Pagina 1 van 1

2.4i Motor houd in

Geplaatst: 10.09.2013 - 20:26
door rich73
Hallo,
Ik rij een V50 2.4i uit 2005 met een g3 instalatie die er vanaf november in zit.
Nu heb ik af en toe het probleem dat hij bij lage toeren inhoud vooral bij vol gas dan brom de motor erg totdat je voorbij de 4000 toeren kom, het lijk ook wel of er vermogen verlies is. Het is zowel op gas en benzine. Vervolgens gaat ook het storing lampje branden en die ga er na zoveel starts weer uit. De volgende storingen zijn dan gevonden:
inlaat nokkenasregeling- signaal te laag.
Communicatie tussen regeleenheden Communicatieproblemen met motorregeleenheid.
Storingssignaal accutempratuur.
Brandstofdruksensor- signaal te hoog.
Multifunctionele RTI-knop ongeldige combinatie.

Na bij de dealer geweest te zijn en daar geen echte oplossing gevonden werd en een groot diep onderzoek werd voorgesteld probeer ik nu hier wat extra kennis op te doen.
Ik vraag mij af of iemand hier op het forum ervaring heeft met dit probleem.
Bij de koude start loop de motor hoog en valt het toerental langzaam terug daarbij klink het net of er al 1 cilinder niet meeloop. Als de motor daarna stationair draaid klink hij weer goed. Zijn er echte Volvo specialisten waar ik evt terecht kan.

Geplaatst: 10.09.2013 - 22:19
door zjeeraar
Ik heb ook een V50 2.4i (2004) met G3 en heb ook erg veel problemen gehad. Zou denk ik in eerste instantie laten kijken naar de ontsteking (bougies/bobines), maar daar registreert de ECU dus geen storing op.

Klepspeling al gemeten? Verliest de auto koelvloeistof, of is de druk op het koelsysteem erg hoog? Wat is de kilometerstand van de auto?

Geplaatst: 10.09.2013 - 22:20
door zjeeraar
Overigens ben ik uitstekend geholpen door forumlid MarioC70.

Geplaatst: 10.09.2013 - 22:34
door rich73
Hallo Zjeeraar,
Ik heb dat topic helemaal gelezen, de auto heeft maar 92.000 km gelopen. De bougies zijn al vervangen en toen was de storing even weg. Zat zelf ook te denken aan de bobinekappen maar bij de dealer zeiden ze dat de ecu dat zal registreren. het lijk net of de nokkenasverstelling blijf vastzitten op hoge toeren.

Geplaatst: 10.09.2013 - 22:45
door zjeeraar
Ik heb de bougies destijds 2x zelfs laten vervangen, en het probleem bleef toen steeds ongeveer een week weg. Het probleem was uiteindelijk dat de kop er vermoedelijk ooit af is gehaald en de rekbouten opnieuw waren gebruikt, hierdoor kon er koelvloeistof in de cilinder lopen. Nieuwe bougies vonken beter en kunnen dat tijdelijk dus verbloemen..

Heb je al naar koelvloeistofniveau/druk gekeken?

Geplaatst: 10.09.2013 - 22:48
door rich73
Nog een toevoeging,
Het koelsysteem van de auto is in orde.
De auto is bij 78000 km op gas gezet met een electrisch klepsmeersysteem van flashlube.

Weet jii misschien hoe ik in contact kom met MarioC70?

Geplaatst: 10.09.2013 - 22:51
door rich73
zjeeraar schreef:Ik heb de bougies destijds 2x zelfs laten vervangen, en het probleem bleef toen steeds ongeveer een week weg. Het probleem was uiteindelijk dat de kop er vermoedelijk ooit af is gehaald en de rekbouten opnieuw waren gebruikt, hierdoor kon er koelvloeistof in de cilinder lopen. Nieuwe bougies vonken beter en kunnen dat tijdelijk dus verbloemen..

Heb je al naar koelvloeistofniveau/druk gekeken?
De bougie's heb ik trouwens zelf vervangen en zag er toen normaal en alle 5 gelijk uit. ook heb ik de inlaatpakkingen vervangen van het spruitstuk.

Geplaatst: 10.09.2013 - 22:51
door zjeeraar
Ik zou een PB sturen via dit forum, heb ik destijds ook gedaan.

Geplaatst: 10.09.2013 - 22:54
door rich73
Ik heb dat al gedaan, waarschijnlijk is hij op vakantie..

Heb je niet het adres waar hij werkt ofzo

Geplaatst: 11.09.2013 - 09:09
door zjeeraar
rich73 via een PM geholpen

Geplaatst: 26.09.2013 - 16:55
door zjeeraar
Hoe is het afgelopen rich73?