V60 PIH

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
roba
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 15.09.2013 - 09:34

Ik heb mijn auto nu 2,5 weken. Vorige week naar de garage terug geweest omdat in de hybrid stand de auto alleen nog maar op de dieselmotor reed. De software is gewijzigd en daarna functioneerde alles weer. Nu dit weekend weer hetzelfde probleem. In beide gevallen heb ik vooraf wel enige tijd in de save modus gereden. Iemand bekend met dit probleem en heeft de save modus hier iets mee van doen?
Rob
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 27789
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom.
Even voorstellen op het forum is wel zo netjes.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
V40 T3 Polar+ Sport 2019
BMW Z4 2007
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32866
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Save mode gaat inderdaad de dieselmotor aan omdat hij accu bespaard dus dat is goed.
In Pure rij ik heel vaak en dan na 45km is dat niet meer mogelijk omdat de accu dan leeg is of dat beetje wordt gebruikt voor start en stop.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
Jaromir
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 11.09.2013 - 22:47

Probleem ook gehad, bij mijn MY2013
Maar na de laatste onderhoudsbeurt/update, is het weg
2004 Kia Shuma 1.8 GS (1999) op LPG
2009 Ford Fiesta 1.2 Titanium (2008)
2010 Daihatsu Copen 1.3 sport (2006) op Benzine
2011 Seat Ibiza ST 1.2 (2011) op Diesel
2013 Volvo V60 PHID MY2013 (productie nummer 49)
2015 Nissan Figaro 1.0 (1991) RHD op Benzine
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Jaromir schreef:Probleem ook gehad, bij mijn MY2013
Maar na de laatste onderhoudsbeurt/update, is het weg
Hier hetzelfde...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
kleynm
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 03.07.2013 - 22:47

Ook dat probleem gehad.

Opgelost door de garage (stekker van de controlunit van het hoge spannings systeem (oid) zat los)..
Volvo V60 D6
Volvo 164 1973
Volvo 164 1972
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

kleynm schreef:Ook dat probleem gehad.

Opgelost door de garage (stekker van de controlunit van het hoge spannings systeem (oid) zat los)..
Inmiddels ook een bekend probleem. Wel mooi dat de D5 ondanks alles gewoon blijft lopen en de auto mobiel houdt (als die wil starten natuurlijk)...
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
pih2013
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05

Heeft de oplossing van het probleem ook een naam in de vorm van een update nummer oid? Mijn auto staat op dit moment bij de garage met exact hetzelfde probleem en ik heb niet de indruk dat de dealer een idee heeft wat er aan de hand is.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

pih2013 schreef:Heeft de oplossing van het probleem ook een naam in de vorm van een update nummer oid? Mijn auto staat op dit moment bij de garage met exact hetzelfde probleem en ik heb niet de indruk dat de dealer een idee heeft wat er aan de hand is.
Heb je een my2014 of my2013? In het laatste geval kan ik je beter helpen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
pih2013
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05

MY2014
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

pih2013 schreef:Heeft de oplossing van het probleem ook een naam in de vorm van een update nummer oid? Mijn auto staat op dit moment bij de garage met exact hetzelfde probleem en ik heb niet de indruk dat de dealer een idee heeft wat er aan de hand is.
Heb je er meer last van nu de buitentemperatuur lager is? Gebruik je preconditioning?
Anders zal de dieselmotor soms worden gestart om de batterij op temperatuur te brengen.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
pih2013
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05

Ik dacht dat het met de pre-conditioning te maken had, dus ik heb een aantal keer getest met en zonder pre-conditioning. Ik kon echter geen verband ontdekken. Het probleem wordt steeds erger, dus dat kan met de temperatuur te maken hebben. Ik merk ook dat het in de ochtend meer voorkomt dan in de middag. Naar mijn werk (20km) rijd ik s'ochtend in de hybride stand en dan komt de elektramotor er niet aan te pas, ook niet bij de stoplichten (wat een lompe dieselmotor trouwens). Dus het is niet zo dat de dieselmotor af en toe wordt gestart, het is echt een structureel probleem. De rest van de dag komt het ook voor, maar iets minder.
De pure stand werkt wel en er worden geen foutmeldingen uitgelezen door de dealer. Ra, ra?
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Als je tijdelijk Pure inschakelt en na pakweg 5 min terug naar Hybrid, maakt dat dan verschil? Het lijkt net of de auto de batterij aan het bijladen is (zoals in de save stand). Dan loopt de d5 extra zwaar (ook stationair).
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
pih2013
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05

RoaldH schreef:Als je tijdelijk Pure inschakelt en na pakweg 5 min terug naar Hybrid, maakt dat dan verschil? Het lijkt net of de auto de batterij aan het bijladen is (zoals in de save stand). Dan loopt de d5 extra zwaar (ook stationair).
Dank voor het meedenken. Het is inderdaad alsof de save stand aan staat of de power stand. Overschakelen naar pure en weer terug probeer ik regelmatig, maar helpt niet. Elke keer springt het rode driehoekje dat aangeeft op welk moment de diesel bijspringt weer helemaal naar beneden. Ik hoop dat de dealer morgen met een oplossing komt.
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3919
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

Domme vraag: staat automatisch verwarmen wel aan? Deze optie kun je vinden via het knopje op de richtingaanwijzer (waarmee je schakelt tussen de standen van het dashboard).

Normaal rij ik veel in Pure, maar nu de buitentemperatuur gezakt is onder de 16 graden, kreeg ik vannacht last van dezelfde storing. Door tijdens het rijden in Hybrid de optie automatisch verwarmen aan te zetten, ging de diesel meteen uit. En met het uitzetten van de optie sprong de diesel meteen aan...

Ik denk dat de software update van 2 weken terug, de instellingen heeft veranderd.
2024 Polestar 2 BST 230 Nebula MY24 (in bestelling)
2023 Volvo XC40 Recharge T5 Dark Onyx Black MY24
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
V70D5AWD
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 05.04.2011 - 08:33

"wat een lompe dieselmotor trouwens"

Pas op vrind, je hebt het hier over het heilige der heilige van Volvo. De oersterke D5. Waar we afscheid van moeten gaan nemen helaas…...
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
pih2013
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05

RoaldH schreef:Domme vraag: staat automatisch verwarmen wel aan? Deze optie kun je vinden via het knopje op de richtingaanwijzer (waarmee je schakelt tussen de standen van het dashboard).

Normaal rij ik veel in Pure, maar nu de buitentemperatuur gezakt is onder de 16 graden, kreeg ik vannacht last van dezelfde storing. Door tijdens het rijden in Hybrid de optie automatisch verwarmen aan te zetten, ging de diesel meteen uit. En met het uitzetten van de optie sprong de diesel meteen aan...

Ik denk dat de software update van 2 weken terug, de instellingen heeft veranderd.
Ik kan het zelf nu niet testen omdat mijn auto al een paar dagen bij de Volvo dealer logeert, maar ik heb je tip over de stand van automatisch verwarmen voor de zekerheid even doorgegeven. Ze hebben zelf namelijk nog geen idee hoe ze het probleem moeten oplossen.
pih2013
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05

V70D5AWD schreef:"wat een lompe dieselmotor trouwens"

Pas op vrind, je hebt het hier over het heilige der heilige van Volvo. De oersterke D5. Waar we afscheid van moeten gaan nemen helaas…...
Sorry. Als first time Volvo rijder had ik mij moeten realiseren tijdens het lezen van dit levendige forum dat Volvo rijden deels een religieuze beleving is. Beetje als Alfa rijders: elke gebrek is een charme. Ik zal mijn leven beteren. Wat vind je van het volgende:
- het onvoorspelbare gedrag van de hybride stand is leuk eigenzinnig
- de roest op de rem sleuven achter is net als grijze haren gedistingeerd
- met het iGo navigatie systeem kom je nog eens op plekken waar je anders nooit zou komen
- ik heb nog nooit zo'n innige relatie gehad met een werkplaats bij andere automerken.
:P
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

pih2013 schreef:
V70D5AWD schreef:"wat een lompe dieselmotor trouwens"

Pas op vrind, je hebt het hier over het heilige der heilige van Volvo. De oersterke D5. Waar we afscheid van moeten gaan nemen helaas…...
Sorry. Als first time Volvo rijder had ik mij moeten realiseren tijdens het lezen van dit levendige forum dat Volvo rijden deels een religieuze beleving is. Beetje als Alfa rijders: elke gebrek is een charme. Ik zal mijn leven beteren. Wat vind je van het volgende:
- het onvoorspelbare gedrag van de hybride stand is leuk eigenzinnig
- de roest op de rem sleuven achter is net als grijze haren gedistingeerd
- met het iGo navigatie systeem kom je nog eens op plekken waar je anders nooit zou komen
- ik heb nog nooit zo'n innige relatie gehad met een werkplaats bij andere automerken.
:P
Goed bezig! Jij maakt vrienden!
Oh, oh, was ik ook maar zo verstandig geweest! Ik ben een patserige semi-duitser, blind voor alles behalve eigen gewin en eigenlijk proberen de adapten me al maanden weg te treiteren, maar het lukt ze niet! Ik houd stand, dankzij mijn vrienden zoals Blue, Roald, en vele, vele anderen! (Die overigens allemaal ook geldgedreven vreemdgangers zijn die na hun uitstapje gewoon weer duits gaan rijden, maar en dat moet gezegd, inmiddels wel allemaal onder de indruk zijn van wat Volvo presteert in deze prachtige kar! (Pffff, op de valreep een keurige finish met een pluim!).
pih2013
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 16.09.2013 - 15:05

Superfunky schreef:
pih2013 schreef:
V70D5AWD schreef:"wat een lompe dieselmotor trouwens"

Pas op vrind, je hebt het hier over het heilige der heilige van Volvo. De oersterke D5. Waar we afscheid van moeten gaan nemen helaas…...
Sorry. Als first time Volvo rijder had ik mij moeten realiseren tijdens het lezen van dit levendige forum dat Volvo rijden deels een religieuze beleving is. Beetje als Alfa rijders: elke gebrek is een charme. Ik zal mijn leven beteren. Wat vind je van het volgende:
- het onvoorspelbare gedrag van de hybride stand is leuk eigenzinnig
- de roest op de rem sleuven achter is net als grijze haren gedistingeerd
- met het iGo navigatie systeem kom je nog eens op plekken waar je anders nooit zou komen
- ik heb nog nooit zo'n innige relatie gehad met een werkplaats bij andere automerken.
:P
Goed bezig! Jij maakt vrienden!
Oh, oh, was ik ook maar zo verstandig geweest! Ik ben een patserige semi-duitser, blind voor alles behalve eigen gewin en eigenlijk proberen de adapten me al maanden weg te treiteren, maar het lukt ze niet! Ik houd stand, dankzij mijn vrienden zoals Blue, Roald, en vele, vele anderen! (Die overigens allemaal ook geldgedreven vreemdgangers zijn die na hun uitstapje gewoon weer duits gaan rijden, maar en dat moet gezegd, inmiddels wel allemaal onder de indruk zijn van wat Volvo presteert in deze prachtige kar! (Pffff, op de valreep een keurige finish met een pluim!).
Oeps, ontmaskert. Toegegeven, de MIA, KIA, VAMIL en 0% was mijn enige motivatie om een V60 te kopen. Tegen mijn vrienden vertel ik niet dat ik een Volvo heb gekocht maar een aftrekpost. Toch moet ook ik toegeven dat ik de eerste kilometers onder de indruk was van de PIH. De geruisloze elektrische ervaring heeft mij zelfs doen besluiten om last-minute nog een echte elektrische auto aan te schaffen voor de 4% invoering.
Het enige dat mij erg tegenvalt aan de V60 zijn alle kinderziektes. Ik ben nog nooit zo veel bij een dealer geweest in de eerste twee weken en heb nog nooit zo vaak een forum bezocht om de dealer te helpen de problemen op te lossen. Volvo stond voor mij altijd synoniem met degelijk. Dat beeld is inmiddels wel verdwenen.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”