Pagina 1 van 1

Wielkasten

Geplaatst: 05.09.2013 - 23:25
door Frank24
Wellicht een vreemd topic, maar ik was toch verbaasd toen ik het zag:
Bij de bezichtiging van een gebruikte V70 probeerde ik te achterhalen of de Auto met niveauregeling was uitgerust, door even in de achterste wielkasten te kijken. Daarbij stelde ik vast, dat de wielkasten zijn bekleed met een soort Polyester/stof, dat normaal gesproken in de bagageruimte wordt verwerkt. Lijkt me op den duur niet echt robuust, en als er eenmaal een gat in zit is het een kwestie van tijd voordat de hele handel erachter begint te roesten....
Wie weet hier meer over of heeft een pausibele verklaring waarom ze nu uitgerekend zulk soort materiaal in de wielkasten verwerken?

Geplaatst: 05.09.2013 - 23:29
door lint
Normaal zitten er kunststof binnenschermen in de voorste en achterste wielkasten.

Geplaatst: 05.09.2013 - 23:32
door MarcoHollaar
Heb ook niveauregeling en normale kunststof binnenschermen.
Nivomat is te herkennen aan de reservoirs bij de achterwielophanging.
Het grootste deel van de veerpoot is niet zichtbaar.

Geplaatst: 06.09.2013 - 16:17
door nossy
Denk dat dit een speciaal hiervoor ontworpen materie is hoor.
Zal wel wat slijtage kunnen verduren.

Ik denk dat ze vooral zo'n stof gebruiken om het geluidsniveau te doen dalen.
Water die opspat, steentjes die in het rond vliegen in je wielkast
het zijn dingen die je beter hoort met een plastic wielkuip

Re: Wielkasten

Geplaatst: 06.09.2013 - 16:24
door Johan s60
Frank24 schreef:Wellicht een vreemd topic, maar ik was toch verbaasd toen ik het zag:
Bij de bezichtiging van een gebruikte V70 probeerde ik te achterhalen of de Auto met niveauregeling was uitgerust, door even in de achterste wielkasten te kijken. Daarbij stelde ik vast, dat de wielkasten zijn bekleed met een soort Polyester/stof, dat normaal gesproken in de bagageruimte wordt verwerkt. Lijkt me op den duur niet echt robuust, en als er eenmaal een gat in zit is het een kwestie van tijd voordat de hele handel erachter begint te roesten....
Wie weet hier meer over of heeft een pausibele verklaring waarom ze nu uitgerekend zulk soort materiaal in de wielkasten verwerken?
Ik vermoed om het opspatten van regenwater te voorkomen, vaak zie je dit bij vrachtwagens ook, een soort mat waardoor je veel minder last van spray hebt

Geplaatst: 08.11.2013 - 21:43
door Frank24
Hoe ze op het idee gekomen zijn, heb ik inmiddels achterhaald: Regelrecht van Ford overgenomen.
De vraag is dus nu wat erachter zit, kunststof of direkt metaal. Dat blijkt dan de komende jaren wel, als deze Modellen wat ouder worden en de eerste slijtageverschijnselen optreden. Roestproblemen zijn inmiddels bij vele actuele merken terug van weggeweest, dus het kan nog spannend worden!