Hallo mede volvorijders.
Ik heb een probleempje,
als ik met mijn volvo 850 gas geef onder het rijden, dus boven de 3000 toeren komt slaan de lampjes van ABS en Tractioncontrol aan wat zou dit kunnen zijn ?
Offtopic..
heeft er iemand misschien nog een oude aircopomp liggen van een 850 de mijne is versleten.
Mvg Joris
ABS en Tractioncontrol
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik denk dat die 3000 euro toeval is en dat de ABS controller of een ABS sensor niet lekker is. Heb je hem al uit gelezen?
Voor aircopomp: sloperij. Waar woon je?
Voor aircopomp: sloperij. Waar woon je?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Eh, Ed, 3000 euro, of 3000 toeren?
Ik verdenk de abs controller ook.

Ik verdenk de abs controller ook.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
DOe maar rpm inderdaad, was niet meer helemaal fris blijkbaar.elianmars schreef:Eh, Ed, 3000 euro, of 3000 toeren?![]()
Ik verdenk de abs controller ook.
In Brabant zitten een boel sloperijen, verwijst in Uden bijvoorbeeld.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 21:10
Bij mijn v70n had ik dezelfde problemen, en dit is vrij gemakkelijk op te lossen.
ABS-computer loshalen. Hij moet ook open zodat je printplaat ziet. In veel gevallen is het tin om de connectoren van de stekkers gescheurd. Goed kijken, want de scheurtjes zijn klein. Controleer alle contactpunten van de stekkers!
Gevolg van de scheurtjes is dat hij dus niet constant connectie heeft met de auto en storing gaat aangeven.
Oplossing: voorzichtig wat nieuwe tin erbij solderen zodat het weer een net connectiepunt is. Computer weer netjes dichtmaken, bij voorkeur met kit om vocht geen kans te geven.
Nu de connectors in de printplaat weer goed contact maken, zul jij geen storing meer hebben.
ABS-computer loshalen. Hij moet ook open zodat je printplaat ziet. In veel gevallen is het tin om de connectoren van de stekkers gescheurd. Goed kijken, want de scheurtjes zijn klein. Controleer alle contactpunten van de stekkers!
Gevolg van de scheurtjes is dat hij dus niet constant connectie heeft met de auto en storing gaat aangeven.
Oplossing: voorzichtig wat nieuwe tin erbij solderen zodat het weer een net connectiepunt is. Computer weer netjes dichtmaken, bij voorkeur met kit om vocht geen kans te geven.
Nu de connectors in de printplaat weer goed contact maken, zul jij geen storing meer hebben.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Het probleem zit niet altijd in de controller,eerst uit laten lezen is verstandiger,ABS bestaat uit meer onderdelen dan alleen de controller.
En voor een leek is het niet eventjes doorsolderen,je moet echt wel weten waar je mee bezig bent.
En voor een leek is het niet eventjes doorsolderen,je moet echt wel weten waar je mee bezig bent.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 16.09.2013 - 21:10
Je moet wel met een soldeerbout om kunnen gaan, maar veel kunde hoef je hier niet voor te hebben.
Van te voren wat s39 erop. Het contactpunt bovenop verwarmen met de soldeerbout en er dan wat tin bij houden waar de scheurtjes zitten.
Vermijd in alle geval contact met de printplaat zelf, maar dat spreekt wel voor zich.
Van te voren wat s39 erop. Het contactpunt bovenop verwarmen met de soldeerbout en er dan wat tin bij houden waar de scheurtjes zitten.
Vermijd in alle geval contact met de printplaat zelf, maar dat spreekt wel voor zich.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 20:01
S39 is tegenwoordig uit den boze. Je moet soldeervet ook niet gebruiken. S39 en soldeervet vreten de electronica weg. Je moet harskern soldeer gebruiken.
Die vloeimiddelen zijn leuk om blik of koperen lampen ed te solderen.
Grt Rob
Die vloeimiddelen zijn leuk om blik of koperen lampen ed te solderen.
Grt Rob
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Met Vida kan het niet,alleen met het oude uitlees systeem..
Wat er met je auto aan de hand is?,de controller is in de meeste gevallen stuk..
Dat heb ik naast Vida ook nog..
Wat er met je auto aan de hand is?,de controller is in de meeste gevallen stuk..
Dat heb ik naast Vida ook nog..
Laatst gewijzigd door MarioC70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.