ervaringen atf olie

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
OOge
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 23.07.2013 - 00:33

heeft iemand hier ervaring met de ATF olie van de duitse fabrikanten.
Ik woon vlakbij de grens en dus even naar duitsland rijden scheelt.

Ravenol T-IV ATF (voor aisin warner gearbox)
Addinol ATF XN PLUS (Aisin Warner AW-1)
ROWE ATF9000
FUCHS ATF4400

Ik dacht dat uit het lijstje alleen addinol synthetisch is, en de rest HC/HT olie is.
-- 2.4 S80 2005 Exclusive --
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Interessant. Ik dacht dat alleen MOBIL die T-IV atf nog maakte.

Scheelt dat zoveel in € dan?
Gebruikersavatar
TPRPowerflush
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

Helaas moet ik je zeggen dat die Ravenol ook gewoon een HC is, dat is in de basis een minerale olie met eigenschappen van een syntheet.
De warenwet in DE is zeer streng, en fabrikanten die in NL een bepaalde olie mogen aanbieden als syntheet ( als er maar een klein percentage syntheet door zit mag het in NL al syntheet heten, ik dacht 10% ) mogen dat in DE alleen als het een volledig synthetische olie is.

Verder moeten we beseffen dat een volsyntheet het allerbeste is, als basis, en ook het beste tegen hogere temperaturen kan, en dan ook langer goed blijft om die redenen.
Laat je dus nooit inpalmen door mooie kreten zoals H.C. Technosythese en dergelijke, dat gaat dus gewoon gewoon om minerale olie al dan niet versterkt met eigenschappen van een syntheet.

Ik gebruik om die redenen daarom alleen ( vol ) syntheet van Motul, en dat mag in Duitsland ook gewoon syntheet heten.

Van een baklap kan je immers ook geen kogelbiefstuk maken, hoe je het ook bewerkt.

Ten slotte zijn Duitsers erg gefixeerd om de " freigabe " van een bepaalde olie door de fabrikant van de auto.
Men is zeer terughoudend w.b.t olie die geschikt is voor, en niet het predicaat vrijgave van in dit geval de JWS 3309 van AW heeft...
Het is maar dat je heel zeker bent wat je er in gooit, de kwaliteit van de olie bepaald ook altijd de gewenste resultaten...
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl

voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Gebruikersavatar
xc-men
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
Locatie: Spanje en Brasil
Contacteer:

Ik heb een beetje onderzoek gedaan en Mobil is nog de nog de enige die de ATF 3309 maakt.
Exxon is since vorig jaar gestopt.
Ik zo gewoon voor Mobil gaan dan weet je dat de juist ATF krijg.

Alle ander merken....... je weet het maar nooit wat ze er in goeien.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Lees ook even het forum door waarbij mensen hun bak hebben laten spoelen met full syn olie die altijd hebben gelopen op de minerale olie van Mobil.
Ik heb uiteindelijk de full synthetische olie er weer af laten halen bij een 2e flush en de originele minerale olie weer laten toevoegen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Gebruikersavatar
xc-men
4th Gear member
Berichten: 687
Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
Locatie: Spanje en Brasil
Contacteer:

full synthetische olie of een paar % Synthetisch oil is helemaal fout.
Mobil maakt de ATF op specs en opdracht van Aisin AW de makers van de TF-80SC versnelling Bak.

Mobil ATF 3009 zit ook in the Flessen van Volvo en Toyota (lexus).

Alle andere ATF zou ik niet in een TF-80SC versnelling Bak gooien.
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19847
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

xc-men schreef: full synthetische olie of een paar % Synthetisch oil is helemaal fout.
Mobil maakt de ATF op specs en opdracht van Aisin AW de makers van de TF-80SC versnelling Bak.

Mobil ATF 3009 zit ook in the Flessen van Volvo en Toyota (lexus).

Alle andere ATF zou ik niet in een TF-80SC versnelling Bak gooien.
Dat is proefondervindelijk ook wel gebleken.
Van mineraal naar synthetisch gaf een paar weken geen problemen daarna zat er meer slip in de bak, kwam lockup bij een hoger toerental tot stand en had het bij sommigen een nerveus toerental tot gevolg.
Ook hier alleen de voorgeschreven atf Mobil minerale olie in de bak zoals Volvo het voorschrijft.
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”