Pagina 1 van 5

Volvo maakt prijzen bekend

Geplaatst: 13.09.2013 - 10:31
door Ben
Van 0 tot 100 km/uur in slechts 6,3 seconden vanaf €37.995 met de Volvo S60 T5

Volvo Cars Nederland maakt vandaag de prijzen bekend voor de nieuwe D4, T5 en T6 motoren. Door de gunstige CO2 uitstoot betekent dit in veel gevallen een aanzienlijke prijsverlaging.
Goed nieuws voor de zakelijke rijder: de Volvo S60, V60, V70 en S80 D4, 133kW (181pk) komen onder de huidige omstandigheden in aanmerking komen voor 20% bijtelling. Ook in 2014. De S60 en V60 zowel handgeschakeld áls achttraps automaat.

Afbeelding

Afbeelding

Deze zuinige nieuwe motoren leveren een aantrekkelijk aanbod voor de Nederlandse markt.
De nieuwe D4 motor komt op de V60 en de S60, zowel handgeschakeld als achttraps automaat, met de huidige fiscale regels in aanmerking voor het 20% bijtellingstarief (dat geldt ook volgend jaar). Bij de Volvo V70 en S80 geldt dit 20% bijtellingstarief voor de handgeschakelde nieuwe D4 motor.

De nieuwe T5 en T6 motoren worden altijd gecombineerd met de nieuwe achttraps automaat en komen in aanmerking voor een groen A of B energielabel. De 181 pk sterke diesel komt voor alle modellen zowel handgeschakeld als met achttraps automaat in aanmerking voor een A energielabel.

Sterke prestaties
De nieuwe motoren leveren niet alleen op het gebied van CO2, maar ook op rijdynamiek zeer sterke prestaties. Wat dacht u van een acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur van slechts 6,5 seconden voor de S80 T5 automaat. Deze krachtige auto is leverbaar vanaf €43.495.
De D4 is de sterkste motor (181pk) in zijn klasse mét ook nog eens een 20% bijtelling.

Ook de prestaties van de automaat zijn noemenswaardig. De acceleratie van de D4 is voor zowel de handgeschakelde uitvoering als automaat gelijk. We noemen een acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur van slechts 7,6 seconden voor de V60 D4 handgeschakeld en automaat.

Eco+ modus à voor een nog lager brandstofverbruik
Een nieuwe functie op de achttraps automaat is de Eco+ modus. Via de Eco+ knop op de middenconsole kan deze functie in-/uitgeschakeld worden. Het doel van deze functie is het brandstofverbruik nog verder te verlagen. Eco+ heeft invloed op de volgende elementen:
• Aangepaste schakelmomenten (sneller opschakelen/ minder snel terugschakelen)
• Aangepaste motoraansturing en gasrespons
• ECO-coast functionaliteit. Deze functie maakt gebruik van het momentum in de auto en laat deze uitrollen/ zeilen (Engels: coasting) door de motor van de versnellingsbak te ontkoppelen. U rijdt dus als het ware in de stand neutraal van de automatische versnellingsbak. Deze functie is actief bij snelheden boven de 65 kilometer per uur
• ECO-climate functionaliteit. Net als bij de V60 Plug-in Hybrid kent de klimaatregeling een ECO stand. De airconditioning wordt uitgeschakeld en de ventilatie gaat op een lagere intensiteit werken. De airconditioning is door een druk op de knop weer in te schakelen. De ventilatie blijft dan wel op de lagere intensiteit werken. Op het display verandert de instelling van Auto climate naar ECO-climate

Business Pack Connect voor S60/ V60 en XC60
Met het nieuwe Business Pack Connect kan de consument zeer voordelig gebruik maken van een aantal veel gevraagde opties. Het nieuwe Sensus Connect is een doorontwikkeling van het bekende Sensus systeem. Uitgangspunten zijn: verbinding met Internet, een nieuw uiterlijk, verbeterde snelheid van reageren en intuïtieve bediening door middel van geavanceerde spraakbesturing.

Het Business Pack Connect bestaat uit:
• Metallic lak (S60 & V60)
• Sensus Connect met High Performance Audio
• Sensus Navigatie
• Park Assist achter
De prijzen zijn onverminderd scherp te noemen. Het Business Pack Connect is al leverbaar vanaf €495.

Geplaatst: 13.09.2013 - 11:15
door Phacoid
D4 in S60/V60 300 euro duurder dan de huidige versie in aankoop als ik het zo vergelijk met de car configurator van NL. Het verschil in bijtelling maakt dat zeker goed. Dat nieuwe business pack is wel zeer scherp geprijsd.

Geplaatst: 13.09.2013 - 11:23
door arnoud
Potver, de D4 kan niet meer met 18" velgen worden besteld :(

Maar heeft daarentegen dan weer wel de dubbele eindpijpen geintegreerd...

Geplaatst: 13.09.2013 - 11:24
door Thuurc
Geen V70 en S80 T6?

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:04
door Quota
ik kan in de car configurator de nieuwe D4 niet eens vinden?

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:18
door casper
Phacoid schreef:D4 in S60/V60 300 euro duurder dan de huidige versie in aankoop als ik het zo vergelijk met de car configurator van NL. Het verschil in bijtelling maakt dat zeker goed. Dat nieuwe business pack is wel zeer scherp geprijsd.
Daar kan je voor België geen conclusies aan vastknopen.

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:36
door arnoud
Quota schreef:ik kan in de car configurator de nieuwe D4 niet eens vinden?
Alleen de prijslijst staat op dit moment online, de configurator moet op hele korte termijn volgen.

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:42
door Mantis
Tegenvaller..stukken minder BPM en dan toch duurder..de dealer hier rekende op 1-2K goedkoper gisteren...dus niet..

Geen goede zet van Volvo

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:44
door arnoud
Ik kan me voorstellen dat de motor en de versnellingsbak een stuk duurder zijn om te maken. De techniek van de nieuwe D4 is nogal een stuk complexer dan die van de oude.

2000 euro goedkoper lijkt me naief van de dealer. Dan zou de D2 wel onder druk komen te staan...

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:51
door Mantis
Ja, maar vergeet niet dat veel mensen de D2 links laten liggen, en een concurrerende prijs voor de D4 - met 20% wel hadden willen hebben.
Hij zit voor het type auto wel aan de hoge kant van de prijsstelling...noem het exclusief, maar dat is een V60 natuurlijk niet echt.

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:52
door Mantis
Had veel nieuwe koper kunnen binnnenhalen. Heb het hier over de V60 trouwens, niet de V70

Geplaatst: 13.09.2013 - 13:54
door Ben
@Matis,
Je kunt je bericht aanvullen, voor 1 regel tekst hoeft je geen nieuw antwoord te plaatsen.

Geplaatst: 13.09.2013 - 14:05
door arnoud
"Ter vergelijking, de BMW 3-series 320D Efficient Dynamics met 163pk en 20% bijtelling is als estate leverbaar vanaf EUR 42.495 -> EUR 5000 boven de prijs van de V60 met D4 met 181pk"

Geplaatst: 13.09.2013 - 14:43
door Mantis
Dat is waar, maar leasetechnisch is deze BMW een stuk goedkoper, althans bij onze leasemij wel. Daar is een 320D MET 8-trapsautomaat, High Executive Upgrade incl Luxury Line etc nog goedkoper dan een D2 R-Design met Winter Line en Business Pack. Iet meer bijteling, maar een stuk meer auto/motor/automaat. Dat is het verschil voor de zakelijke rijder. Prive uiteraard is het andersom.

En...de BMW rijdt daarnaast nog wel een tikkie beter hoor. Uiterlijk? Tja daar zijn de meningen over verdeelt

Geplaatst: 13.09.2013 - 15:13
door arnoud
Bij ons is de Volvo beduidend goedkoper in de lease.

Geplaatst: 13.09.2013 - 15:41
door Poolrev
arnoud schreef:Potver, de D4 kan niet meer met 18" velgen worden besteld :(
Af-fabriek niet, achteraf valt vast wel wat te regelen met de dealer :wink: .

Geplaatst: 13.09.2013 - 15:48
door V70_Frank
arnoud schreef:Potver, de D4 kan niet meer met 18" velgen worden besteld :(

Maar heeft daarentegen dan weer wel de dubbele eindpijpen geïntegreerd...
Hi Arnoud, waar zie je deze info? Ik ben op zoek naar uitvoeringsdetails en de prijs van de nieuwe V70 D4 Summum - liefst met uitgesplitste BTW en BPM.

Weet iemand dat al te vinden?

Geplaatst: 13.09.2013 - 15:58
door arnoud

Geplaatst: 13.09.2013 - 16:34
door Marc Apeldoorn
Mijn korte conclusie: mooie motoren, lekker zuinig en erg krachtig.
Wel ietwat hoog geprijsd die D4...
T6 in 5.9 seconde naar de honderd voor de S60 is heel rap..... en dan niet zo duur..
En zeer benieuwd naar de 8 traps automaat, gaat dat niet ontzettend zenuwachtig rijden worden?

Geplaatst: 13.09.2013 - 16:35
door fmgillis
Mantis schreef:Dat is waar, maar leasetechnisch is deze BMW een stuk goedkoper, althans bij onze leasemij wel. Daar is een 320D MET 8-trapsautomaat, High Executive Upgrade incl Luxury Line etc nog goedkoper dan een D2 R-Design met Winter Line en Business Pack. Iet meer bijteling, maar een stuk meer auto/motor/automaat. Dat is het verschil voor de zakelijke rijder. Prive uiteraard is het andersom.

En...de BMW rijdt daarnaast nog wel een tikkie beter hoor. Uiterlijk? Tja daar zijn de meningen over verdeelt
Dat zijn nog de oude prijzen ;)
Leasemaatschappijen hebben de nieuwe nog niet in hun systeem staan.
Voor zover ik weet dan.