Onderhoud schema

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VolvoLol
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 16.01.2005 - 00:39

Hallo volvoland,

Helemaal verliefd ben ik sinds kort pop de V40. Ik heb niet zo veel geld en enigszins uitgesproken wensen (o.a. automaat). Nu twijfel ik over het kilometrage. Hij heeft 170 000 gereden. Is dat veel? Moet er volgens het onderhoudsboekje nog iets duurs gebeuren in de komende jaren?

Bedankt, Volvolol
Gebruikersavatar
Leo
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 07.11.2004 - 15:46
Locatie: Oosterhout (NB)

Hoi Volvolol,

170.000 km? Ga er van uit dat hij net is ingereden :D

De gemiddelde Volvo (lees: de gemiddelde moderne auto met een wat grotere motor) behoort met normaal onderhoud zo'n 3 á 400.000 km mee te kunnen. Mijn S40 1.8 heeft er nu ca. 215.000 km op zitten en loopt nog als een naaimachine.

Wat zijn mijn verwachtingen voor de toekomst? De grotere kosten zullen zich tegen de 240.000 km aandienen. Bij die km-stand moet in ieder geval de distributieriem met spanrollen en vermoedelijk ook de waterpomp vervangen worden (zal, al naar gelang de plaats waar je het laat doen tussen de
€ 200,= en € 400,= kosten). Tegen die tijd zullen ook de remschijven en blokken aan de voorwielen wel aan vervanging toe zijn (ca. € 200,= aan onderdelen) Ook de koppeling zal niet het eeuwige leven hebben, maar dat is erg afhankelijk van de rijstijl van de (vorige) eigenaar :roll:

Verder verwacht ik naast het reguliere onderhoud niet meer dan het gebruikelijke gedoe: banden, snaren, rubbers, stofhoezen, wiellagers, eventueel een draagarm (fuseekogel), maar dat zal allemaal de kop niet kosten (het meeste repareer ik waarschijnlijk zelf)

Kortom, ik verwacht er nog een hoop lol aan te beleven :wink:
'Experience is the name so many people give to their mistakes' (Oscar Wilde)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”