Pagina 1 van 1

remblokken lopen aan

Geplaatst: 02.09.2013 - 18:31
door jerkar
Hallo allemaal,

Van het weekend heb ik alle schijven en blokken(leuke aanbieding parts4swedes) vervangen van mijn Volvo s60 my2006. nu 50 km verder loopt linksvoor nog steeds aan. Op de krik kun je na een flinke zwengel het wiel wel een rondje laten lopen maar hoor je dat de blokken constant tegen de schijf zitten. ook tijdens het rijden hoor je licht zingen. is dit normaal?
de rest loopt wel vrij.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Geplaatst: 02.09.2013 - 18:43
door MarcoHollaar
Lijkt dat de remmen opnieuw ontlucht moeten worden, cq. een teveel aan remvloeistof dient te worden afgevoerd.

Met de oude blokken was meer vloeistof nodig, wellicht zoveel meer dat met de nieuwe blokken je expansie-vat het teveel aan olie niet kan bolwerken en daarom de remmen niet helemaal laat vrijkomen.

Effe checken dus....

Geplaatst: 02.09.2013 - 19:36
door jerkar
Reservoir had ik wel wat leger gemaakt. Nu heb ik het tussen min. en max. gezet. Morgen even kijken of dit uitmaakt. Lucht kan in principe toch niet? Er zijn geen leidingen los gemaakt.

Geplaatst: 02.09.2013 - 19:38
door MarcoHollaar
Dan in principe niet als je dat niet los gehad hebt.
Heb je alle bewegende delen ook goed met kopervet ingesmeerd, zodat de rem goed kan "lossen"?

Geplaatst: 02.09.2013 - 20:15
door MN-NL
De blokken lopen bij een schijfrem altijd tegen de schijf aan. Maar er hoort geen druk op te staan. Als je het wiel een zwengel geeft moet het toch minimaal enkele keren ronddraaien, anders gaat het te zwaar en is er iets niet in orde.

Let wel, je lagers, assen, en bak in zijn vrij draaien allemaal mee dus dat kost ook wat energie.

Als je het niet vertrouwt en er niet uit komt, laat er dan door iemand met ervaring naar kijken. Het gaat om je remmen tenslotte!

Marc

Geplaatst: 03.09.2013 - 09:02
door jerkar
Vanmorgen even langs euromasters gereden. Bleek de ankerplaat tegen de schijf aan te lopen :oops: 10 seconden met een schroevendraaier en het was opgelost. Bedankt voor de reacties :cheers:

Geplaatst: 03.09.2013 - 23:56
door kajotan
Heb ik inderdaad ook eens gehad bij mijn S60.
Let er wel op dat je alles rustig in rijdt/remt, liefst geen rem ingetrapt houden als je stil staat (na afremmen) i.v.m. afkoelen van de schijven en blokken.

Geplaatst: 04.09.2013 - 01:41
door MarcoHollaar
Te bruusk remmen zal resulteren in "verglazen" van de blokken en dan kun je weer nieuwe blokken monteren, want dat remt voor geen meter.....

Geplaatst: 04.09.2013 - 08:30
door MN-NL
MarcoHollaar schreef:Te bruusk remmen zal resulteren in "verglazen" van de blokken en dan kun je weer nieuwe blokken monteren, want dat remt voor geen meter.....
Pardon? Remblokken hebben juist een paar goede hittecycli nodig om maximaal te presteren. Eerst inrijden er n daarna een aantal stevige remacties, oplopend. Zoek een rustige plek uit!

Verglazen krijg je niet van hard remmen maar van langdurig een beetje remmen. Op de rem de berg af, dt soort acties. Dat de blokken heet worden en blijven tot de rook eraf slaat.

Marc

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:21
door DrRossi
Ik neem aan dat je de ronde stofkap bedoelt.
Ik heb dan toch het gevoel van was naar een garage gegaan voor het vervangen van je remmen.
Iedereen sleutelt maar wat aan, maar of het er echt veiliger van wordt ?

Geplaatst: 04.09.2013 - 09:21
door MarcoHollaar
Dan zeg je er wel wat bij, goed opwarmen.

Maar direct vol remmen met koude remmen is echt niet levensduur verhogend.