Pagina 1 van 8

arrogantie dealer!!

Geplaatst: 18.09.2013 - 14:18
door marcelV70R
misschien heb ik het mis, maar ik heb het idee dat een Volvo van 2006 alweer te oud is om enige service aan een klant te verlenen.
misschien komt het omdat ik de auto niet in onderhoud heb daar.
maar de arrogante blik van de receptionist spreekt voor zich.
ik kom er net aan voor een lampje van de ecc unit die kapot is.
kijkt er ff moeilijk naar en zegt;
denk niet dat we nog spullen hebben liggen van die auto's :x
echt met een blik van, die ouwe meuk hebben we niet op voorraad!!
lampje moet besteld worden en is er morgenmiddag!!
nou weet ik best dat een dealer, of welke garage dan ook, niet alles van elke auto op voorraad kan hebben liggen, maar een lullig lampje moet toch wel kunnen dacht ik.

Marcel

Geplaatst: 18.09.2013 - 14:24
door V70_Frank
Lijkt me inderdaad niet de manier om met klanten om te gaan.

Geplaatst: 18.09.2013 - 14:26
door snorremans
Weet je ook al wat dat lullige lampje kost, want daar schrik je misschien nog meer van :(
Lampjes die bij de automotiv 0.20 of 0.30 ct kosten zijn bijde Volvodealer € 6 à € 7 euro :roll:

Geplaatst: 18.09.2013 - 14:32
door Stinky
Dit soort berichten hoor ik wel over meer dealers, ook van andere merken.
Merkwaardig, zeker in deze tijd. Je zou denken dat bedrijven moeten vechten
voor elke klant, elke euro. Maar nee, als je geen nieuwe auto koopt, geen
leasewagen rijdt, een auto hebt ouder dan 5 jaar, dan is het teveel moeite.
Te weinig marge misschien? Korte termijn denken, dat kunnen ze wel.

Geplaatst: 18.09.2013 - 14:38
door Walter
de houding is niet correct, laten we dat helder hebben. Maar het zou best kunnen dat de lampjes dusdanig specifiek zijn dat ze niet standaard op voorraad zijn. Zeker nu er 3 maal daags geleverd wordt, is de standaard voorraad sterk verlaagd.

Sprak laatst op zaterdagmiddag iemand die verbaasd was dat er geen magazijnmeester was en dat een bepaald dashboardlampje van als ik me goed herinner een V40 1999 niet voorradig was.

Geplaatst: 18.09.2013 - 14:40
door Erik V70
Dit is gelukkig niet bij alle dealers het geval. We zijn helaas afhankelijk van de individuele kwaliteiten (en actuele stemming) van de bewuste receptionist. Het belang van deze medewerker wordt binnen dealerorganisaties helaas regelmatig onderschat.

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:01
door marcelV70R
@Walter; snap ik ook zeker wel dat ze niet alles op voorraad kunnen hebben geeft ook helemaal niks, gaat mij gewoon om hoe je hier als klant behandelt wordt.

@Erik; weet dat de werkdruk hoog ligt bij deze werknemers,
maar daar hoef ik als klant toch niet de dupe van te zijn.
is niet iets van alleen vandaag, ze hebben daar helemaal een arrogante houding, van receptionist tot verkoper(s)

viel me nog mee ook dat hij niet zei; ga het maar zelf in Amersfoort halen, want ook dat is iets wat me verbaast, je kan gewoon geen onderdelen meer halen bij deze vestiging, dan moet je naar de hoofdvestiging in Amersfoort.
over klantvriendelijkheid gesproken.


Marcel

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:07
door 4wielen
Waarom trek je je dit zo aan? Misschien heeft de betreffende medewerker gewoon een klotedag. Ruzie thuis ofzo. Ik vind het nogal ver gezocht dat je veronderstelt dat ze jouw auto de moeite niet waard vinden...

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:15
door marcelV70R
is niet iets van vandaag, is al een hele tijd
gaat me gewoon om de manier van klantvriendelijkheid.
je mag voor het geld wat je bij de dealer betaald toch zeker wel een beetje normaal behandelt en aangesproken worden


Marcel

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:20
door Walter
Verkeerde dealer dan Marcel, ik zou er 1 zoeken waar je je wel op je gemak voelt. Dan maar helaas iets verder rijden maar je zit vaak zat op de wge toch :)

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:26
door marcelV70R
ja dat ga ik denk ik ook wel doen.
man wat een verschil met de dealer waar we zaterdag een sleuteldag hadden met de 850club.
tis dat dat echt te ver is, maar daar hebben ze wel oog een oor voor een klant
als ik nu iets moet hebben dan bestel ik dat daar wel.
was geen probleem, en ze sturen het nog (gratis)op ook.
en anders idd een dealer waar ik onderweg met mn werk langs kom.
wordt weer eens tijd dat ik bij jou een bakkie kom doen Walter.
als ik weer eens in de buurt ben kom ik zeker ff langs.

Marcel

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:44
door Montalbano
Ik herken jouw verhaal wel. Dealer die mijn huidige auto (Audi) heeft geleverd had ook zo'n receptionist die mij maar een zeurkous vond omdat ik drie keer terugkwam omdat een rammel in het dashboard maar niet fatsoenlijk werd opgelost. "Ik ben zelf meegereden en de monteur en ik konden allebei niets aparts horen". Dan zeg je eigenlijk dat de klant gek is, alsof die voor zijn plezier werktijd opoffert om gezellig een dealer lastig te vallen. Ik begrijp niet dat een dealer niet inziet dat zo'n persoon voor klanten het bedrijf vertegenwoordigd. Mij hebben ze er na die 3x ook nooit meer gezien, andere dealer heeft het keurig opgelost en laten merken (of doen prima net alsof) ze mij als klant wel serieus nemen.

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:46
door Johan s60
Tsja, door "die auto's" bestaat die dealer nog steeds

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:46
door Walter
Stel dan voor even samen met de klant te rijden zodat die het geluid kan duiden.

Geplaatst: 18.09.2013 - 15:57
door inbedrijf
Sinds ik Volvo rijdt wordt ik top geholpen mijn vorige merken VW en Audi was het op momenten echt verschrikkelijk.

Geplaatst: 18.09.2013 - 16:01
door 4wielen
Het punt is dat klanten wel klagen, maar zelf vaak toch geen actie ondernemen. Hoe weet de dealer dan dat het niet goed genoeg is, Nederlanders klagen toch altijd? Dus als het je niet bevalt: direct naar een andere dealer. Alleen dan zal er iets verbeteren!

Als je nog een goede dealer zoekt, ik kan Autotechniek Raalte van harte aanbevelen. Te ver? Geen probleem, ze hebben een gratis haal- en brengservice buiten kantoortijden. Ze zijn vast niet de goedkoopste, maar ik vind hun niveau van dienstverlening zeer hoog!

Geplaatst: 18.09.2013 - 16:19
door Candisa
Hier een gelijkaardige ervaring: schommelend toerental en een melding over emissies...

-> Volvo-dealer: "Mevrouwtje, 3ton op gas, die motor is vast versleten, ik wil die wel uitlezen hoor, kom volgende week eens terug, maar zou je niet beter een nieuwere kopen? Wij geven nog €1000,- voor zo één" (Volvo V70N 2001 2.4 met aardig wat opties)
-> FIAT-dealer (!!!) die ook wat LPG doet achter de hoek: "Even kijken wat mijn OBD-toestelletje zegt, ow, lambda en misfire, even onder de motorkap kijken... Kijk, die LPG-injectoren zitten los, ik zoek even uit of ik dat kan fixen, ander moet ie binnen om ze te plakken en goed te laten vastdrogen... De rekening? Goh, doe 10 euro"

2 keer raden waar ik niet meer langs ga met mijn Volvo?

Isabelle

Geplaatst: 18.09.2013 - 20:31
door sappie
Daarom ga ik voor mijn onderhoud naar nordicar, voor mij een stukje rijden maar wordt daar al 4 jaar uitstekend geholpen.
Overigens is svala Hillegom ook uiterst vriendelijk, alleen met een ander prijskaartje.

Geplaatst: 18.09.2013 - 20:35
door Msuidgeest
Mevrouwtje ...

Als ze dat tegen mijn vrouw zeggen zijn de rapen gaar en de receptionist eet alleen nog vloeibaar.

Geplaatst: 18.09.2013 - 20:52
door V480-S60
Jij en ik komen bij dezelfde dealer Mark. En je weet dat zullen ze niet zeggen.
Daarom kom ik er nog steeds.

Overigens ken ik de dealer waar Marcel heen is gegaan ook redelijk. Ik heb dat nog nooit zo meegemaakt. Ik kwam daar een keer vlak voor sluitingstijd. Moest een paar "kunsstofpluggen" hebben om de bumper vast te zetten. Die hadden ze gewoon op voorraad en werden nog netjes geplaatst ook.
Kosten 12 euro voor 6 "pluggen" maar keurig geholpen.