiel sta je wel even te kijken.
Maargoed dat wist ik, en daarom heb ik als optie op de nieuwe Volvo in ieder geval een volwaardig reservewiel gekozen. De Honda was vooral goedkoop en een prima auto om van A naar B te komen. Nu ben ik vier jaar verder en is de keuze op het gebied van 14% bijtelling auto's vele malen groter.
Een aantal merken zijn de revue gepasseerd. Toyota Auris, Ford Focus en de Renault Megane allen 14% auto's. Tot ik ineens langs de snelweg reclame tegenkwam van de nieuwe Volvo V40 D2 en tot mijn verbazing ook 14% bijtelling. Eigenlijk was ik al gelijk verkocht. En qua leaseprijs kwam de Volvo (ondanks zijn hogere nieuwwaarde)relatief goedkoop uit de bus. Incl. brandstof €852,- dat is €12,- meer dan mijn vergoeding. Verbazingwekkend maar dit is vergeleken met de eerder genoemde merken eigenlijk geen verschil.
Voor de formaliteit toch maar een proefrit gemaakt met mijn zoon en eigenlijk was het niet nodig want dit zou 'm worden. De proefrit was alleen nog maar een bevestiging van mijn keuze.
Ik wil mijn huidige Honda niet afvallen, we zijn nou eenmaal 4 jaar verder en techniek dus ook. De Volvo is op dit moment nou eenmaal zeer compleet en heeft t.o.v. de Honda toch meer style. Een Honda is toch maar een Hybride uit het Hybride tijdperk maar wel lekker goedkoop. nu heb ik voor circa €80,- netto toch net iets meer auto...toch?
Ik heb de volgende configuratie besteld:

Volvo V40 (5d) 1.6d2 summum
Bekleding: Leder Charcoal/Blond/
Kleur: Passion Red

Tja waarom rood? persoonlijk vind ik dat een mooie kleur.. kortom persoonlijke voork(l)eur. Bekleding zal meer een dingetje worden, alleen gezien op een plaatje. Het sprak mij wel aan en volgens de dealer was het wel bijzonder.

Met de volgende opties en/of accessoires

Extra accessoire: Winterbanden
Optie: BUSINESS PRO PAKKET
Optie: Passion Red
Optie: Noodreservewiel :D
Optie: SUMMUM PLUS LINE (glazen dak, xenon verl. etc..)
Accessoire: Brilhouder
Accessoire: Lastdragers

De indicatieve fiscale waarde is: € 35.355,-

Kortom voor mij een zeer complete auto, ik kijk er dan ook naar uit. 29 oktober kan ik de auto ophalen.

Foto's er ervaringen t.z.t.

Geplaatst: 28.08.2013 - 14:59
door 4wielen
Over een jaar, en dat is ruim gerekend, zul je je afvragen hoe je ooit in die Honda hebt kunnen rijden. Ik vraag me dat nu al af :)

Geplaatst: 28.08.2013 - 18:25
door Strider
Dat lijkt me een zeer complete en mooie V40! Denk er overigens wel aan dat je vanaf 1-1-2014 109euro aan wegenbelasting per maand moet betalen :)

Geplaatst: 28.08.2013 - 19:22
door Voskuh
Strider schreef:Dat lijkt me een zeer complete en mooie V40! Denk er overigens wel aan dat je vanaf 1-1-2014 109euro aan wegenbelasting per maand moet betalen :)
Ik mag toch aannemen dat deze berekening inc. de wegenbelasting is.
Zelf zit ik toch een aardig stukje onder dit leasebedrag inc. wegenbelasting.

Geplaatst: 28.08.2013 - 19:46
door spacewagon
Voskuh schreef:
Strider schreef:Dat lijkt me een zeer complete en mooie V40! Denk er overigens wel aan dat je vanaf 1-1-2014 109euro aan wegenbelasting per maand moet betalen :)
Ik mag toch aannemen dat deze berekening inc. de wegenbelasting is.
Zelf zit ik toch een aardig stukje onder dit leasebedrag inc. wegenbelasting.
De leaseprijs is op basis van de situatie nu. Dus zonder wegenbelasting. Vanaf 1 januari wordt de leaseprijs 109 euro meer. De leasemaatschappij belast dat één op één door naar de contractant (lees: de werkgever). En die kan (maar dat hoeft niet) het weer doorbelasten naar de berijder.

Geplaatst: 28.08.2013 - 19:53
door Voskuh
spacewagon schreef:
Voskuh schreef:
Strider schreef:Dat lijkt me een zeer complete en mooie V40! Denk er overigens wel aan dat je vanaf 1-1-2014 109euro aan wegenbelasting per maand moet betalen :)
Ik mag toch aannemen dat deze berekening inc. de wegenbelasting is.
Zelf zit ik toch een aardig stukje onder dit leasebedrag inc. wegenbelasting.
De leaseprijs is op basis van de situatie nu. Dus zonder wegenbelasting. Vanaf 1 januari wordt de leaseprijs 109 euro meer. De leasemaatschappij belast dat één op één door naar de contractant (lees: de werkgever). En die kan (maar dat hoeft niet) het weer doorbelasten naar de berijder.
Begrijp ik, maar het zou mij verbazen als dit er nog bij zou komen met 852 eu per maand. Anders is het verschil tussen de ene of andere maatschappij toch wel heel groot (even uitgaande van 4 jaar of 160-180k km).
Ik moest er ook rekening mee houden en het bedrag is nu rond de 700 per maand inc. brandstof en na 1 januari ongeveer 820.

Geplaatst: 28.08.2013 - 20:37
door wombido
Hallo,
Persoonlijk dacht ik dat ik met 852 Euro goedkoop uit was, nu lees ik dat het ook veel goedkoper kan? Let wel bij mij is het incl. brandstof onbeperkt het aantal kilometers binnen en buitenland.
Maargoed dan os 700 Euro nog steeds een stuk goedkoper. Wat de wegenbelasting betreft, de directie is nog in beraad op wiens conto deze kosten komen. Ik ben niet naïef en vrees het ergste.
Tja het is niet anders, ik rij dan wel een auto naar mijn zin.

Geplaatst: 28.08.2013 - 21:14
door Voskuh
Ok, apart.
Bij mij is het 180k km of 4 jaar, inc. brandstof.
Wegenbelasting is niet voor mijn rekenening, maar moest er wel rekening mee houden gezien het leasebedrag dan per januari omhoog zou gaan, maar dan nog is het slechts 820.

Geplaatst: 31.10.2013 - 10:50
door wombido
Eindelijk was het dan zover .. 29 oktober om 10 uur de auto opgehaald. Het ophalen was wel een grappig moment, de auto stond namelijk op de eerste verdieping en d.m.v. een druk op de knop kwam de auto naar beneden. Eerst zie je dan de brug zakken en heel langzaam komt er iets roods in beeld en vervolgens zie je dan je auto naar beneden komen. Vervolgens de papierhandel in orde gemaakt en toen weer terug naar de auto voor de nodige uitleg. Ik ben inmiddels de helft alweer vergeten, maargoed dat komt wel weer als ik een tijdje rij.
Met een flesje wijn onder mijn arm verliet ik de dealer, eindelijk kon ik zelf plaatsnemen achter het stuur. Was nog wel even hilarisch bij de uitleg van de verwijderbare trekhaak, het is even een slag en als je dat door hebt dan gaat het wel. Ik ging er met geweld in en dat werkte niet echt haha, daarna nog even de elektronica doorgenomen pfff dat was nogal wat.

Eindelijk zelf achter het stuur, het eerste dat mij opviel dat waren de stoelen. Nu twee dagen verder en ik ben nog steeds een beetje zoekende naar de goede zit. Dat ligt niet aan de auto maar aan de zoveel verschillende verstel opties. Mijn vorige auto had dat niet en dan zocht ik de tussenweg en sloot een compromis. In dit geval is het wel heel anders eclectisch verstelbaar in alle richtingen, dat wil niet zeggen dat ik nu niet lekker zit, sterker nog de auto zit heerlijk en ik ben van mening dat het nog beter kan.
Het rijden was ook even wennen, van een automaat naar een schakelbak….. een automaat is toch wel ontspannen hoor. Maargoed het is niet anders en dat schakelen dat went nu al weer. Gisteravond heb ik een avond in de auto doorgebracht om de instellingen te doorlopen en mijn eigen spulletjes op te bergen. Beduidend minder opbergruimte dan in mijn vorige auto, minder vakjes voor losgeld, pennen en ander klein spul. Een positief neveneffect is, dat er minder troep in de auto ligt.
Inmiddels overal een plekje voor gezocht, gele vestjes, EHBO doos, kogel van de trekhaak, reserve lampjes alles ligt nu wel op z’n plek. Er zat ook nog een lifehammer bij de auto, die ligt nu in de kofferbak. Wel vreemd dat die nog geen plekje heeft gekregen, ik heb gekeken en zie ook niet zo gauw waar en hoe ik dat ding moet bevestigen. Mogelijk heeft iemand een tip.
Ik heb de instelling naar mijn hand gezet (denk ik), zal in de loop van de tijd nog wel veranderen. De navigatie is ook nog even erg wennen en voelt nog even onnatuurlijk aan… is een kwestie van tijd.
Eigenlijk ben ik vol lof over de auto, rijd lekker, veel gadgets, oogt goed en valt bij andere ook in de smaak.
Er zijn wel een aantal punten die mijn inziens overgewaardeerd worden. Verlichtingspack is eigenlijk niets anders dan twee minuscule gekleurde ledjes in het plafond die (als het heel erg donker is) een beetje een gloed afgeven. Beste grappig maar voegt voor mij niets toe. Het zou anders zijn als de verlichting bij de voeten een dezelfde kleur zouden zijn, maar dat blijft gewoon wit.

Eigenlijk is dat het enige .. mogelijk dat er later nog dingen bijkomen.

Dit was het even, later meer

Geplaatst: 31.10.2013 - 11:10
door dbt
Dat is wel een aparte onthulling, weer eens wat anders dan een doek er overheen :)

Door de vele instelmogelijkheden zijn de stoelen inderdaad goed af te stellen, ikzelf zat ook niet gelijk goed en ben tijdens een lange rit aan het fine-tunen geweest en zit nu prima!

De ledjes bij de voeten heb ik uit staan tijdens het rijden, als er een portier open gaat gaan deze weer aan samen met de interieurverlichting. De ledjes in het plafond had ik al in mijn Ford Fiesta en vind ik persoonlijk wel mooi en ook handig als je iets uit de armsteun moet pakken :)

Heb je al foto's van je V40? Naar de combinatie binnenkant ben ik wel benieuwd ;)

Geplaatst: 11.12.2013 - 10:18
door Reader
Hi Wombido, heb je toevallig een fototje van je interieur? Zit erover te denken een zelfde combinatie te bestellen.

Geplaatst: 11.12.2013 - 12:34
door wombido
Ik ga proberen morgen een aantal foto's te maken van het interieur. Persoonlijk ben ik wel erg tevreden ... ook de reacties uit mijn omgeving zijn wel positief.

Geplaatst: 11.12.2013 - 12:48
door Elanski
Strider schreef:Dat lijkt me een zeer complete en mooie V40! Denk er overigens wel aan dat je vanaf 1-1-2014 109euro aan wegenbelasting per maand moet betalen :)
Dit vind ik zoiets mafs. Is nl helemaal langs mij heen gegaan. Misschien ook omdat ik een soort luie leaser ben en ervan uitga dat alles in de leaseprijs is inbegrepen. Stiekem vind ik dat de zowel de leasmij als ook de dealer dit toch ergens in het verkoop/ bestel gesprek hadden mogen noemen. Volvo loopt net als andere 14 of 7% aanbieder te koop met lagebijtellingsbelasting, maar als de belasting omhoog gaat hoor je niemand er over. Ik ga er zelf vanuit dat mijn werkgever alles voor haar rekening neemt, hoop ik. Want met MRB erbij hadden velen net zo goed een D3 of D4 of V60 kunnen nemen. In mijn geval misschien wel een ander merk gekozen.

Geplaatst: 11.12.2013 - 13:45
door wombido
Ik sluit me niet aan bij het feit dat je zegt dat de dealer dit had moeten melden. Zij doen er alles aan om auto's aan de man te brengen en dan wil je geen nadelige uilatingen doen. Vanuit de leasemij zou je wel denken dat er een soort van melding zou moeten komen. Helaas is dat niet gedaan. Wat betreft de kosten van de MRB, ik vrees da tik daar zelf voor moet opdraaien. Tijdens de bestelprocedure werd wel iets vermeld .. zoiets van: dat zij niet verantwoordelijk zijn voor wetwijzigingen blablabla. Desondanks zou het mij niet weerhouden hebben om voor deze auto te kiezen. Maarrrrrr (ik kan het nu niet meer narekenen) de nieuwe Mercedes zou dan ook een optie kunnen zijn.
Voor nu is het niet anders en over drie jaar kijken we weer verder..

Geplaatst: 11.12.2013 - 14:25
door Inny
Elanski schreef:Dit vind ik zoiets mafs. Is nl helemaal langs mij heen gegaan. Misschien ook omdat ik een soort luie leaser ben en ervan uitga dat alles in de leaseprijs is inbegrepen. Stiekem vind ik dat de zowel de leasmij als ook de dealer dit toch ergens in het verkoop/ bestel gesprek hadden mogen noemen. Volvo loopt net als andere 14 of 7% aanbieder te koop met lagebijtellingsbelasting, maar als de belasting omhoog gaat hoor je niemand er over. Ik ga er zelf vanuit dat mijn werkgever alles voor haar rekening neemt, hoop ik. Want met MRB erbij hadden velen net zo goed een D3 of D4 of V60 kunnen nemen. In mijn geval misschien wel een ander merk gekozen.
Het is inderdaad zo dat de leasemaatschappij dit eenvoudigweg doorbelast aan de werkgever. De vraag is dus wat jouw afspraken zijn met je werkgever. Ik zou je leaseovereenkomst er maar eens op nalezen. Bij ons staat het nu zo ongeveer een jaar duidelijk in nieuwe leaseovereenkomsten vermeld.

De D3 en D4 zijn zo een paar duizend euro duurder, en gezien de bijtelling van 20-25% zal het bij privégebruik lang niet op gaan dat je die net zo goed had kunnen nemen.

In deze formule is de V40 echt een unieke aanbieding (geweest).

Geplaatst: 11.12.2013 - 14:27
door Inny
wombido schreef:Ik sluit me niet aan bij het feit dat je zegt dat de dealer dit had moeten melden. Zij doen er alles aan om auto's aan de man te brengen en dan wil je geen nadelige uilatingen doen.
Jij vindt dat een dealer het recht heeft, en geen plicht heeft, om bekende nadelen te melden aan een potentiële koper 'omdat ze maar moeten verkopen?' Heel bijzonder. Overigens denk ik dat het inderdaad meer de taak is van de leasemaatschappij/werkgever om hierover te informeren, en dat gebeurt ook echt wel (mogelijke uitzonderingen daargelaten).

Ik kan me voorstellen dat de veronderstelling bij de dealer/leasemij er kan zijn dat dit bekend is, zij hebben er namelijk continu mee te maken, maar ik vind zeker dat het gemeld moet worden.

Maar goed, als je jezelf niet informeert c.q. goed laat informeren...

Geplaatst: 11.12.2013 - 14:58
door JustinK
wombido schreef:Wat betreft de kosten van de MRB, ik vrees da tik daar zelf voor moet opdraaien. Tijdens de bestelprocedure werd wel iets vermeld .. zoiets van: dat zij niet verantwoordelijk zijn voor wetwijzigingen blablabla. Desondanks zou het mij niet weerhouden hebben om voor deze auto te kiezen.
Same here :)

Ik vind het overigens verbazingwekkend dat er bij ons nog steeds geen 100% duidelijkheid is over die MRB.
Inny schreef:In deze formule is de V40 echt een unieke aanbieding (geweest).
Nou echt wel! Ze zijn zeker het half jaar echt bij bosjes uitgeleverd, maar we zijn nog een beetje 'uniek' omdat ie niet volgend jaar ook 14% bijtelling heeft. Waar half leaserijdend Nederland in een 14% Focus of Megane rijdt, hebben wij een auto die luxer/sjieker/beter/sportiever/mooier is :)

Je moet dus ook gewoon een beetje geluk hebben op welk moment je weer een nieuwe leasebak mag uitzoeken. Als ik eind 2012 aan de beurt was geweest, was het hoogstwaarschijnlijk een Megane GT-line geworden. Als ik in 2014 aan de beurt was geweest denk ik een A3 G-Tron.

Geplaatst: 11.12.2013 - 19:01
door Elanski
Justin, klopt helemaal. 4 jaar geleden waren er geen ineterssante 20%. Daardoor was het wel lekker overzichtelijk. Toen kregen de collega's allemaal "goedkope" A4's en 320ede's, wat 20%. Nu zitten wij iig voor een dubbeltje op de eerste rang er vanuitgaand dat mijn werkgever betaalt....

Volgens mijn leasemij (GE) is het nog steeds niet helemaal duideijk hoe het zit met de MRB omdat het nog steeds niet door de 1e kamer is.

Geplaatst: 11.12.2013 - 19:05
door OGA244
Dat is bij mijn weten juist wel al lang afgehamerd, de belastingdienst heeft de aankondigingen ook al verstuurd richting kentekenhouders.
Deze verandering per 1/2014 is ook al een jaar of 4 bekend

Geplaatst: 12.12.2013 - 12:31
door RalfOnline
Klopt, dat is al een paar jaar bekend dat per 1-1-14 weer MRB op de desbetreffende modellen geheven gaat worden.