2.4i Motor houd in
Geplaatst: 10.09.2013 - 20:26
Hallo,
Ik rij een V50 2.4i uit 2005 met een g3 instalatie die er vanaf november in zit.
Nu heb ik af en toe het probleem dat hij bij lage toeren inhoud vooral bij vol gas dan brom de motor erg totdat je voorbij de 4000 toeren kom, het lijk ook wel of er vermogen verlies is. Het is zowel op gas en benzine. Vervolgens gaat ook het storing lampje branden en die ga er na zoveel starts weer uit. De volgende storingen zijn dan gevonden:
inlaat nokkenasregeling- signaal te laag.
Communicatie tussen regeleenheden Communicatieproblemen met motorregeleenheid.
Storingssignaal accutempratuur.
Brandstofdruksensor- signaal te hoog.
Multifunctionele RTI-knop ongeldige combinatie.
Na bij de dealer geweest te zijn en daar geen echte oplossing gevonden werd en een groot diep onderzoek werd voorgesteld probeer ik nu hier wat extra kennis op te doen.
Ik vraag mij af of iemand hier op het forum ervaring heeft met dit probleem.
Bij de koude start loop de motor hoog en valt het toerental langzaam terug daarbij klink het net of er al 1 cilinder niet meeloop. Als de motor daarna stationair draaid klink hij weer goed. Zijn er echte Volvo specialisten waar ik evt terecht kan.
Ik rij een V50 2.4i uit 2005 met een g3 instalatie die er vanaf november in zit.
Nu heb ik af en toe het probleem dat hij bij lage toeren inhoud vooral bij vol gas dan brom de motor erg totdat je voorbij de 4000 toeren kom, het lijk ook wel of er vermogen verlies is. Het is zowel op gas en benzine. Vervolgens gaat ook het storing lampje branden en die ga er na zoveel starts weer uit. De volgende storingen zijn dan gevonden:
inlaat nokkenasregeling- signaal te laag.
Communicatie tussen regeleenheden Communicatieproblemen met motorregeleenheid.
Storingssignaal accutempratuur.
Brandstofdruksensor- signaal te hoog.
Multifunctionele RTI-knop ongeldige combinatie.
Na bij de dealer geweest te zijn en daar geen echte oplossing gevonden werd en een groot diep onderzoek werd voorgesteld probeer ik nu hier wat extra kennis op te doen.
Ik vraag mij af of iemand hier op het forum ervaring heeft met dit probleem.
Bij de koude start loop de motor hoog en valt het toerental langzaam terug daarbij klink het net of er al 1 cilinder niet meeloop. Als de motor daarna stationair draaid klink hij weer goed. Zijn er echte Volvo specialisten waar ik evt terecht kan.