Pagina 1 van 1

grotere turbo

Geplaatst: 17.09.2013 - 07:54
door martijn-C70
heb op dit moment een standaart turbo op mijn c70 2.4t 1999 zitten. Kun je er zo maar een grotere turbo opzetten of moet je van allerlei veranderingen maken? Wil meer pk's. Heb hem gechipped maar ben nu alweer een tijdje gewend aan de power.

Geplaatst: 17.09.2013 - 08:06
door Marc Apeldoorn
Je kan er zeker niet zomaar een andere turbo opzetten, te grote turbo en de motor/cilinderwanden scheuren of ploffen .....

Geplaatst: 17.09.2013 - 09:39
door dennis850estate
Er is veel mogelijk maar je moet wel naar iemand toe gaan die er verstand van heeft want een grotere turbo gaat samen met verstuivers, remappen etc. Lees ook eens op het 850 forum.

Geplaatst: 17.09.2013 - 10:35
door c70_ibo
schrijf gewoon een mailtje naar european tuning, die hebben van alles in huis ook grotere turbo enz met inbouw en aanpassingen erbij

Geplaatst: 17.09.2013 - 20:58
door robert31
Hallo,
De 2.4 motor staat niet bekend om zijn duurzaamheid bij regelmatig zwaar belasten. Daarom wordt voor verder tunen meestal de 2.3 gebruikt. Die kan er gewoon veel beter tegen. Scheurende 2.4 blokken zijn bij flink sportief gebruik eigenlijk geen uitzondering. Meestal plaatst men dan een 2.3 terug. Juist om die reden.
Natuurlijk staat het je vrij om te invsteren in jouw type motor en wie weet heb je geluk...
Succes!!

Geplaatst: 17.09.2013 - 22:09
door elianmars
Gaat bovenstaand verhaal niet op voor de 2.5T i.p.v. de 2.4T?

Geplaatst: 29.10.2013 - 11:50
door FrankS60
Nee 2.4T is ook niet heel betrouwbaar met hoge vermogens naar het schijnt. Ik heb zelf nog geen last gehad maar dat zegt niks.

Als je die 2.4T in je C70 alleen gechipt hebt kun je ook nog een andere downpipe (en evt. een volledige sportuitlaat) overwegen, dat scheelt ook nog wel aardig wat. Verder kun je nog eea winnen aan de inlaatkant zoals dit:

http://www.vivaperformance.com/turbo-in ... -2004-c70/

Hiermee krijg je een betere flow de turbo in vanaf je LMM, de originele pijp wordt smaller op het onderste punt, nog kleiner dan de turbo inlaat diameter. Als je dit geheel dan weer aansluit hierop:

http://www.vivaperformance.com/cci-inta ... cyl-turbo/

Soort effect van een open luchtfilter, zonder een open luchtfilter te zijn. Ook weer beter voor de flow en koudere lucht intake.

Dat dan nog even combineren met een tuning die hiervoor geschreven is (vooral die downpipe moet rekening mee worden gehouden) en dan zou je toch 260+ pk prima moeten kunnen halen. En dan geen fantasten PK's maar op de vermogensbank.

Krijg je op de koop toe een mooier geluid van de motor en met een goede sportuitlaat niet echt meer lawaai in de auto. Ik heb er 1 van BSR en die bevalt heel goed, ook na 1400+km in 1 dag naar Italie rijden nog.

Geplaatst: 30.10.2013 - 22:06
door koen.s
Neem contact op met europeantuning.
Hun hebben ervaring met een 19T op een 2.4T.
Een 19T doet op een 2.3 340 pk, op een 2.4T die veilig is afgestelt doe je rond de 290 pk.
Om die 290 pk te halen, moet er meer aangespast worden.
Denk hierbij aan het volgende.
Software, alu ic 50mm, 3inch downpipe, 2.5inch catback, ipd tcv, luchtfilter.

Geplaatst: 31.10.2013 - 14:48
door Marc
Zo hebben we enkele 2.5T 's al opgetuigd. Die lopen allemaal nog probleemloos.

Geplaatst: 31.10.2013 - 20:47
door FrankS60
Is een 19T daar niet een beetje overdreven voor? 16T moet je dat ook al prima mee kunnen halen.

Vergeet ook de grotere injectoren niet bij dat soort setups. Ik zit wel aan het maximale van de mijne (2.4T bruine injectoren).

Geplaatst: 01.11.2013 - 15:57
door Marc
FrankS60 schreef:Is een 19T daar niet een beetje overdreven voor? 16T moet je dat ook al prima mee kunnen halen.

Vergeet ook de grotere injectoren niet bij dat soort setups. Ik zit wel aan het maximale van de mijne (2.4T bruine injectoren).
Nee, met een 16T haal je dat niet op een 2.5T.... omdat die gewoonweg bij 1 bar minder lucht de motor inkrijgt dan een 19T. En meer dan 1 bar draaien wij dan niet op deze motoren, zodat ze ook heel blijven. Uiteraard in combinatie met groene injectors (.... denk je nou echt dat wij die "vergeten"?? ) en een goede uitlaat en een dikke intercooler. Tesamen kun je dan toch voldoende lucht de motor inkrijgen, een respectabele voorontsteking draaien en richting de 290pk uitkomen zonder dat je de zaak sloopt.

Geplaatst: 01.11.2013 - 18:08
door FrankS60
Marc schreef:
FrankS60 schreef:Is een 19T daar niet een beetje overdreven voor? 16T moet je dat ook al prima mee kunnen halen.

Vergeet ook de grotere injectoren niet bij dat soort setups. Ik zit wel aan het maximale van de mijne (2.4T bruine injectoren).
Nee, met een 16T haal je dat niet op een 2.5T.... omdat die gewoonweg bij 1 bar minder lucht de motor inkrijgt dan een 19T. En meer dan 1 bar draaien wij dan niet op deze motoren, zodat ze ook heel blijven. Uiteraard in combinatie met groene injectors (.... denk je nou echt dat wij die "vergeten"?? ) en een goede uitlaat en een dikke intercooler. Tesamen kun je dan toch voldoende lucht de motor inkrijgen, een respectabele voorontsteking draaien en richting de 290pk uitkomen zonder dat je de zaak sloopt.
Hold your horses! Ik denk niet dat jullie iets vergeten :lol: Ik zet het er alleen maar bij voor de volledigheid in de opsomming van hierboven, jij en ik kunnen dat weten maar als je hier zit te lezen ter info en je weet dat niet, dan kom je voor een verassing van 500 euro te staan.