Pagina 1 van 1

vervanging voorruit

Geplaatst: 12.09.2013 - 15:02
door isomo
Beste volvogenoten,

Wellicht zal de voorruit van mijn S60 - bwj 2011 moeten vervangen worden.

Verzekeringsmaatschappij eist (tenzij je bereid bent een eigen risico te dragen bij vervanging door de dealer) dat je beroep doet op Carglas.

Ik stel mij alleen de vraag of zij voldoende know-how hebben dit te fixen, voornamelijk wat electronia betreft voor het city-safety systeem.

Vervangt men de sensor mee? Blijft de oude console met sensoren behouden en plaatst men deze over naar de nieuwe ruit?

Regen- en lichtsensor baart mij geen zorgen, gezien dit eerder gemeengoed is geworden.

Iemand ervaring ermee?

Tweede vraagje : T-tec bekleding vertoont al een scheur aan de linker kant van chauffeursstoel! Ben niet echt opgetogen van de kwaliteit ervan.
Heeft iemand gelijkaardige ervaringen of net andersom?

Alvast bedankt voor jullie reply.

Geplaatst: 12.09.2013 - 16:04
door lancer
De T-Tec lijkt me een garantie gevalletje.

De console zal overgezet moeten worden. Let er ook op dat er een ruit van gelijke kwaliteit gemonteerd wordt (even dik)

Geplaatst: 12.09.2013 - 19:23
door jaapburg
Ik zou van de verzekering eisen dat je de ruit bij de Volvo dealer mag laten vervangen. Mijn Volvo dealer heeft dat laatst ook gedaan, en ze hebben het verschil in eigen risisco voor mij betaald. Zo kostte het mij niets, en de verzekering ook niets extra.

Ben van mening dat ze bij Carglass een hoop prutsers en stagairs hebben lopen, wat bij mijn auto al eens tot een kapotte CEM heeft geleid, hier was water in gelopen via de voorruit. Deze was niet goed verlijmd bij de Carglass...

Gewoon even bij je dealer vragen, vaak willen ze wel dat eigen risisco voor je betalen!

Geplaatst: 12.09.2013 - 19:40
door Mart van der Steeg
Carglass nee,
Autotaalglas heb ik wel goede ervaringen mee, maar liever via de dealer, die het overigens ook uitbesteed, maar wel het goede materiaal er in laat zetten.

Geplaatst: 12.09.2013 - 20:51
door mjeuring
Ik heb gewoon een Volvo ruit geëist bij Carglass, welke waarschijnlijk, net zoals de imitatie versie, van Saint Gobain komt :)

Geplaatst: 12.09.2013 - 21:41
door lint
Altijd voor een originele ruit kiezen!

Geplaatst: 12.09.2013 - 21:55
door Mart van der Steeg
lint schreef:Altijd voor een originele ruit kiezen!
Per 1 november zit ik bij Volvo Car Insurance, dat gaat dus goedkomen.

Geplaatst: 13.09.2013 - 14:12
door mjeuring
lint schreef:Altijd voor een originele ruit kiezen!
Tuurlijk, betaal tenslotte ook verzekeringspremie voor een originele Volvo.

Geplaatst: 13.09.2013 - 15:25
door MarioC70
Een goeie dealer monteerd zelf ruiten en Volvo maakt zelf geen ruiten,zijn meestal van Pilkins..

Geplaatst: 13.09.2013 - 16:50
door lint
Dat bedoel ik ook met een originele ruit, beter gezegd een goed merk ruit zoals gebruikt bij 1e montage door Volvo!

Geplaatst: 13.09.2013 - 17:08
door isomo
beste collega's,

Mijn vrees gaat niet echt uit naar de kwaliteit van de ruit. Volvo maakt deze zelf niet en koopt deze ook aan bij wellicht gerenomeerde leveranciers. Carglas en concullega's wellicht ook.

De issue is voor mij althans : kunnen niet-volvo "specialisten" er zorg voor dragen dat City-safety opnieuw correct werkt.

Ik vermoed dat dit canbus geregeld is en bij vervanging/herstelling er mogelijks een herprogrammatie / nieuwe opload van het systeem nodig is.

Ik huiver bij de gedachte dat ie op de autobaan aan 120 km/h denkt plots alles te moeten stoppen.... of iet dergelijks.

Is hierover iets gekend door jullie?

Geplaatst: 14.09.2013 - 17:38
door V480-S60
Ga gewoon naar je dealer laat die het uitzoeken! En inderdaad zij nemen vaak het eventuele eigen risico voor hun rekening.

Geplaatst: 16.09.2013 - 16:38
door VolvoFox
Herkenbaar! De leasemij verplicht mij om naar 1 van de bekende glasherstellers te gaan. Ondanks afspraken die schijnbaar gemaakt zijn tussen Volvo en leasemij'en.
Omdat de vervanging nu dus niet gecombineerd kon worden met een beurt heb ik de glasboer op kantoor laten komen. Die vervolgens op het niet-afgesproken tijdstip op het verkeerde adres staat met - belangrijker nog - de verkeerde ruit.
En ik hou mijn hart vast voor CitySafety.

Geplaatst: 16.09.2013 - 16:43
door Walter
VolvoFox schreef:Herkenbaar! De leasemij verplicht mij om naar 1 van de bekende glasherstellers te gaan. Ondanks afspraken die schijnbaar gemaakt zijn tussen Volvo en leasemij'en.
welke leasemaatschappij heb je dan? Vaak als je aandringt mag de dealer het gewoon doen hoor. Dan weet je zeker dat je de originele ruit met de originele kit hebt.
Mart van der Steeg schreef:maar liever via de dealer, die het overigens ook uitbesteed, maar wel het goede materiaal er in laat zetten.
Dat is zeker niet bij alle dealers zo, veel hebben gewoon de kennis, kunde en materialen in huis om zelf ruiten te vervangen. Gewoon door eigen technici

Geplaatst: 16.09.2013 - 17:51
door isomo
is geen leasing wagen, maar privé-voertuig dat ik beroepshalve (op basis van onkostenvergoeding gebruik).

Ben verzekerd bij mijn eigen werkgever.... Carglas first.

Volvofox heeft blijkbaar dezelfde bekommeringen als ik.

Geplaatst: 17.09.2013 - 18:34
door s60magic
Heb een keer een ruit vervangen bij Autotaal glas, maar kreeg geen originele ruit erin. Deze ruit was van Pilkington, nu zit ik zelf ook in het glas, maar de ruiten op zich zit geen kwaliteit verschil.

Geplaatst: 20.09.2013 - 10:33
door VolvoFox
Telefoon van de wagenparkbeheerder: ruit mag wel door de dealer vervangen worden, communicatiefoutje.
Omdat ik net daarvoor van de ruithersteller bericht kreeg dat de ruit binnen was en de volgende dag geplaatst zou worden heb ik dat door laten gaan.
En het lijkt goed uitgevoerd...

Geplaatst: 20.09.2013 - 11:09
door V70/2.4D/2003
VolvoFox schreef:Telefoon van de wagenparkbeheerder: ruit mag wel door de dealer vervangen worden, communicatiefoutje.
Omdat ik net daarvoor van de ruithersteller bericht kreeg dat de ruit binnen was en de volgende dag geplaatst zou worden heb ik dat door laten gaan.
En het lijkt goed uitgevoerd...
Dat dacht is ook, nadat bij mijn vorige V70N voor de tweede keer een nieuwe was geplaatst.
De ervaringen: Bij de dealer, en dus originele ruit, zat hij er keurig in. Verder was er genoeg om op- en aan te merken maar dat is nadien uitgepraat en opgelost dus daar hebben we het niet meer over.

De tweede keer door grasmaaien een steen er door en dus.....balen, verzekering bellen (Unive) en ja hoor......Carglass bellen. Ik had geen zin in een tweede keer de discussie met de verzekeraar over dealer en originele ruit, het ding was kapot, er zat noodweer aan te komen en het moest klaar, basta!
Dus, Carglass gebeld. En die doen wat ze zeggen. Binnen 3 uur na constatering van de kapotte ruit zat er een nieuwe ruit in de klep. Alleen jammer dat de klep iets te vroeg was gesloten waardoor de ruit aan -1- kant een millimeter afweek en dus een beetje scheef zat. En dat ontdek je dus als de lijm/kit al hard is en dan doe je er niks meer aan. :?

Qua netheid en snelheid heeft Carglass toen wel gewonnen, dat de ruit wat zakte is jammer en valt onder de noemer "shit happens". En wat dan nog, ik heb inmiddels een V70NN dus, who cares :D

Geplaatst: 20.09.2013 - 12:37
door Schorpioen
s60magic schreef:Heb een keer een ruit vervangen bij Autotaal glas, maar kreeg geen originele ruit erin. Deze ruit was van Pilkington, nu zit ik zelf ook in het glas, maar de ruiten op zich zit geen kwaliteit verschil.
Volvo heeft toch ook ruiten van Pilkingston?
Wij doen als DAF dealer geen zaken met Carglass maar hebben een andere glaszetter. ( 1-mans bedrijf ) en die gebruikt gewoon originele ruiten.
Factuur volgens de afspraken tussen de verzekeringen en Carglass e.d. aan de klant door belasten zodat zij die bij de verzekering kunnen claimen en wij kunnen van het verschil tussen de afgesproken prijs en de werkelijke kosten het eigen risico crediteren aan de klant. ( En houden er zelf ook nog wat aan over)

Er zit wel degelijk verschil tussen de ruiten die via een autofabrikant is geleverd of die Carglass levert.
Carglass heeft de ruiten die niet aan de kwaliteitseisen van de autofabrikanten voldoen. Maatvoering kan iets afwijken, kleurverschillen of zelfs "golven" in het glas waardoor je een vertekend beeld krijgt.
Daarbij al meerdere keren mee gemaakt dat als er na het monteren van de ruit door Carglass lekkage optreedt ze de klant naar de dealer sturen om het op te lossen.

Als ze de werkelijke kosten eens gingen berekenen zou het eigen risico en de premie best een stuk naar beneden kunnen.